Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ariebren schreef:Ergens snap ik dit verhaal niet.
De Fjord mag niet eten, de KWPNér moet eten.
Hoe meer eten je de Fjord onthoudt, hoe meer ze alles pakken om vet aan te zetten.
Juist in de zomer vreet een Fjord zich vol om de winter te kunnen overleven.
Idem Shetlanders en diverse andere "koudbloeden"
Laat de Fjord los bij zijn vriend en komende winter op stal kan je de Fjord weer wat zuiniger voeren.
Puur natuur.
Ariebren schreef:Ergens snap ik dit verhaal niet.
De Fjord mag niet eten, de KWPNér moet eten.
Hoe meer eten je de Fjord onthoudt, hoe meer ze alles pakken om vet aan te zetten.
Juist in de zomer vreet een Fjord zich vol om de winter te kunnen overleven.
Idem Shetlanders en diverse andere "koudbloeden"
Laat de Fjord los bij zijn vriend en komende winter op stal kan je de Fjord weer wat zuiniger voeren.
Puur natuur.
Ariebren schreef:Misschien de osteophaat erbij halen ??
Zadelpasser ??
Of leverbot besmetting ??
Insuline reasistentie ??
Mensen, jullie halen zoveel problemen naar voren, en al die problemen bestaan niet.
Een paard wat dicht bij de natuur staat zorgt ervoor dat hij zijn winter voorraad binnen heeft.
Alleen, wat doen wij, de merrie mag niet gedekt worden.
De hengst wordt geruind.
Die dieren leven niet natuurlijk meer en dan gaan we graasmaskers omdoen.
Misschien de oplossing voor al die obesitas mensen ??
Naai de mond dicht kunnen ze niet meer eten.
Maar ik sta erom bekend dat ik wat korter door de bocht ga.
En waarom wordt een paard hoefbevangen ??
Zet hem op een klein weitje met heel kort gras, dat is vragen om problemen.
Zet zo'n paard op een grote natuur wei, hij gaat lopen en zoeken naar lekker gras en aanverwante planten.
ShamalArabs schreef:Je geeft aan niet te willen verhogen, maar het probleem met springers is vaak dat het steeds "een stukje" verhoogd wordt. in plaats daarvan zou ik juist in 1x goed verhogen. Je hebt al palen voor 50 cent tot een euro van 2,5 meter lang, 75 - 80 cm de grond, heb je 1.70 boven de grond. 3 draads, op 70 cm, 120 cm en 170 cm. 70 cm gaan ze normaal echt niet onderdoor (als ze er nu onderdoor zou gaan, dan zou je draad ook slap hangen door het uitrekken) en 170, ja sommige arabjes van mij gaan er overheen, maar de meeste paarden blijven daar wel achter![]()
je zou dan met een permanente tussen-omheining moeten werken, 1 kleiner stuk en 1 groot stuk óf 2 gelijke stukken waarvan je 1 stuk voor de fjord desnoods in 2 doet al dan niet met strookbegrazing.
Gypsylady schreef:Als de graasmasker niet helpt kun je dit nog proberen
[ Afbeelding ]
Fjord op een lang smal stuk kwpner op een breder stuk maar wel tegelijk op strook beweiden
Zo zijn ze alleen maar door een draadje gescheiden en kunnen ze nog wel contakt met elkaar maken
Op deze manier weid een kennis van mij zijn shet en belg die ook steeds bij elkaar wilde zijn
Dat gaat nu ook prima