is er vraag naar huizen/paarden oppasser vakantie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:26

suvan schreef:
Wij zochten ook een vakantie-oppas. Dat resulteerde in reacties van mensen die graag wilden oppassen, maar reiskosten plus onkostenvergoeding vroegen. Dan zouden we ruim tweehonderd euro kwijt zijn voor drie dagen oppas. Die mensen heb je dus ook: die een gratis vakantie willen en er nog geld bij toe willen krijgen. Enigste wat ze hoefden te doen was onze hond uit te laten. (samen met hun eigen drie honden die ze ook nog mee wilden nemen)

Wij zijn toen helemaal afgestapt van het idee van een vakantie-oppas. Maar ik ga dit topic wel in de gaten houden. Wie weet, voor volgend jaar, zijn er nog wel lieve bokkers :)

Gaat het bij jou alleen om een hond? Is een hondenpension dan geen optie.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:02

hotchocolat schreef:
Gaat het bij jou alleen om een hond? Is een hondenpension dan geen optie.

Is geen optie nee, hond is doof en ziet niet goed meer, een vreemde omgeving is dan erg eng voor haar. Thuis staat alles op zn vaste plek.

hotchocolat

Re: is er vraag naar huizen/paarden oppasser vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:37

Er is bij ons een ouder echtpaar in het dorp zij hebben ook een hond. Als ze een weekeindje weg gaan doe ik de hond. Hij blijft gewoon thuis en ik ga dan 3x per dag een stuk met hem lopen.
Af en toe neem ik hem mee naar huis, maar hij is toch liever thuis.

Is zoiets geen optie?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:04

celticpony schreef:
nou..ik ben al een tijdje aan het twijfelen hoe ik onze vakanties ga regelen. Wij hebben drie ponies, twee honden, twee katten, kippen en een fantastisch (efteling)huisje in de bossen in brabant. Tot nu heeft er een goede vriendin opgepast, omdat ik het best wat vind om vreemden in huis te halen en de verantwoordelijkheid aan een vreemde over te laten. Maar goed, zij kan niet altijd en eigenlijk zouden we best wat vaker wegwillen. Ik zou ook best graag wat ervaringen willen horen van anderen.
Heb ook al eens aan een uitwisseling gedacht, ben benieuwd en volg dit topic ff mee.

Voor een paar dagen zou ik kunnen. De oppasfamilie die ik nu heb woont een 9 km van mij vandaan zodat ik ook langere tijd kan oppassen en om de paar dagen haar huis kan rijden om de poezen en vogeltjes eten te geven en kijken of alles het nog doet.
Voor de familie een openbaring, die gaan nu na 9 jaar nooit weg samen, een paar keer per jaar weg. De st. bernards kunnen helaas niet naar pension omdat de oudste heel slecht reageert op inentingen. Dat heeft ze dus al die jaren thuis gehouden. Tot mij. :)

Ik zou best wat verder weg kunnen oppassen maar dan maximaal de tijd dat ik de eigen diertjes alleen kan laten (dag of 3)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:11

skyline schreef:
Der bestaat zoon site voor waar mensen over heel europa mensen kunnen vinden die zich aanbieden daarvoor of zelf iemand zoeken . Weet alleen de site niet 123 :=
* edit gevonden : http://www.voor-elkaar.net/

Grappig... want deze website is nl. eigendom van onze aan-de-overkant-van-het-dal buren!
En het werkt zeker! Wij kennen o.a. Belgische stellen die dit regelmatig in Portugal, Spanje en Frankrijk doen.
Ik geloof dat ze weleens verteld hebben dat ze nog maar drie maanden op jaarbasis thuis zijn.
Natuurlijk hebben ze dan zelf geen dieren of een ingewikkeld huis.
Ik vind het een wereld initiatief hoor!
Alhoewel ik moet zeggen dat ik ook eerst goed kennis zou willen maken met iemand voordat die hier in dit huis zou mogen wonen.
Je kunt nu eenmaal niet zomaar alles overdragen, logisch.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:52

Als iemand nog een vakantie logeeradres in de Eifel zoekt voor paarden dan wil ik me bij deze aanmelden.
Ik heb gras teveel.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 18:47

celticpony schreef:
nou..ik ben al een tijdje aan het twijfelen hoe ik onze vakanties ga regelen. Wij hebben drie ponies, twee honden, twee katten, kippen en een fantastisch (efteling)huisje in de bossen in brabant. Tot nu heeft er een goede vriendin opgepast, omdat ik het best wat vind om vreemden in huis te halen en de verantwoordelijkheid aan een vreemde over te laten. Maar goed, zij kan niet altijd en eigenlijk zouden we best wat vaker wegwillen. Ik zou ook best graag wat ervaringen willen horen van anderen.
Heb ook al eens aan een uitwisseling gedacht, ben benieuwd en volg dit topic ff mee.

Nou dat klinkt als een super locatie :) als je nog iemand wil dan hoor ik het graag!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 18:49

catalyst1 schreef:
Hier ook altijd problemen met de vakantie. Met 2 paarden en 6 honden( okay, 2 chihuahua's en 4 honden) is het niet makkelijk een oppas te vinden en een pension is haast duurder dan onze hele vakantie. Heb helaas ook slechte ervaringen gehad. Een paard met krom ijzer, een oppas die halverwege het uitmaakte met haar vriend en terug naar mama ging ,iemand die totaal niet met honden kom omgaan..etc..Voorlopig blijven we dus gewoon lekker thuis,maar als ik een betrouwbaar iemand zou weten zou dat een uitkomst zijn..

Jeetje kan me voorstellen dat e dan voorzichtig word!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 18:50

catalyst1 schreef:
Jawel..maar ijzer stond haaks en paard liep daar een halve week op..niet fijn kan ik je vertellen en niks in de gaten gehad :) Als ik een vakantie oppas zoek, dan wil ik wel iemand met een beetje "oog " voor dieren, die het opvalt als er iets niet klopt..

Lijkt me niet teveel gevraagd :)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 18:51

Tinka schreef:
celticpony schreef:

Kan die eventuele oppas bij jou ook een eigen paard mee nemen?

He niet in mijn wijk he! :P

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 18:56

Amaris schreef:
celticpony schreef:

Voor een paar dagen zou ik kunnen. De oppasfamilie die ik nu heb woont een 9 km van mij vandaan zodat ik ook langere tijd kan oppassen en om de paar dagen haar huis kan rijden om de poezen en vogeltjes eten te geven en kijken of alles het nog doet.
Voor de familie een openbaring, die gaan nu na 9 jaar nooit weg samen, een paar keer per jaar weg. De st. bernards kunnen helaas niet naar pension omdat de oudste heel slecht reageert op inentingen. Dat heeft ze dus al die jaren thuis gehouden. Tot mij. :)

Ik zou best wat verder weg kunnen oppassen maar dan maximaal de tijd dat ik de eigen diertjes alleen kan laten (dag of 3)

He verdorie nog 1! :P jullie moeten niet mijn mogelijke adresjes pikken he! -O-

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:47

haha, als ik zie waar jij woont en waar ik woon: weinig kans! haha!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 20:54

Amaris schreef:
haha, als ik zie waar jij woont en waar ik woon: weinig kans! haha!

:D maar ik heb een auto :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:05

ik ook, maar mooi dat ik niet in den helder ga oppassen

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 23:08

Amaris schreef:
ik ook, maar mooi dat ik niet in den helder ga oppassen

Haha ik vind t juist wel leuk iets totaal anders :j

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:44

Als iemand interesse heeft om op n boerderij in Frankrijk op te passen.... Paarden, schapen, honden, kippen, poezen, cavia's, visjes. Wij zijn ook wel eens op zoek naar een betrouwbare oppas. Dit is meestal buiten de schoolvakantie om want die vallen hier anders.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 08:24

XLeandrosX schreef:
Als iemand interesse heeft om op n boerderij in Frankrijk op te passen.... Paarden, schapen, honden, kippen, poezen, cavia's, visjes. Wij zijn ook wel eens op zoek naar een betrouwbare oppas. Dit is meestal buiten de schoolvakantie om want die vallen hier anders.

Wauw, das een mooi aanbod. Jam ;( mer dat IK niet buiten vakanties om kan

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:41

Wat een aanbod allemaal! Grappig dat er toch zoveel mensen oppas zoeken.
Via de stichting waar wij voor oppassen hebben we ook een verzekering die eventuele ongelukken dekt.
Wij als oppassers en zij als opasvragers betalen een paar 10-tjes per jaar en we kunnen zo vaak oppassen als we willen. Het werkt als een marktplaats.
Wij hebben een advertentie staan dat we een huis e.d. zoeken, en als je oppas zoekt kan je ook een advertentie plaatsen.
Van te voren maken we altijd een kennismakingsafspraak.

Voor de week na de kerst zoeken we nog een leuk adres...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:49

Welke stichting zijn jullie lid van?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:50

Toevallig kwam ik vandaag op deze website terecht: zelfs voor paarden/ pony's!

www.oopoeh.nl

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:01

Holidaylink.com

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:40

ijslandfan schreef:
Ja zeker is er vraag naar! Wij passen regelmatig op paarden en huizen, via holidaylink.
Je hebt wel lidmaatschao nodig en dan kan je zo vaak oppassen als je wilt.
Pb maar als je meer info wilt!

Ook in het buitenland?

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:08

Ja,buitenland is ook mogelijk.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 15:06

zal die holidaylink ook eens gaan bekijken! ( pf waarom heb ik het nou zo druk! :( )

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:51

Holyday link dat was voor ons eens maar nooit meer,lag niet aan hun hoor maar aan het oppas adres. Een tweede keer durfde we niet, ond het wel erg jammer.Want we hadden 2 hele leuke weken gehad.