Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:14

Ach ik zie het probleem niet zo. Of je nu op een slipper loopt, of in een rubben jophur met sok, het houdt beide geen paardenhoef tegen. Zo'n 500 kg paard is altijd link. Gewoon goed opletten wat je ook aan je voeten hebt.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:15

ja ik ga met dit weer ook altijd met mijn teenslippers naar de paarden en soms blote voeten omdat ik blaren heb van de teenslippers :Y)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:16

Ik trek nooit slippers aan als ik naar mijn paard toe ga... Ze zou dan maar net op mijn voet gaan staan :oo Of een slipper verliezen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 14:18

maaike2800 schreef:
Ach ik zie het probleem niet zo. Of je nu op een slipper loopt, of in een rubben jophur met sok, het houdt beide geen paardenhoef tegen. Zo'n 500 kg paard is altijd link. Gewoon goed opletten wat je ook aan je voeten hebt.

Gedeeltelijk met je eens, maar het zachte weefsel is in een jophur wel meer beschermt dan in een slipper

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:19

Bij ons op stal mag je niet met je paard bezig zijn als je slippers aanhebt. Ik heb daarom ook een paar schoenen op stal. Kom ik een keer op slippers trek ik die aan.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:19

Ik heb gisteren nog binnengehaald en gevoerd op mn teenslippertjes.
Wellicht niet geheel verstandig maar het kon even niet anders.

Daarnaast.. TIjdens een ongelukje vorig jaar kon mijn dikke leren rijlaars ook niet voorkomen dat een pees volledig doorscheurde... dus ja..
Wel erger voorkomen...

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:20

Nee, ik loop nooit op slippers in de buurt van mijn paard / paarden van anderen.
Als ik slippertjes aan heb als ik op stal aankom (bijv. rechtstreeks vanuit m'n werk), dan trek ik op stal meteen m'n stalschoenen aan.
Mijn merrie heeft al eens op m'n voet gedanst en die was aardig blauw daarna := (terwijl ik schoenen aan had)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:22

maaike2800 schreef:

Gewicht houdt het niet tegen, maar wel vervelende schaafplekken en bloedende tenen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:23

Ik was ooit bij een vriendinnetje van me, en tijdens de lunch ontsnapte haar paard uit het weiland en rende richting de weg. We hadden op dat moment geen schoenen aan (hartje zomer) maar uit schrik en haast denk je er dan niet aan om schoenen aan te doen..

Wij erachteraan, kreeg het paard uiteindelijk te pakken aan zijn halster, en hij ging vol op de zijkant van mn voet/ kleine teen staan.. Ja, dan sta je daar even flink te janken hoor, met je blote voeten.
Echt ontzeeettend stom natuurlijk, een paard vangen op blote voeten.. Maar in zo'n situatie was dat voor mij geen prioriteit. Voor hetzelfde geld was het paard onder een vrachtwagen gekomen.

Heb er wel van geleerd, ik ga NOOIT op slippers/ open schoenen naar de paarden.. Mn tenen zijn me veul te lief :')

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:24

Brr.. nog niet in me opgekomen om met slippers de paarden te doen. het idee al dat er iets zou kunnen gebeuren. Nee voor mij geen slippers bij de paarden, ga altijd met schoenen.

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:25

Hoi,

Ik werk hier met 3 staljongens uit India en Bangladesh. Hun normale schoensel bestaat dus ook uit slippers/flipflops. Voordat ik hier kwam werden alle paarden dus gerust met slippertjes uit de stal gehaald.
Sinds 3 maanden heb ik nu veiligheids schoenen voor ze aangeschaft en ze hebben nu door dat slippers erg gevaarlijk zijn.

Nu moet ik zeggen, ik draag ze nu ook maar dat doe ik alleen als ik een kantoor dagje heb.
Als ik moet helpen met een van de paarden trek ik mijn jodphurs aan die hier dus ook gewoon aanwezig zijn ! Maar met slippers stal ingaan of paard verplaatsen.. ammenooit niet !

Het is gewoon super gevaarlijk!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:27

maaike2800 schreef:

Verschil is dat je tenen in een schoen redelijk bij elkaar blijven waardoor de druk meer verspreid wordt. Als de druk enkel op je kleine teen komt die zich kan spreiden van de rest, bij blote voeten, is die teen beduidend slechter af.

JarJar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:31

Nooit, liever warme (zweet)voeten dan kapotte voeten :)
Hoe goed een paard ook is opgevoed een ongeluk zit in een klein hoekje en de extra bescherming die een (degelijke) schoen kan bieden heb ik dan graag.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:31

Sinds ik mn teen gebroken heb omdat ik even snel het water bij vulde in de wei doe ik nooit meer slippers aan als ik naar paarden ga.
Ik was zelf altijd heel eigenwijs met die dingen, ook als iemand er wat van zei. Want ja mijn shetjes zijn niet zo lomp (dacht ik) :+

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:34

Tot 2 weken geleden deed ik het wel eens. En dan dacht ik iedere keer "dat moet ik eigenlijk niet doen". 2 weken geleden is mijn paard op mijn voet gesprongen, omdat er iemand anders met een riek een klap tegen de muur gaf van de stal van zijn paard. Helemaal niet bedoeld om mijn paard te laten schrikken, maar dat gebeurde wel. Ik was net de deken vast aan het maken. Mijn paard sprong omhoof en landde op mijn voet. Ze trok haar been ook meteen weer omhoog en schrok zelf terug. Ze kon er echt niets aan doen. Was wel onwijs blij dat ik dichte schoenen aan had...

Nu heb ik dus voortaan werkschoenen op stal staan en als ik met zomerschoenen of slippers op stal kom, trek ik die aan om iets met de paarden te doen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:36

Ik loop gerust op slippertjes door de stal, maar dan staan die prachtige paardenvoetjes wel mooi aan de andere kant vd boxwand :D zodra ik iets met een paard ga doen, trek ik degelijk schoeisel aan :j

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:38

Ik vind het echt niet slim om op blote voeten of teenslippers bij de paarden te lopen, dat je je laarzen verliest bij het zonder zadel rondhobbelen en dan op blote voeten wegloopt tot daar aan toe (om de laarzen op te halen) Maar op blote voeten poetsen of een paard uit de wei halen, zal ik never nooit doen, en dat terwijl de paarden niet eens lomp zijn. Het zou je maar gebeuren dat er een op je voet stapt per ongeluk, er een steen ligt in het gras of wat dan ook. Nee doe mij maar lekker laarzen of jodpurs aan, voelen mn voetjes toch wat veiliger. :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:39

Ik stap met mijn slippers is de auto, leg mijn spul op stal klaar maar zodra ik de weide in ga doe ik mijn stalschoenen aan.
Amenooitniet dat ik bewust met slippers de wei in ga. Wel soms in de stal nog het halster af doen maar dan blijf ik meestal in de deur opening staan.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:41

Ik trek wel slippers aan op stal, maar dan weet ik dat ik de stallen zelf niet in ga.
Anders neem ik andere schoenen mee, voor het geval ik wel de stal in moet.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:00

Loop wel eens op slippers t land in om te voeren en de waterbakken te vullen,
maar zal geen paard meenemen, vind t echt dood eng de gedachte aan een geschronselde gebroken voet.

tessie1985

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:05

haha eigenlijk vind ik het niet kunnen op teenslippers, maar ik ben schuldig
sins ik zwanger ben kan ik me warmte niet goed kwijt en ik ga dus wel met slippers naar stal
ik kijk wel heel goed uit, maar ja ongeluk zit in een klein hoekje, en als het fout gaat is het mijn eigen schuld

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:06

Ik trek noooit slippers aan. :=
Nog nooit gedaan en toen had ik foto's gezien van iemand die dat wel deed en waarbij het fout is gedaan.
Nou bah daar moet je echt niet meer aan denken dan.

Catchme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:16

Laatst bijgewerkt door Revanches op 29-05-12 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Omgezet in URL omdat foto als schokkend kan worden ervaren

LadyMadonna

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 15:24

wel zo handig om die in een link te zetten...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:24

Nee never :n
Had laatst een foto gezien..... gadver :r