Kunnen die pony's er eigenlijk nog wel op lopen? lijkt mij dat ze er echt op strompelen... vind het zo sneu voor ze.. Na wat een onzin hij ziet toch zelf ook wel dat dit bijna op dierenmishandeling lijkt? pff nou laten we nu dan maar hopen dat het maandag wél gebeurt !
Dit schiet natuurlijk niet op, je maakt een afspraak en dan houd hij zich er niet aan ( weet niet helemaal zeker maar hoe ik t lees wil de eigenaar het zelf doen? ) Ik zou 144 bellen als ik jullie was, de eigenaar heeft zijn kansen wel gehad en deze pony's lijden hieronder.
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 12-08-12 10:51
Vera schreef:
Hebben jullie 114 nu al gebeld?
misschien kan je beter het correcte nummer adviseren: 144
Dit is afstel ik zou nu zeker derden (144 inschakelen). Maar is er in de tussentijd ook geen DA geweest (bv voor het enten) die de eigenaar op de hoeven aangesproken heeft?
Moet zeggen dat ik heel veel moeite heb om niet ontzettend kwaad te worden door deze schandalige manier van NIEThandelen. De maat lijkt mij nu echt wel vol. Het is dat ik niet weet waar die ponies staan, anders belde ik persoonlijk 144. D.w.z. dat ik er dan wel van uit ga, dat de getoonde foto's ook ECHT van de besproken ponies zijn, zo niet is dit een zeer wrange grap. Zo wel, begrijp ik niet dat TS die het topic er over begon, zelf 144 niet belt.... Of haar ouders.
Onze ouders wouden hem nog een laatste kans geven, en als het morgen niet gedaan is gaan ze bellen. En nee er is geen DA geweest, dat vind hij niet nodig. Hij ziet niet in dat het slecht gaat met ze. En we spreken hem elke dag aan, en soms wel 2 x per dag. En als we zelf aanbieden om ze naar een hoefsmid te doen dan wijst hij het af.
En ja hij bekapt ze zelf, hij is boer en vindt van zichzelf dat hij het kan, omdat hij zijn koeien ook bekapt. Ik vind ook dat hij ze gewoon door een goede hoefsmid moet laten bekappen. Maar daar is hij het niet mee eens
Als ik dit had gezien had ik allang 144 gebeld !!!! Als de eigenaar dit nog een keer laat gebeuren zou ik gewoon bellen !
CM_
Geplaatst: 12-08-12 17:27
Een laatste kans? Ik acht de kans groot dat van minimaal een , en wellicht twee van de pony's , de hoeven echt niet meer goed kunnen komen, wat een vergroeiingen , dit is pure dierenmishandeling.
Ik zou niet wachten, maar vandaag nog bellen, dit kan die boer niet zelf oplossen met bekappen.
Als de dierenbescherming geen actie wil ondernemen en er valt niet met de eigenaar te praten, kun je altijd nog wandelingetjes maken over de verharde weg. Op deze manier slijten de hoeven op een natuurlijke manier.
Vervelende is wel dat deze hoeven al niet helemaal meer in de goede stand staan..
dierenbescherming bellen kan anoniem dit kan echt niet!! straks is het zo erg dat er niets meer aan gedaan kan worden kom even zeg dit is echt niet normaall. weet niet wat bij jullie een hoefsmid kost maar bij ons 25 euro. als je dieren hebt moet je er voor kunnen zorgen en dan kan die man ook wel 25 euro missen.
als het maandag nog niet is gebeurd , dan kan het echt slecht aflopen met die beestjes..
DemiCruijff
Geplaatst: 12-08-12 20:45
Zeker 114 bellen, want dit kan écht niet!
ingeboris
Geplaatst: 12-08-12 20:46
als de hoeven niet snel worden gedaan gaan ze scheuren en kunnen de hoeven helemaal afbreken, ik zou nu eerst de hoefsmid laten komen en dan een cursus nemen zodat je het zelf kan gaan doen, maar als het niet snel gebeurt heb je kans dat ze straks bijna niet meer kunnen lopen !