Hoe krijg ik haar staart nou wit?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Re: Hoe krijg ik haar staart nou wit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:03

Ja ik was inderdaad gewoon met betadine scrub de staart van mijn ruin. Spoel hem goed uit en was dan met gewone paardenshampoo de staart nog een keer, want van de betadine wordt het wat stug.

Als je de mogelijkheid hebt om te verhuizen zou ik dat zeker doen, want een boer die denkt dit soort kuil te kunnen voeren aan paarden zal vast ook wel op andere vlakken keuzes maken die niet in belang van de dieren zijn.

yazz142

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:08

om de staart schoon en zacht te krijgen zwitsal schompo en je heb haar lotion van zwitsal werkt erg goed blijft zacht en glazend en ruikt ook erg lekker

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:11

Waspa! Ik herken je probleem, ik was de staart nagenoeg wekelijks en het lijkt altijd alsof ik 'em nooit was. Head&Shoulders shampoo werkt ook best goed, maar Waspa (Poeisz) is toch echt een soort wondermiddel!

BoterHuurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:14

Je moet eens White Horse Shampoo van Rapide BV proberen echt het werkt super goed bij witte paarden en staarten.
Kan er wel één voor je regelen. Hier de beschrijving:

White Horse Shampoo, het actief probiotisch werkend complex van uniek geselecteerde natuurlijke ingrediënten bevordert de regeneratie van de paardenhuid en vacht. Het zijn vooral de witte vachtgedeelten welke enigszins oplichten en hernieuwde spankracht en glans verkrijgen.

Hier de gebruiksaanwijzing:

verdeel met de vingertoppen zoveel White Horse shampoo op de nog nat gewassen huid- en vachtdelen en masseer zolang totdat er een rijk schuim ontstaat. Voor een goed resultaat kan men dit ca. 5-10 minuten laten inwerken. Daarna met lauw water uitspoelen.

Als je zoiets wil moet je me maar bp en haha

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:41

Wij hebben net een Palamino die voor de keuring moest weer helemaal mooi gekregen hoor. Lees hij loopt normaal 24/7 buiten en is een echte smeerpoets.
Het is gewoon een kwestie van veel wassen (dus een paar dagen achtereen). Wij gebruiken zilvershampoo (gewoon van het kruidvat) en biotex.
Zie hier de foto's!
[EV-ITP] Roos en Benno in Ermelo op de manifestatie, dag 2
Helaas geen voor foto's, maar ook zijn staart zat vol met poep, bagger en weet ik veel wat

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:52

Wow mooi Kiki!
Wat een supergoede tips hier! Ga er zeker wat mee doen! :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:10

De genoemde palomino had echt een zwarte staart met aangekoekte klonten. Ik ben echt 3 weken bezig geweest (minimaal 3x per week wassen) om hem zo te krijgen. En hij is nog niet 100% eigenlijk als je van dicht bij bekijk.

Die vieze kleur trekt echt in het haar (alle poep er uit, maar nog steeds een geel/bruine gloed er in), voor je dat er uit heb ben je wel even verder. Als je het na zo'n actie bij houd krijgt de viezigheid minder kans om echt in het haar te trekken.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:48

Zilvershampoo van Guhl :-)

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 21:30

Dennis schreef:
De genoemde palomino had echt een zwarte staart met aangekoekte klonten. Ik ben echt 3 weken bezig geweest (minimaal 3x per week wassen) om hem zo te krijgen. En hij is nog niet 100% eigenlijk als je van dicht bij bekijk.

Die vieze kleur trekt echt in het haar (alle poep er uit, maar nog steeds een geel/bruine gloed er in), voor je dat er uit heb ben je wel even verder. Als je het na zo'n actie bij houd krijgt de viezigheid minder kans om echt in het haar te trekken.

Ja ga het nu ook bijhouden :j

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:35

Zilvershampoo is idd een goeie om de staart goed wit te krijgen, in jouw geval wel vaker wassen! Dreft lijkt me idd ook wel goed werken, alleen dat is natuurlijk wel heeeel sterk ontvettend (want daar moet je met mensenshampoo ook voor oppassen!). Misschien zwitsal ook nog een idee? Ik geloof dat sommige ook talgpoeder gebruiken, maar dan voornamelijk om de witte 'voetjes' wat witter te maken.. Maar wie weet helpt het ook op haar staart haha!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 21:36

Ik was het bijna elke dag nu maar heb dit in het begin niet gedaan dus vandaar dat het helemaal ingetrokken is! Het word wel steeds witter :')

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:41

ik gebruik zilvershampoo, kan je gebruiken voor witte "stukken haar" en werkt heel goed.
als je de staart een stukkie korter doet wordt hij ook minder vuil he

LadySpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:43

Zilvershampoo of Zwitsal, misschien kun je eens naar een shop en vragen wat ze je daar aanraden.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:57

Hoi en hoe is het afgelopen met die andere stallling?

(Want dat is uiteindelijk nog altijd de oorzaak natuurlijk)

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 23:26

Ik ben voor volgende maand aan het zoeken dat we ergens anders kunnen gaan staan :j.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:33

Wij wassen de witte benen en staarten van de wedstrijdpaarden met gewoon wasmiddel voor de witte was. Werkt perfect. watpoeder in een emmer met warm water , start erin tot de wortel, even laten weken en dan uitspoelen. Zonodig nog een keer .

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:08

zwitsal zou ik niet doen, ruikt zoetig en daar komen beestjes op af....

Ik gebruik zilvershampoo voor de staart (Kruidvat)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:03

Ik was mijn haflinger zijn staart 2x met driehoek vloeibare zeep om hem "schoon' te krijgen, dan met betadine shampoo om te ontsmetten, daarna doe ik er Cowboy magic in en laat dat er intrekken. In die tussentijd doe ik zijn manen soppen en doe daar de CM in.
Daarna was ik pas zijn staart uit en zijn staart is altijd wel wit hoor.

Maar als de staart van zichzelf niet echt wit is, zoals je in je OP schreef zal je hem nooit witter krijgen dan hij behoort te zijn.

Bbauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:33

Met betaling shampoo !

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 11:36

Nee haar staart is wel echt wit hoor maar op het moment niet! En het is er al zo lang ingetrokken omdat ik het er gewoon niet uitkrijg.. :=

MLPValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:50

dreft of afwaszeep met citroen erin is echt een wondermiddel! *D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:53

Al deze tips hier werken, máár, nieuwe ontdekking van mij :+ , laat deze zooi 4 uur intrekken en dán werkt het pas goed!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 22:10

NeverGiveUp schreef:
Al deze tips hier werken, máár, nieuwe ontdekking van mij :+ , laat deze zooi 4 uur intrekken en dán werkt het pas goed!

Hahaha. Ja ik denk dat ik gewoon te ongeduldig was want liet het dus nooit lang zitten. :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:01

Ik gebruikte deze combi ook niet tot iemand die 8 haflingers had en ook shows daarmee reed mij dit adviseerde. Die was grootverbruiker driehoek vloeibare zeep _O-

En het werkt prima. Heb hem gisteren weer even gesopt en hij was weer keurig wit.