Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maceooliver schreef:nikkie722 schreef:hier hetzelfde probleem, mijn pony heeft nu ijzers, en nu loopt ze veel beter op puin en grind wegen. in overleg met mijn hoefsmid gedaan, tegen de winter gaan haar ijzers er wel af
Hoezo gaan de ijzers er in de winter dan af ? Het puin en grind ligt er dan toch nog steeds of rij je dan niet meer buiten ?
HolyPope schreef:Even over kunstof verlijmbaar hoefbeslag, een kunstof hoefijzer is NIET in model van de hoef te maken. Dus moet de hoef naar het kunstof ijzer gemaakt worden. Dit is beslist AF te raden. het zou een optie kúnnen zijn als het paard ook een fabrieks voetje zou hebben.
schrikdraad schreef:HolyPope schreef:Even over kunstof verlijmbaar hoefbeslag, een kunstof hoefijzer is NIET in model van de hoef te maken. Dus moet de hoef naar het kunstof ijzer gemaakt worden. Dit is beslist AF te raden. het zou een optie kúnnen zijn als het paard ook een fabrieks voetje zou hebben.
Ik ben het hele topic met je eens geweest behalve hier.
De vijl raspt zo het beslag op maat.
En mijn vorige paard had 1 gewoon hoefje en 1 wat stijler en kon prima op kunststof.
En ondanks dat ik vroeger bij de wedstrijdpaarden ijzers onder had ben ik ondertussen best een voorstander van kunststof.
ambi1997 schreef:ik raad hoofrecovers of hoefschoenen aan maar zeker geen hoefijzers! hoefijzers belemmert de bloedsomloop en verpest nog veel meer dus je paard gaat er sneller dood aan
ambi1997 schreef:ik raad hoofrecovers of hoefschoenen aan maar zeker geen hoefijzers! hoefijzers belemmert de bloedsomloop en verpest nog veel meer dus je paard gaat er sneller dood aan
DubbelDun schreef:@Titineee : hoefschoenen zijn absoluut niet te vergelijken met springschoenen, google er eens op
Verder zijn ze ook niet duur. Vergelijk het met ijzers die 6 - 8 weken meegaan (en rondom 150 euro kosten) en schoenen die járen meegaan en -afhankelijk het merk- rond de 100 euro kosten.
In principe heb je in één jaar de hoefschoenen al terugverdiend.
HolyPope schreef:@Schrikdraad dat klopt, ben het ook met jou eens! Maar ik schreef dit vóór ik wist dat het blauwe er later op 'gefühnt' werd. En om tijdelijke problemen op te lossen. Ja daar zie ik wel mogelijk heden voor.
Alleen als je ook nog 's vrij brede hoeven hebt kan er best een probleem ontstaan.
Maar om dit te zien als standaard vervanger voor een hoefijzer zie ik toch veel praktische bezwaren.
Wat betaalde je voor rondom kunstof beslag? En hoelang deed je er mee? Konden er ook stiftgaten in?
Pfff, wat een hoop vragen, normaal heb ik antwoorden.....!
anneliesdj schreef:Zo'n puinpad hoef ik echt niet te proberen, lopen hier ook 2 prachtige puinpaden langs het bos maar daar loopt ze echt op te strompelen. Niet af en toe een pas of alleen een beetje voorzichtig maar echt onregelmatig.
Het is zelfs zo gek dat als ik met haar weg geweest ben ze hier de oprit niet eens op wil, dat is een oud en wat verzakt pad van grindtegeltjes, daar wordt ze dus ook echt niet blij van.
Dus ik ga meestal maar achterom.
Maar hebben jullie wel verschil gemerkt met een simpel ijzer eronder? Want ik kan me niet voorstellen dat dat veel verschil kan maken, de zool is dan nog 'bloot' dus daar voelen ze nog net zoveel mee?