gouden tip gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mias

Re: gouden tip gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:50

Ik lees even mee. Ik zit namelijk met het zelfde probleem. Mijn pony heeft een sport gemaakt om in zijn water en of voerbak te poepen.
Mijn pony is 1.55 m en heeft een 3x3m stal, mischien nog wel groter. En ze poept altijd in haar voer of waterbak. Een hangvoerbak in hangen en er uithalen is geen optie, want dan gaat ze juist in haar waterbak poepen. En ik ben al zo blij dat ze het nu in haar voerbak doet.

Trouwens even over al het commentaar, mijn pony heeft voor haar formaat een erg grote stal. De stal wordt elke dag leeg gehaald. Mijn pony staat overdag erg lang in Het land. En toch poept ze nog in haar voer of waterbak. Dat de stalhouder de poep er niet uithaalde vind ik niet kunnen, maar sommige paarden vinden het gewoon fijn om daar in te poepen. Het kan best zijn dat ts net als mij ook zo'n paard heeft!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:59

Buiten of het in de voerbak poepen wel of niet met de te kleine stal te maken heeft, is de stal te klein voor het paard van ts, punt.
Mias, voor jouw paard kan het net.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:04

@jesito, als het net kan dan denk ik dat mijn stal een stukje groter is als net beschreven, weet het namelijk niet precies :)

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:59

Ik vind het ongelooflijk wat een commentaar er hier gegeven wordt en hoe TS zo aangevallen wordt terwijl ze juist om tips vraagt zodat haar paard weer uit een schone voerbak kan eten. Wie ooit in de randstad heeft gewoond of er geweest is , weet dat het soms alleen maar mogelijk is om je paard te houden zoals TS het doet. Dat de rest van Nederland zwemt in de hectares land waar alle paarden kunnen leven alsof ze mustangs zijn, daar heeft TS nu niet zo veel aan. En zoals al een paar keer is aangegeven is de grootte van de box totaal niet relevant voor het wel of niet in de voerbak poepen, maar daar blijft maar zeer offtopic over doorgedramd worden. Alsof de manegehouder ineens al zijn boxen gaat vergroten naar de normen uit de theorieboekjes. Zover is het nog lang niet. En TS heeft ook geen invloed op het personeelsbeleid van de stal, dat zal de manegehouder toch echt zelf bepalen wie ze aannemen en laten voeren. Het enige wat ze kan doen is er met de eigenaar over praten en dat doet ze dus al. En als ze verder prima staat op die stal waarom zou ze er dan weg gaan? We weten verder weinig over hoe ze haar paard houdt, en dat doet er verder ook niet toe hier. Het getuigt juist van creativiteit dat er bokkers zijn die wel goede tips geven gezien de HUIDIGE situatie zoals het is. En daar heeft TS ook het meest aan.

Heb ik misschien nog een tip: een oude autoband met deze emmer er in: http://www.equestrianclearance.com/_various_suppliers/tyre_bucket/index.html. Of deze: http://www.horsefriend.nl/artikel/Inrichting_en_vervoer/Paardenbox_inrichting/Voerbak/Kunststof_voerbakken/09.Ronde_voerbak_voor_autoband.html. En als hij graag speelt is een voerbal dan niks voor hem?

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:55

Een goede tip heb ik ook niet voor je, maar ben het met bovenstaande commentaar eens! TS heeft niet de vraag gesteld of wij de stal te klein voor haar paard vinden of niet. Zij staat daar fijn met haar paard, ze vraagt ons om hulp, met een duidelijk, speciefiek probleem, dan is het niet aan bokkers om er ineens een hele andere draai aan te geven. Snap dat TS daar een beetje geirriteerd van raakt.

Het enige wat ik kan bedenken is inderdaad met de staleigenaar praten en een briefje ophangen, ik vind het de verantwoordelijkheid van de stal, niet van jou. Je paard wordt door andere mensen gevoerd, diegene hoort ervoor te zorgen dat het paard netjes zijn eten kan opeten en het niet tussen zijn poep hoeft uit te vissen.

Als het echt regelmatig voorkomt, heel makkelijk : laat ze zijn biks gewoon op de grond geven. Dan maakt het niet uit of ie in zijn voerbak heeft gepoept of niet, hoeven ze niks te controleren en heeft jouw paard lekker gewoon zijn biksjes, in een nog veel natuurlijkere houding ;)

witchking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:56

is het misschien te proberen om je paard te leren op 1 plaats zijn drollen te laten vallen...
dit kun je doen door een beetje "verse" mest van een ander paard ( bij voorkeur een hengst) op de door jou gewenste mest plaats te leggen , iedere dag weer totdat hij uit zichzelf de mest daar laat vallen

bij mijn ruin en vorige hengst is het op die manier gelukt ze te leren op 1 plaats te mesten , helaas kan ik niet garanderen dat het bij de jouwe ook lukt maar het is te proberen , heb je gelijk twee punten opgelost als het werkt.

succes !

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:04

Ik heb ook op een stal gestaan met zoveel paarden, maar daar werd wel met je meegedacht als er een dergelijk 'probleempje' was. Moet kunnen vind ik.
Wij hadden ook een bakpoeper (niet zozeer vanwege de ruimte, maar gewoon omdat hij in die hoek poepte) en daar hebben ze de bak gedemonteerd en toen hebben ze er een in gebruik genomen die je over de stalrand kunt hangen. Tja, dan moet er inderdaad na een voerronde iemand teruglopen om de bak op te halen, maar als je genoeg personeel hebt kan dat volgens mij zonder al teveel moeite hoor...

Ik vind niet dat een staleigenaar het moet gooien op de hoeveelheid paarden die er staan. Dan had hij voor minder moeten kiezen...

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 17:55

@Agnes75 en flavlipbedankt voor jullie tips.
ik heb met de staleigenaar gesproken en krijg binnenkort een stal met kleinere voerbak en die hangt helemaal in de hoek.
ik dacht dat het niet bespreekbaar zou zijn, maar dus toch.
dus probleem opgelost.
ik wil iedereen met tips bedanken.
en de rest wil ik erg bedanken want ik open nooit meer een topic op dit z**k forum.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:03

Fijn dat het opgelost is, maar overdrijven is ook een vak.
De tips pak je toch gewoon op en waar je niets mee kunt dat leg je bij je neer lijkt mij?

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:31

jeetje mina, wat een commentaar allemaal. Ik sta ook in de randstad en met bloedend hart zou ik ook graag meerplaats en stalruimte wensen voor mijn paard. Houd je commentaar allemaal voor je en help iemand met zijn probleem ipv het slechte gevoel wat iemand heeft over de stalling van zijn paard aan te dikken.
Nu de ti[p. Wij hebben de voerbak eruit gehaald, en voer valt dus op de grond. Hij eet nu van de grond.

Maffieioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:40

bij ons op stal is er ook 1 die constant in zijn waterbak poepte, groot paard in een stal van 3,5 x 3.5, nu heeft de staleigenaar daar een autoband ondergelegt zodat die het niet meer kon doen, ze moet dan namelijk omhoog klimmen om er dichtbij te komen en er in te kunnen poepen, meschien een oplossing

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:22

plientjedres schreef:
@Agnes75 en flavlipbedankt voor jullie tips.
ik heb met de staleigenaar gesproken en krijg binnenkort een stal met kleinere voerbak en die hangt helemaal in de hoek.
ik dacht dat het niet bespreekbaar zou zijn, maar dus toch.
dus probleem opgelost.
ik wil iedereen met tips bedanken.
en de rest wil ik erg bedanken want ik open nooit meer een topic op dit z**k forum.

Ach kom op zeg. :roll:

Mensen zeggen wat ze willen op forums. Wat je niet aanstaat leg je gewoon naast je neer, en de tips waar je wat mee kan zijn mooi meegenomen. :)

Fijn dat het opgelost is. Ik hoop dat je uit mijn post die ik later schreef beter begreep wat ik bedoelde. In tegenstelling tot wat andere wel bedoelde.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 23:11

Ik heb absoluut goeie tips gehad uit dit topic.
Iedereen nogmaals heel erg bedankt daar voor.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:46

Dan kan er nu een slotje op. Ik tem wel even.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:19

Moderatoropmerking:
Het topic blijft gewoon open aangezien er dan nog ervaringen gedeeld kunnen worden. Plientjedres fijn dat je wat aan de tips hebt gehad. Mogelijk kunnen anderen ook nog wat met de tips vandaar geen slotje.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:31

Als een paard overdag buiten staat heb ik geen problemen met een kleinere box. Liever lekker veel buiten en dan een box van 3x3 dan de bijna de hele dag in een box van 5x5 moeten staan en dat gebeurd veel vaker op pensionstallen, manege's en andere stallen ....

Fijn dat je wat aan de tips hebt gehad! :)