Jerrycans voor water

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:22

JIJ bent niet aso, dat zijn zij!!!
M'n moeder zegt wel eens 'het is maar goed dat je niet alles ziet' en ik ben het daar zoooo mee eens :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 11:30

Nou inderdaad! En tuurlijk denken we allemaal dat wij zelf het beste voor onze dieren zorgen. Feit. Maar komop, je kunt het overdrijven en gewoon dieronvriendelijk bezig zijn. En daar kan ik niet tegen. En die ouders zouden het goede voorbeeld moeten geven, maar dat interessert ze schijnbaar niet. Waar ik niet bij kan, ze wonen op een boerderij, er zijn stallen, weilanden, schuren... en aan vee hebben ze alleen maar 3 schapen. Zoveel gras, zoveel plek om een grote ren te maken, en dan stoppen ze twee van die reuzen in een minihokje wat naast de voordeur tegen de muur staat... -O-

Eigenlijk moet ik ze er uit laten en dat hok slopen. Dan kunnen ze er ook niet in terug }:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:40

Het vervelende alleen is dat wanneer het hok ineens in stukken ligt, zij vast gelijk een idee hebben wie het geweest is........ :P
Snap eigenlijk niet dat ik me er over blijf verbazen hoe slecht mensen voor hun dieren kunnen zijn.... Laatst ook weer. Wij waren op een pony evenement. Was ontzettend warm. Werd er op een gegeven moment omgeroepen dat als de eigenaar van die en die auto niet DIRECT de honden uit de auto zou laten, het raam ingeslagen zou worden..... :(

Sting

Re: Jerrycans voor water

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:51

Zag laatst bij de Wibra ook tuinslang liggen voor maar een paar euro :). Was alleen niet echt een brede slang, dus heel hard zal het niet gaan. Maar als er een beetje druk achter zit, misschien lukt het dan wel :).

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 12:04

Wibra is én ver weg én er zit niet veel druk achter aangezien ik m niet aan een kraan vastmaak... :( Bedankt voor het meedenken!
Ik zal voor de gein eens bij ebay kijken of iemand hier in de buurt toevallig een gebruikte verkoopt :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:08

Wij hebben wel meerdere soorten slang op de zaak liggen, maar denk dat dat dan weer duur wordt qua verzenden?!
Je zou anders ook zelf een advertentie kunnen maken met gezocht!? (zelf zou ik denk niet zo gauw slang aanbieden, maar als je ziet dat iemand het zoekt?!)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 12:18

Ik denk dat een stuk slang toch als pakketpost verstuurd moet worden, zit je toch al weer aan bijna 7 euro in Nederland, hierheen zal het nog duurder zijn. Dan kan ik beter een nieuwe kopen!

Alleen dure slangen in de buurt te koop, met hogedruk etc.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:21

Bij tuincentras kan je het vaak gewoon per meter kopen hoor :) anders koop je toch een stuk aquariumslang? Is ook per strekkende meter te krijgen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 12:33

Dat hebben we hier niet helaas... ik woon ook in zo'n "wereldstad" :D
Aquariumslangen zijn wel korter, maar worden hier bij de lokale dierenwinkel alleen voorverakt verkocht. Volgens mij nog duurder dan een gewone tuinslang ook. Ach, dan koop ik er eentje bij zo'n goedkope winkel, hoeft geen superkwaliteit te zijn!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:35

Jammer dat het niet te krijgen is. Bij ons zijn alle slangen voor auqas en vijvers per meter te koop. Tuinslang ook :\

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:17

50cm action tuinslang past wel in envelop, maar de koppeling van ibc vat naar tuinslang is kostbaar en lastig te vinden. Als dat vat hoog genoeg staat ben je simpeler af met een grote trechter in je jerrycan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:19

Wij hadden voor onze 3e weide ook nergens water beschikbaar.
We hadden daar zo'n hele grote blauwe ton voor, die je waterdicht kunt afsluiten.
Die ging dan achterin de auto, daarna vullen met de tuinslang en dan ermee naar de paarden. Leeg gooien in het bad... En dan hadden ze weer 200 liter om te drinken.

Bij de andere weides hadden we een put laten slaan. Daar konden we direct grondwater oppompen in het bad.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:35

tamary, zo'n koppeling heb ik niet nodig. De bovenzijde van de tank is grotendeels open en daar hang ik de slang in. Effe slurpen en ik kan de jerrycans vullen! :D

Femke, dat doe ik dus in het klein met mijn jerrycans :) Het is wel het overdenken waard om een grotere waterbak neer te zetten zodat ze langer doen met een volle (staat nu een 90 liter bak) maar ik denk dat ik dat toch met die jerrycannetjes moet vullen. Als ik er met de auto heen rij moeten we het stroomband van het buitenste hek loskoppelen voordat ik er door kan en de paarden eerst op een ander stuk wei zetten omdat ik door het hoekje van één van de paardenweiden moet.
Dat heeft zin als het gaat om een enorme watertank van 500+ liter natuurlijk, maar voor 90 liter kan ik beter even wat jerrycannetjes vullen, op de bolderwagen/kruiwagen leggen en die 200 meter lopen.

Het is wel iets om over na te denken, een grote voorraad water. Want ik ben er niet iedere dag en ik wil de mensen waar de ezeltjes staan niet teveel werk bezorgen, zeker niet straks in de winter, koud, donker en nat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:37

Oef... ja met stroomband is dat lastig...
Ik ben zelf ooit 1x vergeten om de stroom er af te halen...

Stond over de draad heen gebogen... Met m'n handen in een stalen bad vol water en m'n knieën tegen de stalen rand van het bad aan.

KNAL!!!

Ik sprong een metertje achteruit... Flinke rode plekken op m'n knieën van die schok.
Pfoe... dat vergeet je ook maar 1 x...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:40

Als er kennelijk de helf? van die tank open is van boven zou ik die jerrycan er zo indoen en vol laten lopen. Jerrycan schoonhouden,handdoek mee voor jezelf en klaar. Of heb je het over die grote draaidop die er op zit?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:44

Oh, dat ken ik... en ik denk vele met ons, ha ha ha!
"Is het stroom eraf?" - "ja hoor!" - KNAL!!!! - "oh sorry, had de knop niet goed doorgedraaid" - "joh...." knetter de knetter...

We zouden haken aan die kant kunnen maken om makkelijk open te maken, maar dat is aan de kant van de weg en daardoor maak je het dieven en andere mensen die daar niets te zoeken hebben makkelijker om de weiden in te rijden. Dus dat doen we liever niet. We moeten er nu af en toe door maar dat is zo weinig dat we dan even het stroomband van het hek halen.

Ik heb trouwens maximaal 5 euro op die bolderwagen geboden, hij loopt nog 2 dagen. Tot nu toe geen ander bod gehad. Hoop dat dat zo blijft, dan heb ik voor 1 euro een karretje!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:46

tamary schreef:
Als er kennelijk de helf? van die tank open is van boven zou ik die jerrycan er zo indoen en vol laten lopen. Jerrycan schoonhouden,handdoek mee voor jezelf en klaar. Of heb je het over die grote draaidop die er op zit?

Nee, er is een stuk uitgesneden. Helaas staat de tank te hoog voor mij om de jerrycan erin te hangen. Had wel gewerkt als ik boven de tank had kunnen hangen :) Maar dan moet ik een trapje neerzetten :D

Maar een stukje slang is ook een stuk minder zwaar, ik hoef dan geen volle jerrycans te sjouwen. Lege jerrycans op het karretje zetten, slang erin en volle jerrycans rij ik weg met het karretje. Ok, bij de ezeltjes moet ik ze natuurlijk in de waterbak leeggooien...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:48

Moet ik even kijken of ik metertje actionslang (ligt hier toch aantal meters werkeloos) in envelop kan krijgen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:50

Jij zit in drenthe zie ik, in welke plaats zit je? Kan ik het misschien ophalen :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:54

Nee, da's iets meer dan een uur rijden. Voor een klein stukje slang is dat wat ver! :D
Wacht nog heel even, ik ga zo even naar de winkel hier. Voordat je onnodig moeite gaat doen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:09

Ik heb deze, ook wat duurder, maar heel dik plastic, kan 30liter in, handig met 2 pony's. zit ook een kraantje bij, dus je kan hem omgekeerd zetten in de hoogte.
http://www.equestrianclearance.com/west ... index.html

en die H2O zakken heb ik ook liggen, moet alleen bekennen dat ik ze nog nooit gebruikt heb

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 15:17

Zelfde idee als mijn jerrycannetjes dus, alleen zijn de mijne niet speciaal voor dit watervervoer gemaakt. En wat kleiner: 30 liter is me echt te zwaar als ze vol zijn! Miischien dat ik straks, als ik een bolderwagentje heb, zoiets aan kan schaffen. Als er van zo'n karretje omgekiept kan worden en ik ze er niet uit hoef te tillen bijvoorbeeld. Tis wel makkelijker, je neemt zo een hoop water in 1 keer extra mee!

Die zakken zijn nog steeds handig, maar zolang ik er niet zeker van ben dat ik ze kan vullen zonder kraan (dus met weinig druk achter het water) schaf ik er nu geen een aan. Die krengen zijn wel 15 euro en het is jammer als ik m dan niet kan gebruiken, of maar de helft aan water erin krijg.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:20

ja ik kreeg ze indertijd gratis bij een bestelling bij agradi geloof ik. de 30liter is nog te tillen (lees vanuit de auto tot aan de ton) maar wel zwaar, je loopt er geen groot eind mee

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 15:47

Na twee van die dingen kan ik dan niet meer, schouder kapot dus ik moet gewicht enzo binnen de perken houden. Ik had met 20 liter jerrycans al een klein probleempje als ik er meer dan 2 wilde slepen.