Privéstal en paard of weide en pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 19:38

kvika schreef:
TeckTonie schreef:

Goh, ik zou het wel terecht vinden als ik met mijn lengte op een C-pony kruip, wat ik al heb gedaan voor wandelingen naar de winkel. Maar echt rijden vind ik niet eerlijk tegenover zo'n pony.

Ik volg je niet. kun je dit even uitleggen?

Te lang voor een pony. Met deze pony gaat het nog, ze is een gemiddelde D.
Maar je kan wel degelijk te lang zijn voor je pony, kijk onderstaande foto:
Afbeelding
Deze pony is van een vriendin van me, echt 'n ijzersterke pony!
Deze foto is genomen nadat ik pony had gelongeerd, ik mocht haar uitstappen dan altijd.
Nu zie je wel, ik ben echt te groot voor deze pony (beugels zijn niet op maat uit respect voor materiaal eigenaar, ik had ze ook enkel even aangedaan voor de foto)
Alhoewel ik wel al met deze pony in vrijheid heb gereden (in een vrijspringpiste) en heb gesprongen.
Ook heb ik met haar al rijdend naar de winkel geweest.
Maar zou het eerlijk zijn tegenover deze pony als ik haar elke dag zou rijden? Ze heeft last met mijn lengte, zeker omdat ik zelf ook niet echt goed weet hoe ik moet zitten met haar kleine pasjes.
Dan zou ze beter af zijn met een kleiner en lichter iemand als mij (wat ze ook heeft, de eigenaar namelijk)
ik hoop dat je het nu wel snapt?

EDIT: Dit is de pony die ik bedoel in de quote.
Ik hoef geen gezeur over deze foto, doe dat maar in PB.

Rijlaarsdam

Re: Privéstal en paard of weide en pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:52

Maar je hebt ook ijslanders van 1.40 en 1.50
Daarbij als je zo op een pony gaat zitten ben je zeker je gewicht en lengte in de weg aan het zitten.
Ik had wel graag willen zien dat je er normaal op zat om een goed beeld te krijgen.
Hoe groot is deze pony dan?

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 11:25

kvika schreef:
Maar je hebt ook ijslanders van 1.40 en 1.50
Daarbij als je zo op een pony gaat zitten ben je zeker je gewicht en lengte in de weg aan het zitten.
Ik had wel graag willen zien dat je er normaal op zat om een goed beeld te krijgen.
Hoe groot is deze pony dan?

Ik heb jammer genoeg geen andere fotos met haar, en ook kom ik raar of zelden nog bij de eigenaar. Ze is 1m30.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:26

Maar nog steeds van mening dat jij niet op een ijslander kan rijden?
(niet dat het moet maar omdat je zo anti reageerde )

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 21:09

kvika schreef:
Maar nog steeds van mening dat jij niet op een ijslander kan rijden?
(niet dat het moet maar omdat je zo anti reageerde )

Oh nee; absoluut niet anti Ijslander! Wel anti kleine ponys, omdat ik ze niet wil te hard wil.belasten.
Ik heb ook een fjord gereden even groot als de pony op die foto, en daar pastte ik wel op.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:02

lama

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:20

Het is nogal een onduidelijke foto met een oncharmante houding, maar het ziet er niet naar uit dat je qua lengte of gewicht "schadelijk" voor haar zou zijn....eerder je manier van zitten op de foto gaat problemen geven als je vaak zo achterover hangt :=

Als jij zeker weet dat je goed voor dit beestje kunt zorgen, OOK als je niet meer op de wei zou mogen staan of als blijkt dat je toch (veel) meer bij moet dragen in de kosten of het werk (die kans is vaak groter dan je denkt) of dat je toch naar een "echte" stalling moet verhuizen omdat je nergens anders terecht kunt....dan zou je het gewoon kunnen doen.

Maar echt duidelijk is de foto niet....

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 21:09

pmarena schreef:
Het is nogal een onduidelijke foto met een oncharmante houding, maar het ziet er niet naar uit dat je qua lengte of gewicht "schadelijk" voor haar zou zijn....eerder je manier van zitten op de foto gaat problemen geven als je vaak zo achterover hangt :=

Als jij zeker weet dat je goed voor dit beestje kunt zorgen, OOK als je niet meer op de wei zou mogen staan of als blijkt dat je toch (veel) meer bij moet dragen in de kosten of het werk (die kans is vaak groter dan je denkt) of dat je toch naar een "echte" stalling moet verhuizen omdat je nergens anders terecht kunt....dan zou je het gewoon kunnen doen.

Maar echt duidelijk is de foto niet....

Lesgever vroeg me net om eens heel overdreven achteruit te zitten en na de foto zei ze om mijn benen wel onder me te houden, een foto is ook slechts een momentopname natuurlijk..

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:52

Wat heb je uiteindelijk eigenlijk gedaan? :)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 18:39

anjalover schreef:
Wat heb je uiteindelijk eigenlijk gedaan? :)

Nog niets. Ik heb ruzie met de eigenaar om een gemene roddel en zij gelooft die roddel...

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:37

Nou dan zal ik daar sowieso niet gaan staan. Je bent veel te afhankelijk van haar als ke daar staat met je pony en als het dan iemand die zo naar doet tegen jou zal ik dat risico niet nemen!

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 20:21

Twist1991 schreef:
Nou dan zal ik daar sowieso niet gaan staan. Je bent veel te afhankelijk van haar als ke daar staat met je pony en als het dan iemand die zo naar doet tegen jou zal ik dat risico niet nemen!

Blijkbaar snap je het niet. de wei is volledig in orde, t'is over de pony..

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:55

Oh, is het de eigenaar van de pony? Ik dacht de eigenaar van de wei waar je je pony op wilde zetten.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 22:26

Twist1991 schreef:
Oh, is het de eigenaar van de pony? Ik dacht de eigenaar van de wei waar je je pony op wilde zetten.

Nee hoor, dat meisje is erg lief en is blij als ik eens ga voeren als ze niet kan (:
De roddel was dat ik haar pony verhuurde achter haar rug en dat ik had gezegd dat ze niets kon etc..

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 19:52

Goed nieuws, een vriendin van me is heel erg goed bevriend met de eigenaar, rn gaat zeker eens een woordje praten met de eigenaar, aangezien mijn hele facebook volstaat met die pony, ik echt in een dip zat door dat slechte nieuws en zekfs trug in therapie moet door dat voorval, dat net gebeurde voor ik op clubkampioenschappen 50 foutloos reedt en in 70 1 balk had die viel omdat ik aan de zihkant van ponylief hing tijdens de sprong en de balk mey mijn knie er heb afgestampt :P

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:59

wat ik zo hoor zou ik het doen! die andere zijn sowieso jaloers!
je kan er gewoon op en wat nu misschien niet perfect oogt, je paard groeit nog een beetje en ik weet zeker dat je paardje het beter zal krijgen bij jou als je kijkt naar hoe ze er op de manege mee omgaan.

gewoon doen, je hebt het geld, stalling, tijd dus waarom niet?

ik persoonlijk vind je niet te lang. en zeker omdat je niet meer groeit is het toch juist fijn om zo'n paardje te hebben waarbij je het allemaal vind kloppen?

wat ik me eerder af vraag is of de eigenaar het paardje verkoopt aangezien het een geliefde manege pony is

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 11:08

fabjheu schreef:
wat ik zo hoor zou ik het doen! die andere zijn sowieso jaloers!
je kan er gewoon op en wat nu misschien niet perfect oogt, je paard groeit nog een beetje en ik weet zeker dat je paardje het beter zal krijgen bij jou als je kijkt naar hoe ze er op de manege mee omgaan.

gewoon doen, je hebt het geld, stalling, tijd dus waarom niet?

ik persoonlijk vind je niet te lang. en zeker omdat je niet meer groeit is het toch juist fijn om zo'n paardje te hebben waarbij je het allemaal vind kloppen?

wat ik me eerder af vraag is of de eigenaar het paardje verkoopt aangezien het een geliefde manege pony is

Ze gaat ze verhuren aan een ander meisje, dat eist dat ik ze wou en alles aan.het regelen was. ik zit er zo erg mee, dat ik een tijd ga stoppen met rijden.

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:13

oef dat is wel een ding stoppen met rijden,
110 % zeker dat dat meisje jaloers was en nu zo iets heeft van kijk hoe cool ik ben.
misschien kan je ff acteren, bijleggen met eigenaar, snel zorgen voor de verkoop en weg wezen. misschien niet zo heel netsjes maar dit is ook belachelijk!

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:49

fabjheu schreef:
oef dat is wel een ding stoppen met rijden,
110 % zeker dat dat meisje jaloers was en nu zo iets heeft van kijk hoe cool ik ben.
misschien kan je ff acteren, bijleggen met eigenaar, snel zorgen voor de verkoop en weg wezen. misschien niet zo heel netsjes maar dit is ook belachelijk!

Ben er ook achter nu dat de nicht van de eigenaar er ook tussenzit. Ik ga ze nooit vergeten, maar ik ga verder met mijn leven, en.huil uit bij diegene waar ik weet dat mijn tranen en gevoelens veilig zijn

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:14

Wat banketstaaf dat het allemaal zo is gegaan! Ik hoop dat je ooit een leuk paardje voor jezelf kunt hebben.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 22:16

Debbie00 schreef:
Wat banketstaaf dat het allemaal zo is gegaan! Ik hoop dat je ooit een leuk paardje voor jezelf kunt hebben.

Inderdaad.. Achja, ik weet op zn minst naar wie ze is, en ze gaat daar zeker evengoed staan als dat ze bij mij zou staan (: Maja, khad ze liever bij mij gehad.. Nu kan ik wel wachten tot ik meerderjarig ben, deftig weekendwerk zoeken en hoef ik niet op derden te rekenen..

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:53

kijk om je heen, er zijn genoeg andere paarden, misschien kan je uitzoeken wie de ouders zijn?

dan kan je misschien een broertje of zusje kopen? of een veulentje nemen van hun?

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 17:53

fabjheu schreef:
kijk om je heen, er zijn genoeg andere paarden, misschien kan je uitzoeken wie de ouders zijn?

dan kan je misschien een broertje of zusje kopen? of een veulentje nemen van hun?

Ik hoef geen paard meer (:

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:02

Je past er nog prima op! Ik heb een B ponytje 1.30. en ben zelf 1.69 lang. daar rijd ik ook nog op. en dat is misschien groot voor het oog. maar qua gewicht kan het nog makkelijk! en m'n pony houd het prima en kan me gewoon makkelijk houden.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 20:15

r_lolita schreef:
Je past er nog prima op! Ik heb een B ponytje 1.30. en ben zelf 1.69 lang. daar rijd ik ook nog op. en dat is misschien groot voor het oog. maar qua gewicht kan het nog makkelijk! en m'n pony houd het prima en kan me gewoon makkelijk houden.

Lees het topic voor je reageert aub!