weide en stal en paddock

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flashdance4

Re: weide en stal en paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 12:14

precies doe alles via mail de rest werkt niet mail ook niet want ze reageren niet ;(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:31

Tja duidelijk geval van dat je het maar lekker uit moet gaan zoeken, netjes hoor van ze.

Als ik jou was zou ik de pony zo snel mogelijk bij hun andere pony brengen en vastbinden op een poestplaats en met een brief erbij, dat ze het zelf het probleem mag oplossen.

kevje06Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:00

Ik zou er langs gaan. En anders brief in de bus doen.
Dat ze per direct contact op moeten nemen anders gaat de pony aan de weg.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 15:40

ja weetje wat het is vindt het zo zielig voor de pony van ochtend met voeren ook komt helemaal naar je toe voor een knufel maar ja niet teveel over na denken ja er is niks ergers als genegeert te worden als je niet wil bellen reageer dan wel op me mail maar nee ook niet. ik wil echt niet moelijk doen en er niet op verdienen wil gewoon een vergoeding. maar goed dat is nu klaar ze moeten nu weg voor 13 jullie als ik van de week nog niks hoor gaan we de pony bij hun thuis brengen dan ga ik ook niet wachten tot 13 jullie.

kevje06Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:43

Dat is een goede beslissing van je.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 15:56

dankje!!

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:07

Ik vind het vreemd dat die mensen zo moeilijk doen. Elke andere pensionstal zal winst willen maken, dus een deal met jou voor een onkostenvergoeding is het beste aanbod wat ze kunnen krijgen. En er wordt heel goed voor hun pony gezorgd, als ze hem ergens anders op vol pension willen betalen ze daar ook weer een hoop extra voor!

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 16:25

ja dan ben je zo 250 kwijt.
ik betaal aan huur voor de wei 175 zometeen was 150.
daar komt je voer zaagsel kuil en je werk nog bij reken maar uit je bent zo 300 a 350 kwijt voor 4 ponys ik heb zelf 2 shets en een wersten paardje en dat andere paardje is een d e pony enigste wat ik vraag is 100 euro al in vindt dat zelf niet echt duur. ergens anders ben je meer kwijt

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 16:26

en alles wordt gedaan. maar goed dat is nu niet meer van toe passing

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 19:17

en nu eindelijk contakt met die mensen nu willen ze in een keer wel helpen en betalen
nu ik boos ben geworden nu willen ze om tafel gaan zitten en afspraken maken wat is wijsheidt ene kant heb ik liever dat ze weg gaan of moet ik ze nog een kans geven

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:24

Wat jij zelf wil...als je ze nog een kans wilt geven dan zou ik wel hele kordate afspraken maken, precies vastleggen wat je van ze verwacht qua meehelpen, wanneer je elke maand welke betaling binnen wilt hebben en heel duidelijk zeggen dat je gezien je slechte ervaring tot nu toe echt direct ingrijpt wanneer ze zich niet aan die afspraken houden, en ze dan per direct moeten vertrekken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:28

Voor het dier is het wel zielig ja, maar het kost jou veel geld en ze helpen totaal niet en kijken er niet naar om en houden zich niet aan de afspraak, tja eens houdt t op.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 20:08

ja dat ga ik ook doen eerst ff om tafel nu twijfel ik eigelijk aan me eigen klinkt stom ben een scheiterd om nog met ze om tafel te gaan zitten nu hebben ze de andere kant van mij gezien. en is alleen kuil vol doende

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:48

Heb zojuist even het hele verhaal gelezen. Tip; maak een contract, waarin staat vermeld wat jij doet en wat zij behoren te doen plus de vergoeding die daar tegenover staat (dus kosten hooi/krachtvoer/sto of vlas/hoefsmid/ontworming e.d.).
Daarbij ook nog de vermelding dat deze vergoeding ieder begin/einde van de maand voldaan moet worden en dat bij ingebreke blijven kan leiden tot verwijdering/onteigening van de pony. Dit contractje kunnen ze ondertekenen en anders moeten ze de pony maar meenemen.

Op die manier heb jij een leidraad tijdens het gesprek en kan je je niet onder laten sneeuwen, je kan dan event. hele kleine aanpassingen maken maar meer ook niet. Mochten zij met andere ideeën komen dan ga je niet dezelfde avond nog accoord maar je schrijft het op en zegt gewoon "daar moet ik nog even over nadenken".

Succes

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:35

Je staat niet zo sterk in je schoenen begrijp ik, dan zou ik NIET met ze om de tafel gaan zitten, want zij staan wel sterk in hun schoenen en dan word je helemaal ondergesneeuwd :P

JIJ hebt niks te verliezen, je vindt het meer dan prima als de pony vertrekt en je dan niks meer met deze mensen te maken hebt. Dat is je voordeel :)*

Wil je ze een kans geven, dan schrijf je gewoon precies op wat je wilt. Wanneer ze betalen, hoe veel ze betalen, wanneer / hoe ze helpen, en als ze zich hier niet aan houden dat het dan per direct over is en je de pony bij hen aan het hek bindt. Dit kunnen ze ondertekenen en dan heb jij je zaakjes voor elkaar. Of ze zijn het er niet mee eens, en dan nemen ze de pony maar mooi mee.

JIJ hebt niks te verliezen: ze kunnen akkoord gaan met hoe jij het wilt, of ze halen de pony weg, in beide gevallen is het voor jou okee :)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:40

pmarena heeft gelijk ! En als er een eerste keer gezeik is komt er een tweede keer !! Heb je weer hetzelfde probleem. Even op je tanden bijten en gewoon ermee ophouden !!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:48

pmarena heeft zeker gelijk! niet meer doen.Je weet hoe de mensen zijn tegenover jou en hun pony,en veranderen? ik denk niet dat ze vernaderen.TS laat ze een andere plek zoeken,scheelt jou heel veel irritatie's.Als je goed bent voor andere maken ze er misbruik van,ik ken het maar al te goed.En als je dan meer geld gaat vragen omdat alle prijzen gestegen zijn ben je opeens de boeman.
Meid laat ze gaan en je zal zien straks dat je blij bent dat ze weg zijn.Geloof me,je plezier op je weiland is stukken groter dan nu.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:50

Hier betalen we 170 zonder zaagsel en brok. Alleen voor 24/7 wei en hooi en we doen alles zelf
Dit kan hier ook echt niet goedkoper (we doen alles zelf en komen precies uit met inkomsten en uitgaven)
Stallen en bak wel aanwezig
Maar van niks naar boven de 150 is wel een hele overgang

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:52

Alles op papier zetten van te voren ( contract ) ,betaling op de 1e dag van de nieuwe maand en laat ze een maand vooruit betalen met de clausule dat als ze halverwege de maand nog niet gestort hebben ze aan het einde van de maand de pony op kunnen halen.

Extra kosten ( hoefsmid/DA of wat dan ook) direct betalen.

Zorg ook dat ze de al gemaakte kosten vergoeden,maak even een "bon" waarop staat wat er wanneer is betaald.

Dat je een pony tijdelijk opvangt is fantastisch maar mensen moeten hun afspraken na komen.De pony staat inmiddels in volpension en daar mag best een vergoeding tegenover staan.Dat is niet onredelijk...
Mochten ze gaan sputteren kunnen ze hem gelijk weghalen :o

Sterkte met alles.

Liin schreef:
Maar van niks naar boven de 150 is wel een hele overgang

Zoals ik het in dit verhaal begrijp zijn de mensen nooit hun afspraken nagekpomen...het is dus niet van "niets"naar 150 maar van afspraken niet nakomen en gebruik maken van de goedheid van een ander en zo de ander op kosten jagen ;)

kevje06Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:05

Ik zou dan idd niet alleen om tafel gaan zitten. Ben net zo en ik ga dan altijd met mijn man. Die is zakelijk ingesteld en het gewend van zijn werk.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 19:27

ik ben jullie heel dankbaar voor jullie adviesen!! vanacht er niet van kunnen slapen
en ik ben er de hele tijdt in me hoofd er mee bezig en heb vanavond de knoop door gehakt om toch niet met ze door te gaan en er gewoon mee te stopen nog vindt ik het banketstaaf want krijg me geld van de smidt nog niet terug ik wou inderdaadt dat ik wat sterker stond hier leer ik weer van

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 19:34

ik durfde vanmidag eerst niet naar de wei dacht ik ga vanavond wel voeren bang dat ze nu in een x wel komen nu ik niet vder met ze wil. ik voel me er niet pretig bij dat ik dit heb besloten maar door gaan met hun gaat ook niet ze lopen over me heen praten op me gevoel in en dan ben ik weer zwak hoop dat de rust is gekeerd als de pony weg is

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:20

TS door zetten hoor.Ik was ook altijd zo zwak,durfde ook niet makkelijk iets te zeggen.[nu nog wel eens hoor].Ik offerde me altijd op voor anderen,nu doe ik dat niet meer,nu ga ik eens aan mezelf denken.
En dát moet jij ook doen.Je moet er even doorheen meid,het gaat je wel lukken.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:38

gohya schreef:
TS door zetten hoor.Ik was ook altijd zo zwak,durfde ook niet makkelijk iets te zeggen.[nu nog wel eens hoor].Ik offerde me altijd op voor anderen,nu doe ik dat niet meer,nu ga ik eens aan mezelf denken.
En dát moet jij ook doen.Je moet er even doorheen meid,het gaat je wel lukken.

dan hebben wij wat gemeen met elkaar.!! erg eigelijk dat ik me zo zwak op stel en knap dat jij daar al wat veder mee bent en sterker bent snap gewoon niet dat mensen zo kunnen zijn ik zou dat nooit kunnen en willen . ben blij dat jullie me moet in praten en het bevestigt ook nog voor mij dat ik gelijk heb en geen weg terug moet gaan en hier echt een . achter moet zetten en daar gaan wat ze ook nog gaan zeggen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:02

Heb je niet iemand die je even bij kan staan...persoonlijk vind ik dat ze de achterstallige betaling nog wel moeten doen.Ronduit van de gekke dat jij oa voor de smid moet opdraaien.