Aankoop weide, doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:51

Welke gemeente/omgeving ligt het perceel, voor mijn gevoel is het nog een de dure kant.
Ik heb net 5450m2 weiland gekocht voor 10.000.
Verder zijn de omstandigheden vergelijkbaar van wat je omschrijft, qua ligging e.d. maar het scheelt toch 1/3 in de prijs.

Maar als het een redelijke prijs is voor wei bij jou in de omgeving zou ik het denk ik wel kopen, grond houd meestal toch wel zijn waarde en vaak zijn er ook genoeg mensen die een stuk extra weiland willen kopen.

vang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 19:26

LBLGypsyCobs schreef:
Het kan zeker een goede investering zijn, zeker als het de mogelijkheid heeft om bouwgrond te worden.

Vergis je niet in het werk als je paarden op eigen wei hebt.
Ik heb 2 stallen met een 1000 liter vat aan de regenpijp, maar na een warme droge week ben ik toch blij met een vat op een aanhanger.
Die houten platen die jij als verharding wil gebruiken, zijn na 1 winter weggerot.
Modder, mest, urine en paardenhoeven maken er pulp van, wat je zandgrond tot drek maakt.

Ik heb de paarden 4 jaar op de weide gehouden, ik weet dat het veel werk is :) Vooral in de winter, maar de lente/zomer compenseert het wel vind ik ;)
Die houten platen heb ik al 2 jaar rond de hooiruif liggen, en die doen hun werk nog steeds prima hoor :) Nog niet weggerot of stukgegaan!

vang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 19:27

leonie1984 schreef:
Welke gemeente/omgeving ligt het perceel, voor mijn gevoel is het nog een de dure kant.
Ik heb net 5450m2 weiland gekocht voor 10.000.
Verder zijn de omstandigheden vergelijkbaar van wat je omschrijft, qua ligging e.d. maar het scheelt toch 1/3 in de prijs.

Maar als het een redelijke prijs is voor wei bij jou in de omgeving zou ik het denk ik wel kopen, grond houd meestal toch wel zijn waarde en vaak zijn er ook genoeg mensen die een stuk extra weiland willen kopen.

Overijse, dat ligt naast Groenendaal (met vroeger de paardenrenbaan), en is dus wel een "paardenstreek"

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:29

je kunt je geld beter in een stuk land steken dan op de bank zetten :D

Ariebren

Re: Aankoop weide, doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:38

Dat dacht iedereen ook, een paar jaar geleden met een huis.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:44

op land kun je tenminste nog je eigen groente verbouwen mocht het zo ver komen ;-)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:46

En een lekker aardappeltje, mits het kleigrond is.