Hoe doen jullie dat met dit warme weer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:07

Gewoon hetzelfde als normaal, misschien iets meer stappauzes tussendoor en daarna lekker afspuiten.

tjady

Re: Hoe doen jullie dat met dit warme weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:30

Ik heb gisterenavond gereden, na een uur of half 8 ligt mijn bak in de schaduw en vanmorgen weer gereden, toen lag de helft nog in de schaduw. Daarna afspuiten en vliegendeken om de wei op. Daar kunnen ze ook in de schaduw staan. Om een uur of 8 haal ik ze vanavond binnen. Dan krijgen ze krachtvoer en dan rond een uur of 10 gaan ze weer naar buiten in de paddock zonder deken en dan met hooi.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:28

Als ik rijd met deze warmte probeer ik het of smorgens vroeg of savonds laat te doen.
Ik ga niet vaker naar stal maar als ik de waterbakken aan het vullen ben richt ik gewoon de straal even op m'n paard zodat hij even af kan koelen. Hij vind het ook totaal niet erg. Hij staat overigens ook 24/7 buiten en overdag in de wei. Ze hebben een schuilstal en schaduw van bomen waar ze onder kunnen staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:53

Ik moet er niet aan denken om met deze warmte mijn rijbroek aan te doen haha. Nu rij ik zowiezo altijd savonds behalve in het weekend maar rijd ook puur recreatief en geen wedstrijden.
Vanavond tot 9 uur werken en denk dat ik daarna nog even ga rijden, hele week nog niet gedaan namelijk.
Daarna lekker afspoelen en met vliegendeken weer de wei op.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:14

Ik ben vanochtend lekker met mijn paardje wezen zwemmen! De rit erheen is door het bos, dus lekker veel schaduw. Nu staat ze buiten met een paar bomen op het weiland, maar ze zal toch wel in de zon staan aangezien daar het gras groeit :')

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:17

Whahaha als het hier 25 graden is, vind mijn paard dat lekker koel en issie zo fris als wat :+

Laatst met 40 graden dan ook gewoon gereden. Wel op het heetst van de dag, tussen 2 en 6 even binnen gezet omdat de wei geen schaduw heeft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:19

Bij ons gaan ze eind van de ochtend naar binnen, en zo rond etenstijd weer naar buiten. Gaat prima ze staan zelf al bij het hek te wachten tot ze op stal mogen haha! Rijden doe ik ook in de avond uren, en goed naspoelen ook tegen de vliegen..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:23

Heb morgen les om 14u, les was al geboekt voordat het zo'n warm weer was.

Ben een beetje in dilemma wat ik ga doen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:43

Gister het ene paard gereden om 17.00 en de andere om 20.00 beide waren eigenlijk erg voorwaarts en werkwillig, dat viel me echt mee. De ene zelfs meer dan normaal :j
Of zou het lekker zijn voor n paard dat zn spieren al opgewarmd zijn?

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:11

Ik rijd of 's avonds laat een rustig buitenritje door het bos, rond een uurtje of 20.30/21.00. Of ik laat haar lekker op het land. Ze hebben een flink stuk land met veel bomen aan de rand voor schaduw en genoeg drinkwater. Check elke dag de bakken van alle drie de weides en ververs ze vaker dan normaal.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:41

Nou, vandaag was het wel heel warm. Vanmorgen vroeg 2 gereden en vanavond begonnen met kwart voor 7 de eerste en stap net een half uur geleden van de derde van vanavond. :) Het is nu pas echt lekker om te rijden vind ik...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:44

Libera schreef:
Whahaha als het hier 25 graden is, vind mijn paard dat lekker koel en issie zo fris als wat :+

Laatst met 40 graden dan ook gewoon gereden. Wel op het heetst van de dag, tussen 2 en 6 even binnen gezet omdat de wei geen schaduw heeft. :)

Ik weet nog dat ik in Griekenland heb gereden een paar keer zo rond half 6 geloof ik. Maar daar had ik minder moeite mee dan vandaag hihi. Al trainde ik toen ook niet zo intensief als vanavond. En het was toen ong. 35 graden. 40 Is wel echt heet..

Respect hoor . :P

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:47

als het echt warm is zoals vandaag dan staat ze mij best.

het gaat ook om een verzorgpaard en ik mag met zulke hitte ook gewoon niet rijden van de eigenaar. als het erg lang aanhoud ga ik wel eens 's avonds of 's ochtends rijden.
gisteren bijvoorbeeld 's ochtends een paar keer heen en weer door de wei, daarna afgespoeld. misschien net een kwartier aan het rijden geweest, en toen was het nog niet zo heet als vandaag. vandaag was het niet te doen pffff.

en ik heb ook met 30-40 graden gereden in Argentinië uren lang achter elkaar. gewoon galopperen, hoppa. paarden hadden er daar ook aanzienlijk minder last van. net als ik daar.
doordat het veel droger is, lijkt het minder warm.

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:49

gewoon gaan, ook met warm weer vind je paard het heerlijk om gepoetst te worden hoor! ;)
en soms een wandelingetje door t bos of ergens anders gaan maken.
niet te lang gewoon een kwartiertje ofzo, maar dat is natuurlijk ook verschillend per paard. (:
veder, afspuiten. :j
en lekker in het sop zetten, en af en toe nog s'avonds een beetje rijden.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 05:51

Ik heb niet altijd tijd om s'avonds of s'ochtends te gaan, en rijden met deze hitte overdag is geen optie, ze heeft daar erg last van. Heb gister dus lekker met haar getut,geborsteld,afgespoeld en een stuk gewandeld en haar in de schaduw ergens laten grazen. Vond ze wel leuk geloof ik :j

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:35

Ik rij of voor 10en of na 21:00.. En dan lekker op een rustig tempo en niet te lang.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:37

Mijn paardje staat lekker in de schaduw. Sproeier aan, vind ze heerlijk!

EvavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:44

als jij denkt dat je paard het vind om een beetje verkoeling te krijgen, kan je best af en toe even met de spons er over heen! :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:16

Paardje staat gewoon lekker op de weide. Ik heb haar gisteren alleen even van de weide gehaald om af te spoelen en eten en toen weer lekker terug naar de wei. 'Savonds gaan de paarden die buitenblijven met de nacht terug naar de padock (met onbeperkt hooi) maar ovedag is het zo heet op het erf. Zo ook in de bak...
Vandaag heb ik wel les, maar dat hebben we verzet naar de avond ipv de middag.

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:20

De mijne staan overdag, vanaf een uur 7.00 in de bak met een baaltje hooi, daar is een rij bomen naast wat voor schaduw zorgt en verkoeling, zodra ik thuis kom, rond 18.00 verhuizen ze naar het land, daar zijn geen bomen en nauwelijks schaduw, voordat ze het land op gaan gaan ze eers onder de tuinslang, rijden doe ik met dit weer niet, maken wij elkaar niet blij mee. Zodra het weer wat minder warm is gaan wel wel weer beginnen met rijden.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:21

Ik ben op vakantie, dus lekker in het zwembad in de tuin liggen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:38

Sommige mensen hebben ook altijd mazzel :p gisteren om 21.00 uur nog lekker stukje gereden, heerlijk. denk dat ik dat vanavond weer ga doen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:45

ik rijd als t kan in de vroege morgen (vandaag ook om 7 op stal geweest) een enkele keer in de avond maar dan is de eigenaar er zelf dus ben ik er meestal niet en als ik echt alleen in de middag kan dan doe ik wat grondwerk, wandel een stukje of rijd een klein stukje (Stap klein rondje buiten of stap wat in de bak en oefen wat kleine dingetjes gewoon omdat t voor iets anders gewoon te warm is)

Verder staat ze in de nacht lekker boven in de wei (zonder schaduw) en in de morgen zet ik haar om naar de wei onder met schaduw

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:26

In de ochtend rijd of logeer ik extra vroeg, daarna lekker afspuiten en de wei op. Op de wei is veel schaduw door 3 grote bomen. 's Avonds gaan ze naar binnen en spuit ik ze weer helemaal af en kunnen ze vervolgens 's nachts zelf bepalen of ze binnen of buiten staan.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:35

Onze paarden staan overdag binnen. De stal is goed geïsoleerd en hebben ook nog schaduw van een grote boom. 's avonds en 's nachts staan ze buiten met een vliegendeken op. Wij rijden vóór of na zonsondergang, dan is het prima te doen. En na het rijden spuiten wij ze lekker af.