BillyBubbles schreef:Bij mijn Tinker, een tweejarige, heb/had ik hetzelfde probleem,
hij was bang voor de spray, en voor het afspoelen met water.
Met de spray ben ik begonnen met de fles over hem te wrijven zodat hij leert dat het hem geen pijn doet en
dat hij er niet bang voor hoeft te zijn.
Toen hij daaraan gewent was, ben ik naast hem begonnen met sprayen, niet op hem, maar wel bij hem.
Hij leerde toen dat het helemaal niet zo eng was.
Na een poosje ben ik op hem gaan sprayen, en dit ging al een stuk makkelijker!
Ondertussen laat hij het gewoon toe, hij vind het nog wel spannend, maar hij is niet meer bang.
Met het afspoelen heb ik het zo gedaan :
Ik doe Natural Horsemanship met mijn paardjes, dus daar heb ik gebruik van gemaakt met het afspoelen.
Ik begon met de slang op de grond te leggen en aan te doen, dus hij werdt niet nat.
Toen heb ik de slang opgepakt en heb hem gewoon vastgehouden, nog niet eens naar hem toegericht, maar gewoon in mijn hand.
Na 4-5 minuutjes kwam hij kijken, hij kwam steeds dichterbij omdat hij te nieuwsgierig werdt van wat ik nou eigenlijk in mijn hand had.
Hij vond het niet meer eng dat ik de slang in mijn hand had, dus heb ik de straal naar hem toegericht, zodat zijn (geweldige) sokken nat werden, hier wende hij langzamerhand aan, zo ben ik steeds verder gegaan omhoog, en nu kan ik hem helemaal afspoelen.
Zodra hij het goed deed, gaf ik hem rust, ik hield dan de slang van hem weg, en ik ontspande me helemaal, voor mijn paard een teken dat hij
het goed deed, want de druk was van hem af.
Nou ik hoop dat je er iets aan hebt,, het is wel een heel verhaal zeg!
Succes ermee!
Ik heb hier zeker iets aan!!
Ik heb vandaag weer met haar geoefend met de spray.
Hetzelfde wat jij deed de fles over haar heen wrijven.
Overal behalve haar hoofd. Haar benen vond ze ook niet zo heel erg maar niet fijn.
Ondertussen ook het psht psht geluidje gemaakt hihi.
Maar ze stond netjes stil!