Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ariebren schreef:stef schreef:Kan je niet gewoon een waterleiding trekken en elke paddock voorzien van een automatische drinkbak? Wij hebben hier in elke wei gewoon een drinkbak, niks geen gezeur, alleen in de winter, want dan gaat het water eraf ivm bevriezing, maar in de winter worden de weides toch niet gebruikt
Dat gaf ik al aan.
Gewoon tuinslang en waterbakkies.
Alles koppelen met de gardenia koppelingen.
Heb dat systeem nu al 15 jaar, zonder problemen.
Th0mas schreef:Als er een sloot in de buurt is kan je daar een buis plaatsen onder het grond (buis ligt onder water) van sloot naar de paddocks toe, bij een sloot sluit je een kromme buis waarmee je kan draaien. Als het paddock te droog is draai je het kromme buis de water in , dan stroomt het slootwater de paddocks in. Wij doen er zeker 3 uur over totdat paddock helemaal blank staat. Ideaal, paarden hebben geen last van droge voeten en bodem is echt super voor paar dagen.
Ariebren schreef:Th0mas schreef:Als er een sloot in de buurt is kan je daar een buis plaatsen onder het grond (buis ligt onder water) van sloot naar de paddocks toe, bij een sloot sluit je een kromme buis waarmee je kan draaien. Als het paddock te droog is draai je het kromme buis de water in , dan stroomt het slootwater de paddocks in. Wij doen er zeker 3 uur over totdat paddock helemaal blank staat. Ideaal, paarden hebben geen last van droge voeten en bodem is echt super voor paar dagen.
Moet je wel sloten hebben die boven het maaiveld zitten.
En ik denk dat, als het waterschap hier achter komt, je een heel groot probleem hebt.
Myca schreef:Ik werkte voorheen met een watertank van 1000 liter:
[ Afbeelding ]
Die vulde ik af en toe met slangen water, maar zoiets zou ook op een aanhangwagentje passen.
ambi1997 schreef:cement bakken neer zetten en die elke keer weer opnieuw vullen. dat is zeg maar hoe het bij ons werkt haha