Dilemma...welke stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Dilemma...welke stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:39

Fijn hè als je net op tijd gebeld hebt.
Ik had dat begin dit jaar ook.
Was ergens gaan kijken op een stal en mam zei dat ik even over na moest denken.
Iets in mij zei dat ik meteen moest beslissen.
En maar goed ook, 2 dagen later was er een wachtlijst van 6.

Maar terug ontopic ;)
Goed dat je voor Bart gekozen hebt.
Trek je niks aan van wat andere zeggen en blijf er al helemaal niet omdat je ouders af en toe eens een terrasje komen pakken. Dat kunnen ze nu ook nog lijkt me.
Altijd in je achterhoofd houden dat het om het welzijn van je paard gaat.
Jij bent er immers maar een paar uur, je paard woont er continu.

Goed dat je voor hem gekozen hebt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:05

Nou, dit klonk alsof het zo moest zijn voor jullie, gefeliciteerd..jullie gaan er vast een fijne tijd tegemoet :)

lovejoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:02

Stal 2!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:13

Goede keus! Stal 1 is sowieso erg duur, met 1 keer hooi en 2 keer brok.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 19:20

Vanavond Bart naar zijn nieuwe stal gebracht, wat een heerlijk dier is t toch :D hij mocht even in de voorste weide, even kennismaken (de andere 5 stonden in de weide erachter). Loopt hij erheen, gaat hij zonder te snuffelen vlak voor hun neus staan grazen :')

En die paarden maar heen en weer rennen, snuiven, etc, nee hoor, Bart blijft lekker door eten :P

Daarna is het draad weggehaald en kreeg hij meteen een mep van de dominante merrie :P wat doet ie, verder lopen en verder gaan met eten :')

Ze hebben even wat gerend (naja, bart liep op een rustig drafje verder), maar bart stond er verder heerlijk rustig bij. Af en toe liepen de paarden zijn kant op om vervolgens keihard de andere kant op te rennen en bart... die bleef gewoon staan eten :')

Volgens mij vond hij het wel best :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:37

Verstandige beslissing en schaam je niet om het vaak van stal verhuizen.
Ik ben al zo vaak van stal verhuist en ik heb mij er ook nog nooit druk over gemaakt wat een ander daar van vond.
Soms dan lijkt een stal het einde maar blijkt vaak in de winter het beloofde niet echt uit te komen.
De stal waar je nu voor hebt gekozen klinkt heel goed en ik verwacht dat je paard het hier wel naar zijn zin gaat krijgen.

peterr77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 05:32

Top dat je voor je pony kiest. Nu houd je ook nog wat geld over, kun je springlessen op locatie nemen en nog allemaal andere dingen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 22:09

Nou, Bart is al helemaal gesetteld en opgenomen in de groep :D zo leuk om ze samen te zien! Hij kan het vooral al erg goed vinden met de jonge ruin die er staat :)

Wel grappig trouwens, toen hij t land in ging (t land voor waar de andere paarden in stonden) liep hij naar ze toe, om vervolgens op nog geen m afstand van de rest te gaan eten :') snuffelen, nee hoor, gewoon eten :P En de andere paarden maar snuiven en druk doen, bart trok zich er niks van aan.

En toen ging het draadje open. Hij kreeg eerst even een mep van de dominante merrie. Bart liep rustig de andere kant uit om verder te eten. Ze probeerden m wat op te jagen, maar ach, Bart liep op een sukkeldrafje mee om vervolgens te gaan eten.

Dan vlogen de paarden richting de andere kant van het weiland, koppies en staarten de lucht in, en bart? Die keek ze even na en ging verder staan eten :')

Hij ziet er alweer een stuk beter uit :) en ook ik ben helemaal op mijn plek, de stalhoudster en haar kinderen (rijden ook) denken er precies zo over als ik betreft paarden en hebben dezelfde interesses (springen en buitenrijden). Zo leuk!!

Vanavond ook de eerste buitenrit gemaakt met de stalhoudster, ging echt super!! De paarden waren ook ontzettend braaf en hebben hetzelfde tempo, hebben beiden heerlijk lang gedraafd en stukken gegaloppeerd met losse teugels. Ondanks de regen (we kregen een giga bui op ons kop :') ) was het echt een toprit!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:25

wauw zeg dat klinkt echt super! Wat fijn dat jullie je plekje gevonden hebben.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 00:36

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:49

Calanddra schreef:
(...)

Wel grappig trouwens, toen hij t land in ging (t land voor waar de andere paarden in stonden) liep hij naar ze toe, om vervolgens op nog geen m afstand van de rest te gaan eten :') snuffelen, nee hoor, gewoon eten :P En de andere paarden maar snuiven en druk doen, bart trok zich er niks van aan.

En toen ging het draadje open. Hij kreeg eerst even een mep van de dominante merrie. Bart liep rustig de andere kant uit om verder te eten. Ze probeerden m wat op te jagen, maar ach, Bart liep op een sukkeldrafje mee om vervolgens te gaan eten.

Dan vlogen de paarden richting de andere kant van het weiland, koppies en staarten de lucht in, en bart? Die keek ze even na en ging verder staan eten :')

(...)
Kun je nagaan met hoeveel honger je 'm bij z'n vorige stal weggehaald hebt. Had niet veel langer moeten duren, want van structureel, langdurig te weinig ruwvoer kunnen ze allerlei nare aandoeningen aan de ingewanden krijgen (maagzweer bijv., om er maar eens eentje te noemen). Goeie beslissing van je geweest dus om naar stal 2 te verhuizen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 01:12

Qua honger vielt t wel mee hoor, hij liep daarvoor en daarna ook rustig rond af en toe en vloog niet op t eten af :P ik heb m op de manege meegemaakt de laatste paar dagen en toen had hij écht honger als hij richting stal ging (eten), toen was zijn gedrag ook heel anders.

Tot de laatste paar dagen daar voerde ik m ook bij met seniores priores, ik wist echter al dat de kans groot was dat ik naar de andere stal zou gaan en daar hoef ik m niet bij te voeren, dus heb ook geen nieuwe zak gekocht. Wel kreeg hij biks, hooi en voerde ik m muesli bij, maar dat was toch iets minder dan die seniores priores.