ik heb veel veulens moet de stal veilig af kunnen sluiten, heb nu een deurtje waar ze met hoofd door kunnen die gesloten kan.
tones
Geplaatst: 14-09-12 14:33
Mooi! Prachtige plek hebben jullie daar. Bij onze buren hebben ze de vlokken met de mest strooier eerst door de bak verspreid, dat was een stuk makkelijker, daarna er door heen gevreesd.
fokfanaat
Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-12 14:34
dank je wel
gaan ze ook met de andere 5 balen doen vandaag. dit schoot idd niet op, en wil het graag voor het weekend om hebben
Ik ga ook volgen! Ik vond de indeling in de eerste instantie wat vreemd, maar na goed kijken, begreep ik het wel. Ziet er echt super uit!
Overigens worden de paarden bij ons 4 keer per dag kuil gevoerd, gewoon in de stal, sommigen op stro, sommigen op vlas, en het valt echt bijzonder mee hoe ze het door de stallen lopen. Alleen als ze meer dan genoeg hebben, of het is echt niet lekker lopen ze het door de stal. Maar als je met beleid voert, gaat het netjes op.
Wat een gaaf project ! Leuk om er zo veel mogelijk zelf aan te doen. Wij hebben ook zo'n oude stal. Nu nog met zelfontworpen (draai)hekken, waardoor je ook door de ene box naar de andere moet. Maar in de loop van de tijd willen wij de gehele schuur (schuurdeel, open deel waar auto's, koets, zitmaaier en noem maar op staan en staldeel) gaan verbouwen!
Ik volg ook!
fokfanaat
Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-12 12:55
Valt mee hoor, 1 februari hebben we de sleutel gekregen, 2 maanden vol het huis opgeknapt, 1 april zijn we verhuisd, daarna heeft het een beetje stil gelegen, de merries zijn bevallen, we zijn op vakantie geweest. Wel hebben de omheining al mooi snel vervangen, en voorbereidingen gemaakt oor de schuilstal.
De bak is nu klaar, moet alleen nog vastgereden worden en omheining erom.
Vandaag komen ze ver met metselen, denk nog 1 dag. Dan kunnen we de wanden gaan plaatsen en bezig met Electra en water.
Nog wel meer projecten hoor, krijg je met een oid pand, erf moet bestraat, buitenhoek een keer geschilderd, tuin minder arbeidsintensief maken.
Maar denk dat dat volgend jaar wordt, geld is op...