Een paard kopen van 12 jaar is dat..........

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:52

Mijn pony hebben we gekocht toen hij 11 jaar was. Nu is hij inmiddels 15 jaar en mijn zusje rijdt er nog fanatiek L2 mee, en ikzelf fanatiek M1. Volgens onze instructrice kunnen we ermee blijven rijden totdat ie minstens 20 is. Hij heeft sinds hij bij ons is nog nooit iets gehad zodat de dierenarts moest komen. Hij heeft een enkele keer een hoefzweer gehad en meer niet.

Maar kan je dochter niet meer rijden omdat de pony pas 20 is? Een oud-clubgenootje (10 jaar) is laatst 1e geworden in de DB met 173 punten en die pony is 29 jaar oud.

Sirena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:44

Een 12 jarig paard is echt niet oud en als het in goede gezondheid en geen blessures heeft gehad, zou ik er juist heel blij zijn. Mijn paard is 30 en ook geen blessures en in goede gezondheid, gedraagt zich nog steeds als een puber af en toe. Als ik een ander paardje zou moeten kopen, zou ik ook gaan voor een iets ouder paard. Daar weet je vaak meer van als met een jong paard.