Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wilmatj schreef:ik blijf toch echt vinden dat geen zin een erg slechte smoes is!
zou grappig zijn als de eigenaar/personeel van je volpension dat zou zeggen.
krijg je paard geen eten, stal niet gedaan.
en al staat hij dag en nacht buiten, ja je hoeft niet persee.. maar waarom een paard nemen als je er niet altijd voor wil zorgen.
een hond kun je ook niet een dagje niet uitlaten omdat je even geen zin hebt..
mijn paarden staan aan huis, dat betekend 2/3 keer per dag ben ik er mee bezig,
voeren/buitenzetten binnenzetten/stal/voeren en het rijden/longeren/ andere verzorging.
als ik doodziek ben is het heel jammer maar mijn paarden willen toch echt eten.
en tuurlijk als het egt niet kan regel ik iemand anders.. maar als ik geen zin heb.. dan is het toch echt pech!!! had ik geen paard moeten nemen!!!!
ik woon dan ook op een boerderij, mijn vader zij altijd.. als ik ziek ben moeten de koeien ook gemolken worden!! en dan bel je niet zomaar een ander! zelfs met een gebroken been stond hij koeien te melken! wel met hulp maar hij deed het.
hetzelfde met zijn hand die geopereerd was!
hetzelfde toen hij een kwartier geleden nog niet goed geworden is door zijn diabetes...
jij wilt dieren! neem dan ook je verandwoording..
neem anders ook geen kinderen! die kun je ook geen dagje overslaan! omdat je geen zin hebt
sorry voor spellingsfouten, ben dislecties! sorry dat hier beetje boos van wordt, maar kan me zo ergeren als iemand er zo simpel over denkt. en nee ts heb het niet over jou, zie in latere berichten dat je wel elke dag zou gaan.
Cowgirl schreef:wilmatj schreef:ik blijf toch echt vinden dat geen zin een erg slechte smoes is!
zou grappig zijn als de eigenaar/personeel van je volpension dat zou zeggen.
krijg je paard geen eten, stal niet gedaan.
en al staat hij dag en nacht buiten, ja je hoeft niet persee.. maar waarom een paard nemen als je er niet altijd voor wil zorgen.
een hond kun je ook niet een dagje niet uitlaten omdat je even geen zin hebt..
mijn paarden staan aan huis, dat betekend 2/3 keer per dag ben ik er mee bezig,
voeren/buitenzetten binnenzetten/stal/voeren en het rijden/longeren/ andere verzorging.
als ik doodziek ben is het heel jammer maar mijn paarden willen toch echt eten.
en tuurlijk als het egt niet kan regel ik iemand anders.. maar als ik geen zin heb.. dan is het toch echt pech!!! had ik geen paard moeten nemen!!!!
ik woon dan ook op een boerderij, mijn vader zij altijd.. als ik ziek ben moeten de koeien ook gemolken worden!! en dan bel je niet zomaar een ander! zelfs met een gebroken been stond hij koeien te melken! wel met hulp maar hij deed het.
hetzelfde met zijn hand die geopereerd was!
hetzelfde toen hij een kwartier geleden nog niet goed geworden is door zijn diabetes...
jij wilt dieren! neem dan ook je verandwoording..
neem anders ook geen kinderen! die kun je ook geen dagje overslaan! omdat je geen zin hebt
sorry voor spellingsfouten, ben dislecties! sorry dat hier beetje boos van wordt, maar kan me zo ergeren als iemand er zo simpel over denkt. en nee ts heb het niet over jou, zie in latere berichten dat je wel elke dag zou gaan.
Iemand die een pensionstal heeft kiest daarvoor en dat is zijn baan. Als die geen zin heeft en de paarden niet voert/buitenzet of een schone box geeft is het snel gedaan met zijn boterham. Dat is hetzelfde als je vader met zijn koeienbedrijf, geen verzorging= geen melk=geen boterham op je bord.
Daarnaast heb jij er zelf voor gekozen om ze bij huis te zetten. Je had ze ook op pension kunnen zetten dan hoefde je er maar 1x per dag heen ipv 2 a 3x.
Ik strompelde met mijn 3 hernia's op rij mijzelf gewoon naar stal. Heb er chronische rugklachten aan overgehouden en het rijden op moeten geven. Maar ik zorg nog wel(op die enkele dagen na) elke dag voor mijn paarden. Ik ben denk ik de enige idioot op stal die bijna elke dag komt om voor haar gespensioneerde paard te zorgen. Ik had hem immers ook kunnen verkopen omdat ik niet meer kan rijden. Er staan hier mensen die rustig maanden niet komen en zelfs medische hulp achterwegen laten.
Verder zou ik willen dat ik ze aan huis had. Lijkt mij heerlijk om s'ochtend in je pyama paarden te voeren en een verademing als je ziek bent dat je dan niet zo ver hoeft
_suus19_ schreef:Idd beetje overdreven. Gaan jullie allemaal elke dag naar je paard?? Ik heb het wel gedaan hoor, maar alleen toen ik nog zelf ervoor moest zorgen dat ze beweging kregen.. Als je weet dat ze eten krijgen en buiten komen mag je toch best wel eens niet gaan? ik ga nu 4 à 5 keer per week, niet omdat ik lui ben maar veelste druk met van alles, en vertrouw verder op de stal eigenaren. Wel heb ik dat voor dat ik er kwam staan duidelijk aangekaart.. Misschien ook een goed idee voor jou om aan te geven bij de stal als je toch een paardje mag en niet elke dag kunt gaan. Weten zij en jij van te voren ook waar jullie aan toe zijn
Tooske schreef:_suus19_ schreef:Idd beetje overdreven. Gaan jullie allemaal elke dag naar je paard?? Ik heb het wel gedaan hoor, maar alleen toen ik nog zelf ervoor moest zorgen dat ze beweging kregen.. Als je weet dat ze eten krijgen en buiten komen mag je toch best wel eens niet gaan? ik ga nu 4 à 5 keer per week, niet omdat ik lui ben maar veelste druk met van alles, en vertrouw verder op de stal eigenaren. Wel heb ik dat voor dat ik er kwam staan duidelijk aangekaart.. Misschien ook een goed idee voor jou om aan te geven bij de stal als je toch een paardje mag en niet elke dag kunt gaan. Weten zij en jij van te voren ook waar jullie aan toe zijn
Altijd elke dag ja zelfs als ik ziek ben!
Judith_ schreef:Paard is mijn hobby, geef er bijzonder veel om maar het moet wel leuk blijven. Ik heb bewust gezocht naar een stal waar ik even een dagje weg kan blijven als ik zieken ben zonder dat mijn paard tekort kom.
Mootje1980 schreef:Nou nou waarom nu een dramaqueen? Zo is het. Zeker als je paarden aan huis hebt. Zorg inkopen... Lekker decadent! Zit er niet voor iedereen in...
nikkie722 schreef:als je een paard wil moet je er goed voor zorgen en er genoege mee nemen dat ze veel tijd kosten en je andere dingen moet laten, je krijgt er ook veel liefde en plezier van terug.
ik ga elke dag naar mijn paardjes, dat is ook niet zo moeilijk want ze staan thuis
wilmatj schreef:nikkie722 schreef:als je een paard wil moet je er goed voor zorgen en er genoege mee nemen dat ze veel tijd kosten en je andere dingen moet laten, je krijgt er ook veel liefde en plezier van terug.
ik ga elke dag naar mijn paardjes, dat is ook niet zo moeilijk want ze staan thuis
vind ik ook. en een volpension is idd handig voor sommige mensen.
maar niet gaan omdat je geen zin hebt blijf ik een super slecht excuus vinden!
Sleeper schreef:Er is wel een groot verschil in hoe mensen dit zien. Mijn paarden zijn niet mijn hobby, ze zijn veel meer dan dat. "het moet wel leuk blijven want ze zijn een hobby" is voor mij dan ook een vreemde (maar veel gehoorde) uitspraak. Ik wil hier niet mee zeggen dat mensen die dat zo zien minder goed voor hun paarden zorgen (!) alleen er is een andere manier van denken van de mensen voor wie paarden meer zijn dan een hobby.
Polly schreef:Sleeper schreef:Er is wel een groot verschil in hoe mensen dit zien. Mijn paarden zijn niet mijn hobby, ze zijn veel meer dan dat. "het moet wel leuk blijven want ze zijn een hobby" is voor mij dan ook een vreemde (maar veel gehoorde) uitspraak. Ik wil hier niet mee zeggen dat mensen die dat zo zien minder goed voor hun paarden zorgen (!) alleen er is een andere manier van denken van de mensen voor wie paarden meer zijn dan een hobby.
vroegâh toen ik nog thuis woonde en op school zat dacht ik ook dat er niks anders in het leven was dan paarden, daar ga je elke dag heen en als je ze overslaat ben je een slechte baas.
Inmiddels ben ik iets ouder (en een stuk wijzer) en weet ik dat er echt meer in het leven is dan alleen je knol. Daarom heb ik er ook bewust voor gekozen om mijn (tijd vretende)rijpaard in volpension te zetten en er 4x per week (max!!) heen te gaan. Gister was mijn dag, het was 27 graden, meneer staat lekker in de wei met water en vriendjes, denk je nou echt dat hij dan blij is als de baas ff langskomt?
Mijn 2 oude pony's staan wel bij huis en ja die zie ik alle dagen maar in de zomer ook maar 1x per dag, staan lekker buiten en dagelijks krijgen ze een plakje hooi en controleer ik hen en het water.