Mirjamsel schreef:Ik geloof echt dat de Topicstarter echt heel goed heeft gezocht naar een stal die het beste te bieden heeft voor haar paardje. Ik kom ook uit het Westland en de stallen met weidegang zijn echt erg schaars.. Ik heb 2 verzorgpony's gehad op plekken waar ze lekker buiten konden staan, maar die moesten verhuizen omdat de stallen gesloopt moesten worden i.v.m. huizenbouw.
En om maar een beetje ontopic te blijven.. Als jij wil dat je paardje lekker in een buitenstal staat en de dierenarts is het er ook mee eens: lekker in de buitenstal
Geen ruimte = geen paard toch?
De logica ontgaat me echt.
Er is geen ruimte om een paard op een goede en gezonde manier te houden, dus dan toch maar kopen en stilzetten in een stal met alle mentale- en gezondheidsrisico's van dien.
Natuurlijk is Zuid-Holland rampzalig, evenals een groot deel van Noord-Holland, etc... allemaal klei, klei, klei.....
Maar goed, bouw dan goede en ruime paddocks, verhuis, of wacht totdat je op een plek woont waar je paard de wind in zijn manen voelt, de zon op zijn huid, zijn longen kan volzuigen met schone lucht en paard kan zijn met andere paarden...
De plaatjes van paarden in een weiland zijn geen afbeeldingen uit een fantasie-kinderboek, maar gewoon zoals het hoort te zijn.