Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chaos schreef:Goed organiseren??
Ik vind dagelijks mesten een pré. En dat kost tijd.
Je werkt met paarden zeg je. Dus niet je eigen bedrijf. Dus je hoeft niet te boekhouden, administreren etc. Scheelt een hoop.
Geen bankbezoeken, of verzekeringen, of gemeente.....
Doe jij ook het gras maaien, schudden etc? Onkruid spuiten. Banen slepen. Lampen vervangen (om maar iets te noemen.. )...
Waves schreef:ikke schreef:Maar klei is geen veen! Op kleigrond kun je inderdaad wel 24/7 buiten of zoiets realiseren. Op het veen kun je het vergeten.
Oh pardon, ik wist het verschil niet. Ik heb het even opgezocht en bedoel ook veen. (zie plaatje: http://www.freewebs.com/belevenissen-va ... dsoort.htm) In dat paarse gedeelte onder A'dam ken ik een paar stallen met winter weidegang en zelfs 24/7, als je land maar groot genoeg is kunnen ze het niet stuklopen en je hebt ook op veen altijd stukken die net wat hoger liggen en relatief droog blijven. Wel doe-het-zelf stallen en je moet als eigenaar niet bang zijn voor blubberEr is overigens ook een hit-actief stal in het gooi ook in het paarse veengedeelte. Kan ook nog!
Chaos schreef:Als je er woont en het je eigen bedrijf is moet je in de avond ook nog je voortuin maaien, of, of of..
barbar schreef:oh 15 paarden in je eentje moet ook kunnen, maar ik zeg alleen dat het hard werken is en als je dat niet wilt je iemand in dienst zou moeten nemen die een deel overneemt, hoeft niet meteen voor 40uur of zo.
en daarbij als je de stal bij huis hebt heb je altijd wel iemand aan je deur die wat van je wil.
ikke schreef:En precies die blubber is wat ik mijn paarden niet aandoe! Ik ies ervoor m'n paarden heel te houden en heb de plek waar ik woon mede laten bepalen op die mogelijkheden.
Je kunt met goed zoeken best wat veengebieden vinden die minder erg zijn, maar jij zult in het veen nooit de droogte kunnen bieden die ik hier bovenop de zandbult heb!
barbar schreef:oh 15 paarden in je eentje moet ook kunnen, maar ik zeg alleen dat het hard werken is en als je dat niet wilt je iemand in dienst zou moeten nemen die een deel overneemt, hoeft niet meteen voor 40uur of zo.
en daarbij als je de stal bij huis hebt heb je altijd wel iemand aan je deur die wat van je wil.