Baanhuur tijdens privéles

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:06

Ik vind het ook echt niet zo vreemd hoor.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:11

Waar ik sta mag je vragen wie je wilt, er wordt geen baanhuur gevraagd.
Als je lest heb je de bak voor u alleen, het is een soort algemene regel en beleefdheid dat je er niet bij gaat rijden, er zijn immer andere piste's waar je kan rijden, enkel alleen in de winter als men enkel de binnen piste kan gebruiken, dan kan het zijn dat er nog iemand in de piste rijdt, maar dan moet dat eerst gevraagd worden aan diegene die les heeft en heeft diegene die les krijgt altijd voorrang, op welke hand, in welke gang ze ook rijd.

Als ze dan nog de piste voor haar alleen zou hebben, dan misschien ok, maar nu vind ik dat ze dubbel betaald want de lesgever zal dat gewoon doorrekenen aan haar.

Deaglán

Re: Baanhuur tijdens privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:41

Heb je al een gesprek gehad? (vroeg zij nieuwsgierig ;) )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:46

Heb je het er op stal al over gehad?

Hier betaal ik 25 euro op de vereniging en mag ik voor dat geld jaar lang prive lessen nemen.
(of het nou 1 les per jaar is of 500 lessen per jaar)
Wel is het zo dat de bak dan niet leeg is, er kunnen ook andere ruiters rijden.
Er is dan weer wel een regel dat je je moet inschrijven in het schrift, want er mag maar 1 ruiter tegelijk
priveles hebben (je mag wel met 2 bij 1 instr. rijden, maar niet met 2 ruiters en 2 instr. tegelijk in de bak).

Ik vind vrije keuze van instr. heel belangrijk, zou voor mij reden zijn ergens niet te gaan staan als die keuze er niet is.

Overigens of ik nou les of niet, ik rijdt toch wel in die bak dus hij "slijt" hier ook gewoon.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:02

Ik zie dit als pesterij omdat je niet bij de dochter lest. Ik vind het belachelijk dat je op deze manier gedwongen wordt om te lessen bij een ongediplomeerde instructrice.

Bij ons op stal mag je lessen bij wie je wilt. We zetten het vaak wel op het bord zodat we rekening met elkaar kunnen houden. Maar je mag wel bij iemand in de les rijden. Zonder vrije instructrice keuze was ik niet op deze stal gaan staan want je moet iemand zoeken die bij je past.