Vraagprijs stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij een goeie prijs voor deze beschrijving?

€75
39 (66%)
€100
10 (16%)
€125
6 (10%)
€150
4 (6%)

Totaal aantal stemmen: 59

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 22:31

joyce B schreef:
Ik zou er niet willen staan omdat ik op zijn minst mijn paard in de zomer een paar uur in de wei op gras wil hebben en in de winter ook elke dag overdag gewoon naar buiten.

Je kunt misschien €75,- kaal per maand vragen als de paarden elke dag, de hele ochtend of middag! in een groepje in de bak vrij mogen lopen en dat buiten, binnen zetten en voeren wordt gedaan.

Als je kosten van hooi en stro er dan bij op telt kom je uit op stallingskosten van:

hooi: 20 pakken per maand zonder weidegang, €50,-
stro: veel op stal, dus meer stroverbruik, 20 pakken per maand €30,-
samen ongeveer: €155,- per maand exclusief krachtvoer.

Het bijhuren van een stukje wei voor de zomermaanden in de buurt zou de stalling al aantrekkelijker maken, en dus het buiten zetten in de bak of een paddock voor enkele uren per dag.

Da's inderdaad misschien wel een oplossing! Ik leg dit ook even voor aan de staleigenaar, bedankt!

joyce B

Re: Vraagprijs stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:02

qua bijhuren land kun je als het groot genoeg is voor voorjaar en najaar overdag en zomer desnoods 24/7 ook best apart een hogere huur vragen in de zomermaanden omdat er dan geen kosten zijn voor ruwvoer en strooisel, dan heb je als stalbaas weinig extra kosten aan de huur van dat land (moet je wel echt een prijs voor het aantal ha/m2 hebben en liever niet per paard, dan kun je de kosten verdelen over het aantal paarden dat er gebruik van maakt. )

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 20:52

Nixxs schreef:
Voor zover ik het begrijp heeft TS zelf paarden aan huis en lopen die in de wei.
Dan heeft ze 4 verzorgpaarden die op die nieuwe stal zonder wei en paddock staan.
Voor de staleigenaar vraagt ze wat hij kan vragen voor de resterende legen stallen.
Klopt dit zo TS ?
Hoeveel stallen zijn er ?

Nee, klopt niet. Ik heb zelf geen paarden, het zijn de 4 verzorgpaarden die elke dag in de weide lopen (:
Dat van de staleigenaar klopt wel. Er zijn in totaal 7 stallen.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:09

De verzorgpaarden lopen wel in de wei en staan op die stal die word aangeboden zonder weidegang ?
Waarom lopen die dan wel op die wei, is die wei van de staleigenaar ?
Waarom mogen andere pensioners dan geen gebruik maken van die wei ?
Snap het niet meer geloof ik.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:05

als het zo is als dat het in het eerste berichtje staat
wil ik er mn paard/pony niet neer zetten
wil hem en in de stal en in de weide en met andere paarden hebben
geen idee wat bij jullie paarden verzorg paarden de staling kost maar hier kun je voor 150- alles hebben
incl voer mesten stal ontwormen weide rij bak ( ook binnen) en is incl zaagsel stro ect ect

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:11

Flooreke schreef:
rOcky_lofz schreef:
dus die 4 paarden staan ook zo'n 22-23 uur per dag in de stal ?

Nee, die gaan elke dag op de weides naast het huis. Ik kan er niet aan doen dat de staleigenaar zijn weides niet ter beschikking wil stellen.. Ik plaats deze annonce in zijn naam maar ik mag wel de commentaar slikken!

kijk als jij dit vraagd hier..........krijg jij idd de reackties
als jij het vraagd namens hem/haar
zet dat die persoon even met zn neus voor de pc en laat hem het dan alle maal lezen
of verwijder je bericht en zeg tegen hem doe het lekker zelf........
dit is niet persoonlijk zeuren op jou!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:24

Stallen zijn wel groter dan anders en piste valt goed mee qua grootte hoor, maar inderdaad echte wedstrijdruiters zullen hier niet aan hun trekken komen vrees ik.[/quote]

Ik ben een echte recreatie ruiter, maar ook ik zou absoluut niet op deze stal willen staan.
Puur en alleen omdat ze totaal niet naar buiten kunnen.
Dat vind ik zo paard on waardig dat ik me hele dagen schuldig zou voelen.

Daarnaast vind ik de prijs mogelijkheden veel te duur die genoemd worden.
Pak die van €150,-.... Daar zit dus helemaal niks bij....
Ik betaal drie tientjes meer en sta daarvoor vol pension, binnenbak, buitenbak en elke dag weidegang. Zomer en winter.

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 19:45

Nixxs schreef:
De verzorgpaarden lopen wel in de wei en staan op die stal die word aangeboden zonder weidegang ?
Waarom lopen die dan wel op die wei, is die wei van de staleigenaar ?
Waarom mogen andere pensioners dan geen gebruik maken van die wei ?
Snap het niet meer geloof ik.

Ja, de verzorgpaarden staan wel in de weide en ja die weide is van de staleigenaar.
Weet niet waarom hij ze er niet bij wil verhuren...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:06

Als ik er nog even wat over mag zeggen. Eigenlijk hé is het wel vreemd omdat het direct aangeeft dat de stalhouder zich niet erg gaat bekommeren op de paarden van de huurders of de huurders. Gezien z'n eigen paarden dus sowieso al behoorlijk wat voor zijn omdat ze buiten mogen. Wat dus imo ook een erg groot minpunt is dat hij het dus alleen als inkomst ziet en eigenlijk verder niets mee te maken wil hebben.
Denk dat daar ook weinig mensen blij mee zijn je wil toch op z'n minst dat je een betrokken stalhouder hebt waar je paard ook veilig staat als je er zelf niet bent.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:19

[/quote] al zou ik gratis bij je kunnen staan zou ik het nog niet doen. Een paard kan toch niet 24/7 op stal staan en er alleen maar uit komen om bereden te worden. Ken je de nieuwe wet nog niet?[/quote]

Mag ik vragen over welke nieuwe wet je het hebt ? Ben Bels zie je....... :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:36

* Zie nu inderdaad dat die wet uiteindelijk niet is doorgezet, excuus :o. Maar daarnaast is het wel zo dat de dierenbescherming is aangescherpt wat betreft de controle op het paardenwelzijn.

Daarnaast zijn de tips van Joyce_B inderdaad wel heel goed.
Stel je zet de paarden elke ochtend om 8 uur in de rijbak en haalt ze er om 12 uur weer uit. Dan moet je duidelijk met de pensiongasten afspraken maken dat er voor 12 uur niet te rijden is, maar daarna de hele dag de bak vrij is. Of ze het daar mee eens zijn is dan aan hun natuurlijk, maar ik denk dat als ze weten dat de mogelijkheid er is tot buiten komen je al een hoop meer klanten trekt. Plus dat de meeste mensen toch de hele dag werken :)
Hoeveel paarden kunnen er ongeveer gestald worden? Je zou er eventueel ook voor kunnen kiezen de paarden 's nachts buiten te zetten. Voldoende ruwvoer erbij en die redden zich prima.
En dan bijvoorbeeld in de barre en boze winter 's nachts op stal en overdag buiten, omdat het 's nachts meestal wel erg koud is dan.
Misschien kan je er wat mee :)
Laatst bijgewerkt door Mallow op 19-07-12 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:39

Dat is geen wet.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:36

Slechte zaak van de staleigenaar. Die paarden wel en de andere paarden niet, daar maak je geen vrienden mee. Ik zou hier nooit staan, alleen uit pure nood en dan zo kort mogelijk.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:25

Mallow schreef:
* Zie nu inderdaad dat die wet uiteindelijk niet is doorgezet, excuus :o. Maar daarnaast is het wel zo dat de dierenbescherming is aangescherpt wat betreft de controle op het paardenwelzijn.

Daarnaast zijn de tips van Joyce_B inderdaad wel heel goed.
Stel je zet de paarden elke ochtend om 8 uur in de rijbak en haalt ze er om 12 uur weer uit. Dan moet je duidelijk met de pensiongasten afspraken maken dat er voor 12 uur niet te rijden is, maar daarna de hele dag de bak vrij is. Of ze het daar mee eens zijn is dan aan hun natuurlijk, maar ik denk dat als ze weten dat de mogelijkheid er is tot buiten komen je al een hoop meer klanten trekt. Plus dat de meeste mensen toch de hele dag werken :)
Hoeveel paarden kunnen er ongeveer gestald worden? Je zou er eventueel ook voor kunnen kiezen de paarden 's nachts buiten te zetten. Voldoende ruwvoer erbij en die redden zich prima.
En dan bijvoorbeeld in de barre en boze winter 's nachts op stal en overdag buiten, omdat het 's nachts meestal wel erg koud is dan.
Misschien kan je er wat mee :)

Nu weet ik nog niet wat die wet, die er dan klaarblijkelijk niet door gekomen is, was ????
Iemand ?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:26

De wet die de dierenbescherming heeft voorgeschoteld aan de 2e kamer. Dat paarden minimaal 3 uur per dag naar buiten moeten met soortgenootjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:27

Als er geen weidegang is, zou ik mn pony er niet eens willen hebben staan... Sorry maar ik vind weidegang echt belangrijk! En vooral met die van mij, als ze 1 dag op stal staat is ze gelijk stijf en dikke benen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:35

Ik zou hier persoonlijk ook niks voor betalen aangezien er geen paddock of weiland is.

Plus dat je zelf hooi en stro moet kopen en dan niet zelf zich hebt over op strooien endergelijke. Dan zou ik of inclusief en met uitmesten, of exclusief en zelf alles doen qua mesten.