Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xmarliez schreef:Ik vind het toch vreemd dat er mensen zijn die hun paard op een wei zetten zonder enige mogelijkheid tot schuilen... zijn die mensen ook de hele dag pal in de zon? Of zitten die thuis, alles dicht, lekker koel of soms nog wel met airco?
Een paard valt niet zomaar om... nee maar paarden hebben het ook warm net zoals wij. En midden op de dag, dan is het echt HEET!
Ik vind het niet meer dan normaal dat je er voor zorgt dat je paard schuilgelegendheid heeft, zowel met dit hete weer als in de winter tegen de regen en de sneeuw.
Mijn paarden staan uiteraard op een weiland met een stal die in de schaduw staat (waar het dus tot vrij laat lekker koel blijft) en een wei waar hangende wilgen naast staan waardoor ze de hele dag schaduw hebben. En ze maken er maar al te graag gebruik van.
Ariebren schreef:Ja het is heel slim om zonnebrand te gaan smeren.
Zonnebrand is een heerlijk vies en vet spul, al het vuil van de wei blijft eraan plakken.
Dus NIET doen.
Ariebren schreef:Ja het is heel slim om zonnebrand te gaan smeren.
Zonnebrand is een heerlijk vies en vet spul, al het vuil van de wei blijft eraan plakken.
Dus NIET doen.
xmarliez schreef:Ik vind het toch vreemd dat er mensen zijn die hun paard op een wei zetten zonder enige mogelijkheid tot schuilen... zijn die mensen ook de hele dag pal in de zon? Of zitten die thuis, alles dicht, lekker koel of soms nog wel met airco? .
Ladygiroc schreef:xmarliez schreef:Ik vind het toch vreemd dat er mensen zijn die hun paard op een wei zetten zonder enige mogelijkheid tot schuilen... zijn die mensen ook de hele dag pal in de zon? Of zitten die thuis, alles dicht, lekker koel of soms nog wel met airco?
Een paard valt niet zomaar om... nee maar paarden hebben het ook warm net zoals wij. En midden op de dag, dan is het echt HEET!
Ik vind het niet meer dan normaal dat je er voor zorgt dat je paard schuilgelegendheid heeft, zowel met dit hete weer als in de winter tegen de regen en de sneeuw.
Mijn paarden staan uiteraard op een weiland met een stal die in de schaduw staat (waar het dus tot vrij laat lekker koel blijft) en een wei waar hangende wilgen naast staan waardoor ze de hele dag schaduw hebben. En ze maken er maar al te graag gebruik van.
Wat een onzin!
Sorry hoor maar mens en dier heeft last van de hitte, er zullen ongetwijfeld ook (oudere) mensen zijn die het niet overleven.
In andere landen lopen de paarden ook hele dagen buiten en die zullen lang niet allemaal in de schaduw kunnen staan, zullen paarden zijn die met extremere hitte aan het werk zullen moeten.. meer doen dan mens en dier in de gate houden kun je toch niet doen. Iedereen heeft het warm en past waar mogelijk zijn activiteiten daarop aan.