Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Re: Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:53

Vervelende situatie. Ik ga me de reacties hierboven mee. Niet meer vragen, maar gewoon meedelen wanneer je ze op komt halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:18

In geval van erge tegenwerking kan je misschien dreigen met een deurwaarder, de boel laten noteren en dan onder "inbeslagname" ophalen? Met de kosten van de deurwaarder voor haar natuurlijk. Of er mee dreigen in eerste instantie, dat is misschien al genoeg.

Moest je weten van wie dat ene paardje is dat erbij staat, ik zou anders wel zo netjes zijn om dat meisje op de hoogte te brengen. Zij kan er niets aan doen dat jij en de huurster niet klikken en ergens moet zij dan ook niet opdraaien voor mogelijke gevolgen vind ik. Al is het maar zo netjes dat zij tenminste even haar paardje in veiligheid kan brengen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 09:33

Ik ken het meisje die daar haar pony met veulen heeft staan.Zij moest van de huurster alle isolatoren er uit draaien en de palen eruit halen.Maar dat meisje zit op school en is erg druk.Ik heb al gezegd tegen haar,dat zij er niet voor op hoeft te draaien.En dat als de huurster er op de afgesproken dag wéér niet is,ik alles er uit haal,maar wel zorg dat de paarden niet de weg op kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:40

Ow, dus de huurster laat er nog iemand anders voor opdraaien ook? Mooie meid is dat, ik zou daar zelf al weg zijn dan als ik bij zo iemand zou staan.

Wel zo netjes dat je het laten weten hebt, dan is zij tenminste op de hoogte. kan de huurster niet komen aandraven later met "ik wist van niks" want er was er minstens 1 die het haar heeft verteld buiten jijzelf.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 10:12

Kijk als dat meisje daar niet haar pony met veulen had staan,had ik allang alles eruit gehaald,zonder tegen bericht.Ik had haar pony dan op een klein stukje gezet,zodat die niet de weg op zou kunnen.Maar het meisje die er ook haar pony's heeft staan,kan hier niets aan doen,en daarom blijf ik netjes.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:23

Ik vraag me af na het lezen naar de OP hoezo je niet gewoon je spullen hebt meegenomen de eerste keer dat je daar met aanhanger stond?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 10:26

Chaos schreef:
Ik vraag me af na het lezen naar de OP hoezo je niet gewoon je spullen hebt meegenomen de eerste keer dat je daar met aanhanger stond?

Omdat anders de paarden zo de weg op konden en dus zonder omheining zouden staan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:39

Ik zou ze op een postzegel zetten of bind ze aan een boom en laat het ze lekker uit zoeken. Lekker belangrijk of hun paarden dan nergens heen kunnen, moeten ze maar voor eigen spullen zorgen. Maar ik ben daar ws iets harder in dan de meeste. :o
Laatst bijgewerkt door Chaos op 22-09-12 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:41

Jeetje wat rot zeg. Ik zou eerlijk gezegd ook een stukje afzetten en je eigen troep eruit halen. Maar wat ik niet precies begrijp,
heeft de verhuurder ook niet ergens inbreng? Zijn er toen jij weg ging geen goede afspraken over gemaakt? En, waarom heb je
niet meteen je spullen opgehaald toen het land nog niet opnieuw verhuurd was. Dan had je dit probleem niet gehad.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 10:45

Ze zei ook dat er aardig wat palen verrot waren.Vind ik wel raar,dat het na 3 jaar al verrot moet zijn?
Nou ja ik zie wel hoe de palen zijn.

@Loiz
Het land zou per 1 Okt. verhuurd worden,maar toen hoorde ik dus via,via dat haar paarden er in aug. al opstonden.Ik had per 1 Juli opgezegd,en na 2 weken stonden haar paarden er opeens al.
En ze zou alles overnemen had ze gezegd,toen ik haar aansprak dat zij nu wel zomaar mijn omheining gebruikt.Maar ze wilde in termijnen betalen en daar begin ik gewoon niet meer aan.
Toen zei ze dat ze het dan niet over zou nemen,en vertelde me dat ze zelf palen had gekocht.
Ik dacht voor de gehele omheining,maar ze heeft er maar een paar gekocht en die gewoon tussen mijn palen neer gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:55

Volgens mij probeert ze gewoon alles te rekken tot je het opgeeft met het idee van "die krijgt het toch niet over d'r hart om mijn paarden zonder omheining achter te laten". Zou niet de eerste zijn die zo denkt, alleen vind ik het goed dat je je daar dus niet in laat meeslepen en gewoon je spul terug opeist.
Er zijn er altijd die dit soort dingen proberen hoor.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:19

hallo wil me graag melden
ik ben het meisje van de pony en veulen
die en ook staat het weiland is van mij en de eigenaar samen
mijn dagen zien eruit al 10 uur naar me paard toe rijden dan naar school om 1 uur tot half 5 of half 6 dan
de moeder van het veulen voor de lange lijne dan werken of ik kan de moeder niet doen dan ik gelijk uit school naar me werk moet dus zelf heb ik het erg druk
maar de mede eigenaar van het land is geen misselijk persoon alleen zelf ook erg druk
ik probeer zoveel dingen te doen als ik kan ik en de mede eigenaar hebben de omheining veranderd
palen omgewissel de meeste alleen somige wilde er echt niet uit heb die laten staan omdat ik bang ben dat ze afbreken en das ook niet de bedoeling natuurlijk
2 zijdes zijn palen van de gemeente dit zijn van die palen met dat teer spul erop maar staan ook een paar palen van gohya tussen! zoals ik al die er staan nog 5 a 6 palen van gohya er tussen maar die krijgen we er niet uit mijn vader niet en mijn vriend niet 1 paal was afgebroken daarvoor hebben we 1 van ons bij de palen van gohya gelegt omdat die afbrak.
alleen met mijn stomme hoofd^^ hebben we de isolatoren van gohya er niet uit gehaald vergeten... niet slim maarja
gohya zou je ander maandag om half 3 ong mee naar de weide gaan neem ik isolatoren mee en dan draaien we de jouwe eruit en mijne erin . is erg rottig werk maar kan hellaas niet ander en dan alles even met z'n 2en goed bekijken want dit heeft geen zin zo graag dit topic willen sluiten want ik wil het op de goede manier oplossen
alleen door de drukte lukt het op dit moment moeilijk maar dan kan gohya in iedergeval haar isolatoren mee nemen want ik wil die niet langs de weg legen wegens grasmaaiers auto's en voor mezelf nogal blond dus verbaasd me niet al ik erin trap
gohya ik hoop dat we elkaar tegemoed kunnen komen want dit wil ik niet heb geen zin in ruzie met jou
daarvoor ken ik je te lang en vind ik te leuk om soms langs te komen^^

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:25

Om hoeveel geld gaat het eigenlijk ??

Palen uit de grond trekken is een kunst apart, ik doe het met de hef van mijn tractor.
Een 100 isolatoren uitdraaien, heb ik een verloop voor op mijn accu boormachine.

Maar als de palen nu al gaan breken heb je zeker geen creosoot palen maar die gewolmaniseerde.

Dus de isolatoren schroef is al zwaar verroest.
Palen zijn slecht en al half door gerot aan de onderkant op de maaiveld hoogte.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 19:37

Zosja ik vind het heel vervelend voor jou,dat weet je,maar ik vind dat je gebruikt word.
En daarom wil ik het netjes oplossen,jij kan er ook niets aan doen.
Het gaat om ongeveer 40 palen? zou ik op de bon moeten kijken.
Nee de isolatorenschroef is niet verroest voor zover ik weet.
Het zijn geimpregneerde palen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:05

waarom isolatoren eruit draaien en dan weer nieuwe erin :?
geef gewoon het aantal wat ze krijgt aan nieuwe aan Goya,lijkt me veel makkelijker dan al dat gehannes! >;)

vind het ronduit schandalig hoe dit gaat, Goya jij bent veel te goed voor deze wereld, men neemt gewoon een loopje met jou _-:(

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:50

mirgino schreef:
waarom isolatoren eruit draaien en dan weer nieuwe erin :?
geef gewoon het aantal wat ze krijgt aan nieuwe aan Goya,lijkt me veel makkelijker dan al dat gehannes! >;)

Precies wat ik dacht!

Caro_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:17

Lastige situatie zeg! Hoop dat t snel opgelost wordt.
Wil de eigenaar zelf de omheining niet overnemen?Neem aan dat ie dat in zijn huurprijs wel kon verwerken. Succes iig!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:33

dat vind ik persoonlijk wel een idee isolatoren terug scheeld een hoop werk!
ik zal het zegen tegen de medeeigenaar want dt scheelt zoveel werk alleen nzou ik graag nog met gohya willen kijken bij de weide met hoeveel en hoe of wat palen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 11:52

Ja dat scheelt je idd. heel veel werk Marg.
Uhm we kunnen best gaan kijken Marg.wanneer komt het jou uit?kijken of ik dan ook kan.
Dan leggen we vast alles op 1 plek?
Kijk jij wil wel mee werken,alleen de andere partij helaas niet.
De eigenaar wil zich er verder niet mee bemoeien,en dat snap ik ook best wel.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:57

oke is goed zou je morgen kunnen gohya ik ben om 2 uur klaar met school
half 3 dan bij het land?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 11:59

Ja dan kan ik wel.Dan ben ik half 3 bij het weiland.
En Linda hoeft er niet bij te zijn hoor,dat kunnen wij samen ook wel.Ze laat jou nu ook alles doen,en ze heeft het te druk zei je.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:05

oke is goed hoop dat ut een beetje redelijk weer is ....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 13:26

Maar,er klopt iets niet.Waarom moet je mijn isolatoren uit mijn palen draaien?
Als mijn palen eruit zijn,zitten mijn isolatoren er toch gewoon in? die hoeven er dan toch niet uit?
Alleen mijn palen moeten eruit,de isolatoren heb ik dan ook gelijk terug.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:42

Nee er zitten er ook een paar in die van de gemeente waar ut prikkeldraad op staat dat zijn doe teer palen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 15:01

Uh die zijn niet v.d. gemeente hoor,de gehele omheining waar koord omheen zat is van mij.
Dus voor,achter,links en rechts.