jaarling alleen in wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:00

Ik zou het ook niet doen, vooral een jong dier heeft gewoon gezelschap nodig van een paard. Hoe vaak je er ook naar toe gaat per dag. Tegenwoordig doen veel mensen hun veulen in de opfok en dit doen ze niet voor niks ;) Heb zelf ook een 3 jarige (al vanaf zijn geboorte) niet in de opfok gezet maar wel altijd met andere paarden gelopen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:32

waarvoor zou ik moeten adverteren, mijn ouders willen geen tweede erbij.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:40

Fennadev schreef:

Je wou toch van hem af? Je hoeft dus geen advertentie te zetten voor een nieuwe pony, maar om iemand te zoeken die jouw pony wel waard is ;)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:48

Fennadev schreef:

Fennadev schreef:
ik wilde een pony toen ik 11 was. Nu wil ik me eigenlijk concentreren op school, maar ik zit vast aan mijn pony.

Jorex

Re: jaarling alleen in wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:48

en dan krijgt hij zeker zo'n baasje die niks met hem doet, ja, doei.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:49

HAHA nee jij bent een fijne baas voor hem :') :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:55

Fennadev schreef:
en dan krijgt hij zeker zo'n baasje die niks met hem doet, ja, doei.

Ik denk dat hij liever een baasje heeft die niks met hem doet, waarvan hij vriendjes en een exceemdeken krijgt, dan de aandacht die jij hem geeft, terwijl je hem niet wilt en hij niet krijgt wat hij nodig heeft ;)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:58

hij heeft niet zo'n stomme deken nodig, want het schuren is al verminderd door knoflook.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:24

@Fennadev,
Verkoop aub je pony want je bent hem gewoon niet waard! Je klinkt als een egoistisch over het paard getilt kind.

@TS
Super dat je een topic hier over opend.
Kan je niet vragen of of hij/zij zolang bij je verzorg paardje mag staan? Of dat je verzorgpaardje die 2 maanen daar mag komen logeren?
Alleen laten staan zou ik niet doen hoor.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:27

jullie kunnen niet voor mij bepalen of ik mijn paard moet verkopen of niet, bel gerust 144 voor hem ofzo.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:29

Fennadev schreef:
hij heeft niet zo'n stomme deken nodig, want het schuren is al verminderd door knoflook.

OMG Wake Up girl!! Knoflook is achterhaald. Knutten prikken toch wel. Een exceemdeken van Pagony is € 69,95. Geeft je pony veel verlichting en een fijner leven. Breng het beestje anders maar naar mij. Ik heb nog wel een deken liggen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:29

Fennadev schreef:
jullie kunnen niet voor mij bepalen of ik mijn paard moet verkopen of niet, bel gerust 144 voor hem ofzo.

wat zijn je adres gegevens?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:31

Ik vraag me af of die pony wel schuurt door de knutten. Als hij altijd alleen staat kan het net zo goed een dwangneurose zijn, zoals weven en kribbebijten.
Ik vind het super wat TS geregeld heeft, over het andere verhaal in dit topic heb ik geen goed woord over.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:31

Hij heeft liever een maatje die hij verstaat dan een mensenmaatje die meent dat hij hand gebaren wel begrijpt.
Een mensen maatje die er een paar uurtjes op een dag is en niet begrijpt dat hij er nog 22 alleen staat.
Dan is hij elders beter af. En jij ook want dan zit je niet meer aan hem vast.
Of zoek er een maatje bij van iemand anders die nog stalling zoekt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:32

Typisch geval van een kind haar zin geven waar de dieren de dupe van zijn. Zo zonde. Fennadev is te egoïstisch om de juiste keuze te maken en haar ouders weten wrs te weinig van paarden om het juiste te doen. Eeuwig zonde dat er nog situaties al deze bestaan...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:32

Als baasje er al een paar uur per dag is, ze zit immers toch maar opgescheept met hem..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:38

Fennadev schreef:

Je haalt het bloed onder mijn nagels vandaan..Mijn tip ga als de sodemieter je pony verkopen en zit eerst je puberteit en ga dan nadenken wat de basisbehoeften zijn..Volgens mij schuurt jou pony gewoon uit stress door het gemis aan soortgenoten :(

Fijn dat je een oplossing hebt ts!

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:43

Ja inderdaad.. Denk eerst over al die dingen na voordat je een pony koopt!!!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:53

mijn vraag aan jullie, waarom schuurt mijn pony dan alleen 's zomers?
hij doet niet aan kribbebijten.

laatste reactie hiero, want het is ts haar topic.
Ik doe Alex niet weg, want hij heeft het nog altijd beter dan vele anderen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:58

@ Fennadev..Volgens mij ben jij er alleen maar op uit om te rellen.. Sympathiek hoor in andermans topic :n ..

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:59

Fennadev schreef:

Omdat hij zomer exceem heeft!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:59

Fennadev schreef:

Omdat de betreffende vliegjes er voornamelijk zijn in de zomer. Als je je hebt verdiept in zomer ;) exceem had je dit geweten. Je hoeft hem niet weg te doen. Je bent zelf degene geweest die heeft gezegd dat je liever tijd aan school wilt besteden maar dat je vast zit aan hem. Hoe moeten we het dan interpreteren? Niet alsof je nou zo blij bent met hem.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:03

nee, zij halen mij het bloed onder de nagels vandaan door te zeggen dat mijn pony een bar slecht leventje heeft.
Dat wist ik allang, dat het door die rotvliegjes komt, maar zij zeggen dat hij andere pony's zou missen, dat zou die misschien ook doen als hij geen twee hele lieve merrie's naast hem heeft, waarvan de ene hem heeft geleerd om water te willen drinken en fungeert als zijn moeder en de andere zijn vriendinnetje is waar hij al jaren verliefd op is. Er zit misschien een hek tussen, maar toch graast hij altijd langs het hek als zij er is.

soms heb ik gewoon een beetje ruzie met hem en dan vind ik het het niet waard, maar eigenlijk zou ik voor geen goud zonder hem willen.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 26-06-12 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:03

Fennadev schreef:

Ik zeg niet dat hij geen zomereczeem heeft, ik zeg alleen dat schuren meerdere oorzaken kan hebben. Mijn paard schuurt van het gras, dus daar doe ik dan wat aan. Een deken kopen is symptoom bestrijding, je moet de oorzaak van het schuren tackelen.
Ik begrijp dat je je paardje liever niet naar een plek ziet gaan waar hij het minder goed heeft. Aan je reacties zie ik ook dat jij je verplicht voelt voor hem te zorgen maar er geen lol aan beleefd. Er zijn heel veel mensen die een leuke pony als gezelschap voor hun paard zoeken. Je zou hem eens op internet aan kunnen bieden en kijken of je iemand in de buurt kan vinden die hem wil hebben. Zo kan je controleren of zij goed voor hem zorgen, staat hij bij soortgenoten en kan jij je volledig concentreren op je school. Zou dat geen goede oplossing zijn?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:05

Fennadev schreef:
nee, zij halen mij het bloed onder de nagels vandaan door te zeggen dat mijn pony een bar slecht leventje heeft.
Dat wist ik allang, dat het door die rotvliegjes komt, maar zij zeggen dat hij andere pony's zou missen, dat zou die misschien ook doen als hij geen twee hele lieve merrie's naast hem heeft, waarvan de ene hem heeft geleerd om water te willen drinken en fungeert als zijn moeder en de andere zijn vriendinnetje is waar hij al jaren verliefd op is. Er zit misschien een hek tussen, maar toch graast hij altijd langs het hek als zij er is.

soms heb ik gewoon een beetje ruzie met hem en dan vind ik het het niet waard, maar eigenlijk zou ik voor geen goud zonder hem willen.

Een paard heeft niet genoeg aan paarden in een wei naast hem. Hij moet echt interactie met ze kunnen hebben, kroelen etc. Dat jou paardje langs het hek staat als die anderen in de buurt zijn, dat is toch sneu? Hij kan ze wel zien, maar er niet bijkomen...