Verhoging stalhuur, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:15

Tja, ik neem de prijzen die bokkers noemen in verschillende regio's en de prijzen uit eigen en omliggende provincies als referenties... Als zelfs iemand it Utrecht zegt €65,- voor 24/7 weidegang en gebruik voorzieningen van de stal betaald, en mensen in plaatsen rond Amsterdam ook stallen hebben voor €125,- per maand, en mensen in Friesland voor €100,- tot €150,- veel keus hebben (vol pension ook nog regelmatig!) en dan uitlopers naar €175,- per maand, terwijl je daar ook stallen met binnenbak voor kunt vinden, dan liggen de marges niet zo hoog... En deze prijzen lees je ook voor Groningen, Drenthe, Overijssel en Limburg. Die €175,- ook voor Brabant met stallen met binnenbak tussen de €175 en €250,- per maand.

Tuurlijk heb je rond de grote steden en bij de sportstallen ook andere prijzen, die van tussen de €300,- en €450,- per maand, maar dat zijn toch meer de stallen in het "top"segment...

Klopt Russel... Daarom doe ik het liefste het werk samen met elkaar... Want als je er een prijs op moet zetten, dan prijs je jezelf uit de "markt" Maar ik wil voor die paar centen me niet voor een ander uit de naad werken en dan geen tijd meer hebben voor mijn eigen paarden...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:20

de stal waar ik sta is vorig jaar met €27 omhoog gegaan ivm de stro prijzen, dus ik mag hopen dat ze dit jaar niet gaan stijgen. ik betaal nu €265 (regio Utrecht met binnenbak, buitenbak, 1x in 10 dagen stal leeghalen, weidegang, stro hooi en brok) en vind dat eigenlijk wel voldoende :=

joyce B

Re: Verhoging stalhuur, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:24

gezien de veel duurdere omgeving valt dat nog mee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:25

Ik zie ook wel eens zulke berichten, maar ik ken geen stallen in brabant onder de 190 en ik heb er heel wat gezien, gezocht van armetierig, tot zeer basis zelfs zonder buitenbak.

Jouw prijzen daar schrik ik van, vraag mij dan of dat wel waar is....is dat wel een stal of een donker hok ergens in een koeienschuur achterin.

Ik ben van mening dat je niet onder de 200 in pension kan staan en dan een paard op een gezonde manier kan houden. Heb je daar een binnenbak voor, heb je heel veel mazzel ken een paar kleine stallen waar binnenbak bij kwam, maar die prijzen gingen wel omhoog, maar voor 220 sta je dan nog erg goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:30

amsterdam_30 schreef:
vuurneon schreef:
Hier wel, inflatiecorrectie alleen dus is 20 euro oid per jaar :)

Zoveel? :oo Dat kan niet alleen maar inflatiecorrectie zijn!!! Dat zou dan veeeel en veeeel minder moeten zijn. Weet je zeker dat het niet verhoogd word ipv die btw of dat vorig jaar verhoogd werd door de hoge prijzen van hooi en stro?
En ieder jaar met zoveel omhoog lijkt mij wel erg overdreven van jullie stalbaas??

Haha het is per jaar hè? Dus 20 euro per jaar omhoog valt reuze mee natuurlijk :) dat merk je niet eens.
Is wel meer dan inflatiecorrectie inderdaad; dat komt neer op 8,50 per jaar, maar dit jaar zat er ook kosten bij voor nieuw contract en dus administratie kosten :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:31

Hier gaat de stalprijs niet omhoog. Eerder dit jaar wel een verhoging gehad van €10,- per maand.
Maar uiteindelijk betalen we nog niet super veel, € 160,- per maand excl. krachtvoer.
Hier is zomer en winter wel gelijk ook al staan ze 24/7 buiten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:53

russel schreef:
Ik zie ook wel eens zulke berichten, maar ik ken geen stallen in brabant onder de 190 en ik heb er heel wat gezien, gezocht van armetierig, tot zeer basis zelfs zonder buitenbak.

Jouw prijzen daar schrik ik van, vraag mij dan of dat wel waar is....is dat wel een stal of een donker hok ergens in een koeienschuur achterin.

Ik ben van mening dat je niet onder de 200 in pension kan staan en dan een paard op een gezonde manier kan houden. Heb je daar een binnenbak voor, heb je heel veel mazzel ken een paar kleine stallen waar binnenbak bij kwam, maar die prijzen gingen wel omhoog, maar voor 220 sta je dan nog erg goed.

Tja, die stallen van €100,- snap ik ook niet...

Maar mijn stalgenootje is bij ons in de zomermaanden voor haar pony (zonder strooiselkosten vanwege inloopstal en in de paddock kunnen liggen) tussen de €90,- en €100,- kwijt inclusief ruwvoer en in de winter met strooisel er bij ongeveer tussen de €120,- en €135,- afhankelijk van hoeveel ze op stal staan en hoe schoon de pony is. Kale huur is €75,- de rest op basis van inkoopprijzen. Verzorging verdelen we dus geen kosten.

Mij bekende pensionstallen in onze regio vragen tussen de €125 en €155,- per maand bij zelf uitmesten en tussen de €125,- en €175/185 bij volpension. Maar ik hoor ook wel over een stal waar de paarden in een kapschuur staan met stuk verharding, op roosters, en weidegang, voor 50 tientjes per maand. Met binnenbak tussen de €150,- en €175 zijn de goedkoopste stallen, tussen €190 en €225 is vrij normaal, en dan nog enkele duurdere stallen tot wel €350,- voor "super de luxe", maar 's winters geen paddocks voor de paarden dus zelf beweging moeten geven...

En dat zijn betrouwbare stallen. Maar goed, iedereen heeft zijn eigen speerpunten en dingen waar ze op afhaken natuurlijk, elk huisje zijn kruisje, zo is geen enkele stal voor iedereen "perfect"

Voorbeeldjes op marktplaats?
buitenbak
http://link.marktplaats.nl/578632129
http://link.marktplaats.nl/596621698
http://link.marktplaats.nl/596621698
http://link.marktplaats.nl/596109814
http://link.marktplaats.nl/595710803
http://link.marktplaats.nl/595073396
http://link.marktplaats.nl/594534599
http://link.marktplaats.nl/594019885
http://link.marktplaats.nl/593495711
http://link.marktplaats.nl/593094182
http://link.marktplaats.nl/592832646
http://link.marktplaats.nl/592588088
http://link.marktplaats.nl/588126666
http://link.marktplaats.nl/580804859

ook binnenbak
http://link.marktplaats.nl/566135242
http://link.marktplaats.nl/1002065329
http://link.marktplaats.nl/589490959
http://link.marktplaats.nl/589776612

Er zijn natuurlijk veel meer stallen, maar lang niet alles heeft een website, of adverteert...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:05

190 is nog steeds een koopje, maar goed ik ben andere prijzen gewend want ik woon tussen rotterdam en dan haag, zo ongeveer het duurste stukje nederland als het op stallingen aankomt.

Ik betaal momenteel 255. Maar per 1-12-12 word dat 310 euro per maand. Maar dat komt omdat de binnenbak dan klaar is. Mijn paard verhuisd dan ook van een kleine containerbox naar een grote box in de stal (met buitenluik) OP deze stal heb ik dan binnen en buitenbak, beide met goede bodem. Wel zelf mesten, maar je mag onbeperkt stro pakken, dus geen gezeur met dat je paard te kaal staat. En heel belangrijk, deze stal heeft als 1 van de weinigen in de omgeving dan en een binnenbak en heel veel weidegang (in de zomer zelfs 24/7 voor de liefhebbers). Want om 1 of andere rede hier in de regio binnenbak gelijk aan amper tot geen weidegang.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 05:12

Ik zit in Zuid-Limburg en ik ken toch geen stallen waar je onder de €200 hier in de omgeving een fatsoenlijk plekje hebt voor je paard hoor. Of je moet al een wei hebben met een schuilstal waar ze 24/7 staan. Maar hier liggen de prijzen echt rond de €200 en meer als je volpension wil en dan zit er meestal 1x pw mesten bij, en voer vaak nog excl... en vorig jaar is een hoop gestegen dus hoop dit jaar als ze stijgen , alleen het hoognodige.. Er wordt al snel meegedaan met 'de rest'. Als eentje omhoog gaat en dat spreekt zich rond, meldt de rest zich vanzelf wel.
Bij ons op stal hebben we 3 boxen die iets ouder zijn daar wordt €180 voor betaald excl. voer, de rest van de boxen begint daarna bij €250 en loopt op tot €280 en 2 kleine uitloopstalletjes voor kleinere pony's en die kosten €80 geloof ik, maar daar wordt dan niet voor gemest, da's aan de eigenaars zelf

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 06:07

wij stonden eerst op een pensionstal voor 160,- per paard, incl hooi, stro, basisbrokken, 3 buitenbakken, een longeercirkel en veel weidegang...deze stal stond op grens gelderland/utrecht

daarna zijn we verhuisd en de paarden dus ook, toen betaalden we 175,- per paard, maar je moest zelf hooi en vlas regelen (moesten op vlas staan van pensionhoudster ivm anders te weining ruimte op de mesthoop), zelf brokken regelen, zelf binnen en buiten zetten (en als het ff kon moesten die van haar dan ook naar binnen en het moest precies om 9 uur gebeuren, het buiten zetten en om 16 uur het binnenzetten, niet handig als je gewoon moet werken), er was net genoeg weidegang om een paar uurtjes per dag te kunnen laten grazen en bij nat weer bleven de paarden op stal, er was een buitenbak die niet altijd beschikbaar was ivm te nat of te mul etc., ook was alles wat je deed met je paard nooit goed genoeg volgens de pensionhoudster...na anderhalf jaar zijn we hier weg gegaan ivm dat pensionhoudster nog onredelijker werd. deze stal was in olst (overijssel) bij een oudere vrouw.

nu staan we bij goede vrienden met alle 3 de paarden en betalen daar heel weinig (nog geen 100,- per paard) en ze worden nu buiten gezet, als het nodig is ook binnen, goede buitenbak, genoeg weidegang, er worden nu in een oude varkensschuur stallen bijgebouwt (hier helpen mijn vader en broer bij mee, aangezien dit ook vooral voor onze paarden wordt gedaan). kosten voor hooi en stro en brokken komen er dan nog bij bovenop, maar al met al is bij deze laatste stal de service bijna te vergelijken met de eerste stal. deze stal is in heeten bij hele goede vrienden.

de eerste stal zijn wij als "zwart"/particuliere huurders gekomen en is later een grote pensionstal geworden en de andere 2 zijn gewoon particuliere verhuurders.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 06:34

Bij ons gaat per 1 oktober het stalgeld met 15 euro omhoog.
Was eerst 160 voor een paard en word nu 175 per paard.
Door die 21 % btw word hier het stro hooi en biks ook duurder en ja het moet wel komen natuurlijk.
Ik klaag niet want ik zit nog steeds redelijk goedkoop met de 175 die ik betaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 06:53

ik betaal 120 per maand, buitenbak, kantine, overdekte stallen, in de kantine warm water buiten alleen koud stromend water, stroom, 5 hectare weidegang.. incl vlas en hooi.. stro kan je ook doen maar dat kost wat geld extra, net als wortels, 2 euro per zak, en dan moet je zelf brok kopen, uitmesten en hooi klaarmaken (in netjes) + waterbak vullen moet je zelf doen elke dag, maar er word gevoerd vier keer per dag (schema, alle boxhouders komen eens aan de beurt) en prachtige uitrijmogelijkheiden... je stapt het terrein af en je staat in het bos. en ze staan zolang het weer het toelaat 24u per dag op de wei, swinters gaan ze op stal maar dan is er een iemand die ze van maandag tot vrijdag in de bak zet sochtends, en als er sneeuw ligt/bevroren dan mogen ze ook de wei op. verder moet je het buiten zetten zelf regelen, we hebben drie kleine paddocks waar ze ook in kunnen staan...

de prijs is vorig jaar geloof ik, met tien euro om hoog gegaan, dus ik hoop niet dat we nog meer omhoog gaan....

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 06:56

Vjestagirl schreef:
Ik hoop dat mijn stalbaas dit nog niet verzonnen heeft...
Dat hoop ik ook... -O-

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 07:10

Bij ons gaat het per 1 november met 20 euro per maand omhoog. Kost dan 285 per maand....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:45

Joyce, Friesland, dat snap ik dan wel, zo veel ruimte, zo uitgestrekt dat je blij mag zijn dat er iemand uit een stedelijk gebied een paard bij je gaat zetten, want iedereen die buiten woont heeft ruimte voor een paard bij huis of de buren tegen vriendenprijs.

In de bewoonde wereld is het duurder land te hebben. Hebben paard opgehaald in Firesland, hebben kmters gereden langs groen met soms een boerderij, lijkt mij ideaal om te wonen hoor, hou van leeg en groen.
Maar een duur pension zal daar niet overleven, weide huren moet ook niet moeilijk zijn.

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:50

Voor zover ik weet gaan wij niet omhoog.
Ik sta in Egmond-Binnen. Met binnen en buitenbak
mooie boxen met veeeeeel stro. Paddock in de winter en in de zomer weidegang. Voeren etc ( all-in) word gedaan. Eventueel kan je paard ook in de molen ( aparte kosten)
ik betaal 355. en in de winter met 7 dagen molen 455

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:56

Waar mijn paard staat is de stalprijs 15 euro omhoog gegaan naar 190/maand. Dit vind ik eigenlijk wel heel logisch, er is namelijk net een eb en vloedrijbaan aangelegd. Al vind ik het niet erg netjes, aangezien ze mij eerst hebben verteld dat de stalprijs niet omhoog zal gaan.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:10

Hier betaal ik 200 euro all in. Dit is volgens mij al jaren zo. Dus ook dit jaar verwacht ik geen verhoging.
Komt er wel een verhoging snap ik dat best, maar ik les hier ook en als de verhoging me teveel is ga ik minder lessen...dus wat ze aan me verdienen zal ongeveer gelijk blijven en dat weten ze vast ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:13

Ik zie allemaal goedkope stallingsbedragen. Ik wou dat ik dat had... Zalf woon ik in het centrum van den haag en heb mijn paard op een goede stalling staan. Nu staat ze nog in een stal en dan in de zomer hele dag wei en winter aantal.uur paddock maar komt per oktober in een stal te staan met uitloop. De verzorging hier is super en de faciliteiten om te rijden ook. Het is duur en ja ik kan bij een boer staan voor 250 en dan kan je.niet fijn trainen en mijn paard is te onrustig voor al die tracktoren... Dus voor mij toch de keus om duur te staan, want kan niet ergens anders vanwege school en wil toch echt dat ze 24/7 buiten staat beschermd. Dan betaal je hier helaas 400 euro... Dus hoop niet dat ze nog om hoog gaan.. want gun mijn paardje het beste, merk dat die uitloop haar helemaal opbeurt :)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:15

Wij zijn vorig jaar 15 omhoog gegaan, en gaan dit jaar weer 25...terwijl er aan de accomodatie/service niks is veranderd...eigen hooi en stro, en je moet zelf krachtvoer regelen. Gaan hiermee naar 190 per paard per maand. Snap wel dat er gestegen wordt maar zoveel in zo'n kort tijdsbestek zonder daarvoor ook maar iets terug te krijgen? (behalve nog meer klachten over 3 bakken waar je niet normaal in kan rijden omdat ze varieren van knollentuin tot moeras tot moerassige knollentuin..) Wordt hier niet heel erg vrolijk van...
Laatst bijgewerkt door fanci_mike op 21-09-12 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:48

marianbv schreef:
Bij ons gaat per 1 oktober het stalgeld met 15 euro omhoog.
Was eerst 160 voor een paard en word nu 175 per paard.
Door die 21 % btw word hier het stro hooi en biks ook duurder en ja het moet wel komen natuurlijk.
Ik klaag niet want ik zit nog steeds redelijk goedkoop met de 175 die ik betaal.

Dit klopt niet, hooi, stro en biks vallen onder het 6% tarief. Zaagsel valt wel onder het hoge tarief.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:12

bij ons in juli van 200 naar 215 gegaan.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:43

Ik betaal 185, moet ik zelf binnen zetten en zelf mijn stal doen. Biks zit er niet bij komt er dus bij.
We hebben een gedraineerde buitenbak, longeercirkel en ieder paard heeft zijn eigen paddock (staan ze vanaf smorgens in) EN stal. Mijn 2 heren staan samen op stal en komen dagelijks 1 uur op het gras dat doen hen ook voor me.
Vind het een zeer nette prijs alleen laatst hadden ze wel over de huur te verhogen want het stro verbruik was verdubbeld, Wat blijkt de nieuwe persoon die er nu bijna 2 maanden staat mest elke dag geheel haar stal uit en gebruikt ook nog de hoeveelheid stro die ik gebruik in 2 weken tijd (zij heeft een dpony en ik 2 shets dus stro verbruik zou eigenlijk gelijk moeten zijn).

Nu moest zij dus meer gaan betalen aangezien ze niet haar stro verbruik naar beneden wilt brengen vind ik niet heel gek.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:49

MickeyenVici schreef:
Mijn hoefsmid kost me nu al € 100,- voor 4 kant beslag dus hoop echt niet dat die ook nog duurder wordt... :')
Dan kan ik niet meer lachen denk ik! :=

Dan moet je een andere uit de buurt nemen (zie onderschrift) ;) dat scheelt al een heel beetje, al gaan wij in januari ook wel iets omhoog.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:57

Misschien ook leuk de Belgische tarieven te vermelden. Zo kunnen wij (Neder)Belgen ook vergelijken.

Zelf zitten wij in het andere Limburg (BE) en dan een manege in Lanaken (rekem) vanaf volgende week.

Stalling is hier € 120,- maar dan moet je alles zelf doen en kopen.
Voor +€ 40,- krijg je hooi en wordt wekelijks gemest. +€50,- komt er stro bij (4 plakken/dag)
Wil je ook nog krachtvoer of ander voer via de manege dan komt er nog eens € 60,- bij. wat het totaal dan op € 270,- brengt.

Wij zorgen zelf voor het extra voer en betalen dus € 210,-/maand.