PRE gewend stro te eten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

niek_aaron

Re: PRE gewend stro te eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:41

Is stro dus niet slecht?? Voor niks overgestapt op vlas dus?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:49

niek_aaron schreef:
Is stro dus niet slecht?? Voor niks overgestapt op vlas dus?

Als je paard zich verstoppingen eet, zou ik hem eraf halen.
Eet hij gewoon dagelijks zijn bodem op en doet het super zou ik me er niet druk om maken.
Ik vond het in ieder geval wel best, mijn paard was blij met constant peuzelen en constant kuil voeren
aan een fjord is uiteraard geen optie, dan kan je hem binnen een week rollend naar de dierenarts brengen
omdat 'ie bevangen is.

verdad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:05

Fortuna22 schreef:
verdad schreef:
Wat zou jij doen als je in een hok van 3 bij 3 stond met als enige vermaak uitzicht en misschien wel een speeltje? Ik snap je paard wel, ongeacht waarhij vandaan komt, ondanks dat hij voldoende afleiding, beweging en vrijheid zal krijgen.

Wat is het werkelijke probleem, waarom moet hij ermee stoppen? Zijn het de kosten voor het stro?

Misschien een idee om eerst even de moeite te nemen om het topic door te lezen?
Geld trouwens voor meerdere....
Paard staat dus NIET op stro maar gehakseld stro.Valt te vergelijken met zaagsel ed.Dus niet bepaald handig om te gaan eten.Daarnaast krijgt hij stro om te knabbelen.
Verdad, voor jou info, hij staat niet in een 'hok' van 3x3.Hij heeft een half open box, dus geen tralies met aan weerskanten andere paarden.Ze kunnen dus bij elkaar en aan elkaar zitten als ze s'avonds op stal staan.

Touché, zal voortaan beter lezen.
dan nog, 'hok' of half open box...het blijft een feit dat het paard stilstaat op een beperkt plekje, niet alle paarden nemen genoegen met wat voor zich uitstaren of non stop met zijn buren contact maken, lijkt mij een heel natuurlijk verschijnsel.
Waarom zet je hem dan niet op stro wat niet schadelijk voor hem is, of is het probleem voor jou dan niet opgelost?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:13

Stro is helaas op dit moment geen optie.Klopt wat je zegt, al gaat hij aan het eind van de dag, net als de andere paarden, graag op stal.
Het zal ook misschien met het ras te maken hebben?(geen idee hoor! :o ) Ik begrijp van zijn Loversyl (zijn baasje) dat hij gehakseld stro als voer heeft gekregen en het voor hem dus heel gewoon is.We hadden de hoop door hem voldoende ruwvoer en afleiding te bieden, hij hiermee wel zou stoppen.Maar helaas!
Loversyl is nu bezig met een stalspray, hopelijk breekt dat de gewoonte.En misschien is het gewoon een kwestie van wennen. :j
Ps , ben dus staleigenaresse, niet de eigenaresse ;)

verdad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:36

aha, je bent de staleigenaresse :)
Het probleem kan dan toch ook opgelost worden door dit paard meer (ev goed verteerbaar) stro te geven, zodat hij gewoon bodembedekking heeft en kan knabbelen?

CK88

Re: PRE gewend stro te eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:51

Paard loopt hele dagen buiten verdad, dus hij hoeft niet hele dagen voor zich uit te staren.
En zaagsel? dat schijnen paarden helemaal niet lekker te vinden. Ik kan ook wel een handelstal die de paarden enkel stro geven als ruwvoer, zjn barroke paarden en tuigers. Alleen als een paard te mager is krijgen ze kuil of hooi bijgevoerd. De paarden zien er prima uit! Dus slecht zal het niet zijn.