Zijn jullie paarden bang voor honden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:48

Gelukkig niet, maar honden moeten niet al te dichtbij komen.
Als mensen hun hond (goedbedoeld overigens) uitgebreid bij zich roepen (schreeuwen), dan gaat mijn paard zich wel afvragen wat er aan de hand is Haha!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:59

Marco is ook totaal niet bang van honden, maar moet er niets van hebben als ze dicht achter hun lopen.
We hebben thuis nog een jonge duitse herder lopen die samen met de andere hond de paarden nog wel eens wil lopen op te fokken, maar zij probeerde ierdere keer in de staart of het achterbeen te bijten, totdat vandaag Marco naar achteren uithaalde. Ze hield er een wondje naast het oog en een bloedneus aan over. Nu maar hopen dat ze ervan geleerd heeft Ach gut

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:02

Nee, honden zijn bang voor mijn paarden... Vooral mijn merrie doet echt lelijk naar honden, en die begrijpen dat prima *LOL*

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:58

Mijn paard vindt honden absoluut niet eng, ook niet als ze blaffen. Onze hond vindt mijn paard juist super scary!! Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 01:55

Al mijn jonge pony's zijn gek op honden. Laatst stonden ze met het hele groepje uitgebreid een boxer-pup af te lebberen. Zelfs toen hij wat wild werd en tegen de jaarlingen op wilde springen, bleven ze erg rustig.
Was voor beide diersoorten leerzaam Lachen

De volwassen merries zijn er niet bang voor maar als er veulens bij lopen wel erg agressief.
Mijn oude ruin probeert iedere hond te vermoorden die bij hem in de buurt komt. Terwijl hij wel gek is op katten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:02

mijn pony is aleen bang als ze achter dr gaan staan, er heeft nl ooit een rothond in dr staart gehangen, die niet meer loslaat. Sindsdien is ze er bang voor.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:08

Nina heeft honden altijd vreselijk eng gevonden, daar moest je echt met een zo groot mogelijk boog omheen. Haha!
Maar tegenwoordig gaat het goed. Ze reageert er niet echt meer op, alleen een paar weken terug in het bos, kwam er ons zo'n mega grote (Deense??) dog blaffend tegemoet en toen moest ze toch wel even een sprintje trekken, want die was wel eng. Knipoog

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:16

Nee amanda vind honden leuk! Gaat ze mee staan ruiken..
Verzorgpony van me had echt een gruwelijke hekel aan honden. Zodra er 1 in de wei kwam schopte ze ze weer de wei uit. Met afspuiten e.d sloeg ze de honden ook. Ook beet ze ze wanneer ze voor haar stonden! Die was echt erg!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:26

Bij ons zijn ze volgens mij allemaal niet bang voor de hond. Treasure en Wolf ruiken altijd aan elkaars neuzen Lovers

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:48

Mijn pony vindt honden maar niets. Eerder met onze eigen hond vond ze het volgens mij wel leuk, ze zaten achter elkaar aan in de wei Haha!, maar nu heeft ze het echt niet meer op honden.. als een hond in haar rijkwijdte staat dan geeft ze de hond gewoon een knal..Boos!
En als ik buiten rijdt dan gaat ze er het liefst met een grote boog en 't liefst ook niet te langzaam er omheen.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 19:14

verootjoo schreef:
mijn pony is aleen bang als ze achter dr gaan staan, er heeft nl ooit een rothond in dr staart gehangen, die niet meer loslaat. Sindsdien is ze er bang voor.

dat is niet zo prettig dan zou ik ook bang zijn. Scheve mond

FuNcKyLaDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:17

neej bij mij is het dat me hond bang is voor me paard

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 19:19

haha ja maar das toch logisch in 1 x zo´n groot beest voor je haha!

FuNcKyLaDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:21

hahaha ja drom..mijn paard is al groot en me hondje is een teckel dus daar zal het wel aanliggen

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 19:22

Ja dat denk ik ook whhaha!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:23

Die van mij is helemaal niet bang voor honden, ook niet voor vreemde honden. Maakt niet uit hoe hard ze blaffen of er om heen springen het interesseert haar geen moer Cool Alleen denk als ze bijten dat ze het dan minder geslaagd vindt Schijnheilig

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:40

Mijn ene alleen als het grotere honden zijn, dr heeft eens zo'n k.utbeest in dr staart gehangen die niet echt los wou laten en er als ene bezetene achteraanzat.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:41

Nee, maar mijn hond is wel bang voor paarden!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:42

Valentijn totaal niet, Azra wel ze hoeft maar een hond te horen en ze springt al alle kanten op. Hoe het komt weet ik niet

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:51

malibu vinden honden niet eng..maar soms als kleine hondjes happend in dr benen bijten dan rent ze ff drie passen verder..maar verder schrikt ze niet als ze een hond ziet..

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:26

Soms...een keer toen ik Speedy nog maar net had en buiten ging rijden stapte ik over een groot grasveld en toen ging er een hond naar hem toe rennen, hij draait zich om en gaat er bokkend vandoor...maar van de vorige eigenaren heb ik een foto gehad dat hij los in de bak stond met..jaja een hond erachter. En op stal loopt er ook wel eens een hond en daar kijkt hij wel heel erg naar...

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:29

mijn paard is niet bang voor honden, maar als er echt een hond blaffend achter haar aan komt rennen en haar probeert te bijten ofzoiets is ze wel bang en gaat ze naar de hond trappen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:39

Nee, als ze niet te klein zijn of zomaar tevoorschijn springen.
Als er echt een klein frummeltje op Sting af komt lopen kijkt hij echt zo van: is dat een konijn?? Haha!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:17

'Mijn' shet is zeker niet bang voor de honden.
De hond vindt de pony's super gaaf en wordt helemaal gek als ik in oude kleren de kamer in kom (dan mag hij mee). Helaas vindt hij het het leukst om de pony op te jagen en wil dan niet meer stoppen. De pony trapt dan wel naar de hond maar raak is nog nooit gelukt (behalve een keer met het voorbeen bijna).

De hond snapt trouwens niet dat niet alle paarden shetjes zijn van 93 cm, maar dat geldersen van 1.65 een groter bereik hebben en minder pikken. Deze zijn trouwens ook totaal niet bang voor de honden, maar dat krijg je als die de hele dag los rondlopen op het erf.

Een van de honden probeerde trouwens altijd de paarden in de neus te bijten terwijl ze gevoerd werden. Helaas voor hem had een paard toen een veulen en vond dat niet meer leuk. Het paard pakte de hond in zijn nekvel en smeet hem VER en HOOG weg. Toen was die hond ineens bang voor paarden Haha!

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:21

Nee, gelukkig niet Lachen