russel schreef:Ik gebruik de kattenkorrels van plosplan, zak van 25 kg, 4,50 afgehaald, dat zijn houtkorrels, veel fijner dan strokorrels..
Zorg day je geen liksteen op stal hebt, zeker weten dat ze geen blaas onsteking heef? Eiwitrijk voer, hooi of brok zorgt voor veel water drinken
Altijd dik opstrooien anders lopen ze de natte bende door heel de stal.
Is het een grote of een kleine kruiwagen, ik heb ook elke dag een volle kruiwagen, de kleine vol, dat is normaal
Heb je een stal van 3 x 3 ? In zo een afmeting an een volwassen paard zijn stal niet schoon houden.
Ik heb inderdaad geen liksteen in de stal liggen. Verder krijgt ze basisbrok en kuil, maar het kuil momenteel is zo droog dat het op hooi lijkt.
Ze plast naar mijn idee niet overdreven veel, als ik haar uit stal haal en met haar bezig ga dan plast ze nooit, maar wanneer ik haar weer op stal zet is het meteen staartje omhoog en plassen maar. Ik heb niet het idee dat ze een blaasontsteking heeft, haar urine heeft ook een normale kleur en ruikt verder ook normaal.
Ze staat verder inderdaad goed in het vlas en ik haal er altijd een grote kruiwagen uit, nu was hij gister iets minder vol dus daar was ik wel weer blij mee. Denk dat het juist ook een stuk erger is wanneer ze hengstig is, maar ik blijf echt op 1 baal per 3 dagen zitten..
Klopt, de stallen zijn 3 x 3, misschien iets ruimer, verder heeft ze een buurman die ze kan zien (zitten spijlen tussen) en de voorkant van de stal is geheel open van boven tot beneden met brede spijlen daar ze haar hoofd en nek doorheen kan steken en dan daar haar kuil op kan eten. Verder krijgt ze haar voer in een voerbak dus ze hoeft het ook niet van de vloer te eten.
Ik heb echt het idee dat ze haar benen ook niet optilt want achter ligt een enorme berg met vlas en voor staat ze onderhand op beton. Daarmee verdeeld ze ook die hoop schijt die ze dan natuurlijk net heeft neergelegd waardoor ik altijd zo lang bezig ben met mesten..
Van de boer mag ik alleen of op vlas staan of op stro dus een optie dat ik op strokorrels oid gaat zit er denk ik ook niet in.
Of iemand moet met een gouden tip komen qua mesten oid waardoor het beter zou worden (word er bijna wanhopig van) of ik zou moeten accepteren dat mijn portemonnee elke maand zeer doet en ik elke dag wel tussen de 20-40 minuten bezig ben met mesten.. zucht!