Combinatie paard/werk/gezin Hoe doen jullie dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:59

Ik ben een moeder (37 jaar) van 3 kinderen (7,7,4). Toen de jongste een jaar was hebben wij bewust voor een paard gekozen, toen nog een jaarling. Het gezin heeft er zo in mee kunnen groeien. Ze staat op een stal waar ze all-in staat (incl binnen en buiten zetten) en ik heb een bijrijdster voor 2 dagen in de week. Ik ben ervan overtuigd dat ik een leukere mama ben doordat ik naast het werk (3 x 9 uur) en de kinderen ook een paard heb, is echt mijn moment van ontspanning. Met het thuisfront goede afspraken gemaakt wanneer ik ga, maar de kinderen kunnen ook makkelijk mee. Ze vinden het daar geweldig en zijn gek op het paard. Ik ga of onder schooltijd, aan het einde van een werkdag of op een weekenddag met kids. We eten gewoon gezamenlijk en ik kan ze ook iedere avond in bed leggen zonder de stress dat ik daarna nog weg moet. Ik zie alleen maar positieve kanten aan het hebben van een paard, maar het thuisfront speelt hierin een belangrijke rol!

Afbeelding

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Combinatie paard/werk/gezin Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:22

Ik heb mijn eerste paard juist gekocht op het moment dat mijn gezin het drukst was. Mijn jongste was net een jaar toen we van de stad naar een dorp verhuisde. Hier begon het erg te kriebelen, al die landerijen om ons heen.... Ben in eerste instantie begonnen met een lease paard, maar de eigenaar en ik lagen niet op 1 lijn. Besloten om een veulen te kopen. Tegen de tijd dat ik haar dan zou gaan beleren, zou mijn jongste zoontje naar school gaan en ik naast mijn 24 urige werkweek genoeg tijd hebben om te beleren. Deze theorie ging even anders. Ik wilde toch dagelijks naar mijn veulen/jaarling toe om een band met haar op te bouwen. Helaas bleek mijn dame erg klein te blijven. Heb haar met veel verdriet verkocht en een haflinger ervoor terug gekocht. Met haar had ik onder zadel geen klik, dus weer opzoek naar een ander paard. Dit keer 1 die al beleerd was, maar niet dagelijks hard getraind hoefte te worden. Inmiddels heb ik Maxx alweer 2 jaar. Het is erg goed te combineren met mijn gezin en werk. Ik werk maar 24 uur pw. Bovendien heb ik een man die het niet erg vindt om vaak savonds alleen te zijn omdat zijn grootste hobby zijn pc is (games). Tevens heb ik een bijrijdster die 2x pw naar mijn paard gaat, 1 dag ervan is in het weekend, hierdoor heb ik toch een hele dag samen met mijn gezin.

Ik begrijp dat jij (TS) nog geen kinderen hebt, je zult er dan gewoon in groeien. Een kind is altijd een grote verandering in je leven. Maar je vindt echt je draai wel. Zorg er wel voor dat je paard tegen die tijd op een stal staat waar ze buiten gezet en gevoerd worden. Als je dit zelf moet gaan doen, wordt het wel erg druk omdat je dan meerdere keren pd heen en weer moet.

KimM1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 19:55

Bedankt voor alle leuke en eerlijke reacties!!!
Het begint nu wel te kriebelen hoor. Nu eerst even een tijd dit verzorgpaardje bij rijden.
Hier ga ik vaak heen en zo kan ik mooi kijken hiet het is om een paard te verzorgen!

Louise74, WAUW! Wat een mooie foto!!!

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:37

Dank je, mijn dochter en mijn paard hebben vanaf dag 1 al een geweldige band. Ik ben dan ook zo trots ze!
Ik vind het heel goed van je dat je je zo aan het oriënteren bent en hoop voor je dat al je toekomstdromen uit mogen komen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:06

ik heb 2 pony's, een 'eigen' weide die genoeg geld kost, heb een vriend, maar woon wel nog thuis.
ik moet zeggen ik leef in luxe met mijn ong 25 uur werkweek.
mochten mijn vriend en ik samen gaan wonen, gaan we kijken voor een huisje waar ik mijn ponys ( en de rest van mijn dieren ) gewoon achter om gezet kunnen worden, of dat ik eventueel een weiland kan gaan kopen.
mochten er kinderen komen, zullen de kinderen geheel betrokken worden met de dieren.
en ben ik er van overtuigd dat dat allemaal goed samen gaat, het scheelt al een heel stuk als je je ponys dicht bij huis hebt, of eventueel op een plek kunt stallen waar het niet duur is en vol pension staat.
scheelt je tijd en geld. al zal mij dat niet veel uit maken, ik wil het beste voor dier en kind..

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:16

bello2005 schreef:
ik heb 2 pony's, een 'eigen' weide die genoeg geld kost, heb een vriend, maar woon wel nog thuis.
ik moet zeggen ik leef in luxe met mijn ong 25 uur werkweek.
mochten mijn vriend en ik samen gaan wonen, gaan we kijken voor een huisje waar ik mijn ponys ( en de rest van mijn dieren ) gewoon achter om gezet kunnen worden, of dat ik eventueel een weiland kan gaan kopen.
mochten er kinderen komen, zullen de kinderen geheel betrokken worden met de dieren.
en ben ik er van overtuigd dat dat allemaal goed samen gaat, het scheelt al een heel stuk als je je ponys dicht bij huis hebt, of eventueel op een plek kunt stallen waar het niet duur is en vol pension staat.
scheelt je tijd en geld. al zal mij dat niet veel uit maken, ik wil het beste voor dier en kind..

Klinkt allemaal ideaal en zo, maar vergis je niet; ten eerste gaat er veel tijd inzitten als je eigen land en stal moet onderhouden, en ten tweede kun je paardenliefde niet afdwingen.... mijn dochter van 9 gaat wel mee, rijd ook af en toe, maar is absoluut niet het paardenmeisje wat ik vroeger en nu nog ben.... dus helaas, dat moet je echt afwachten.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:28

ik moet nu ook het weiland zelf onderhouden..
ik heb nu een andere baan, van een half jaar trg werkte ik nog bijna 40 uur in de week en zelfs toen ging het me allemaal goed af.
het scheelt dan ook echt wel dat mijn vriend veel kan, dat ik veel mensen ken en dat ik zelf veel op stal kan.
en ja qua kinderen, het is inderdaad af wachten, maar buiten dat. mijn dieren zullen net zo veel aandacht krijgen als dat ze nu krijgen, kinderen of geen kinderen.
mijn dieren zijn ook kinderen voor me en dat zullen mijn kinderen moeten begrijpen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:35

Ik heb een dochter van 4, ben getrouwd en werk 40+ uren. Mijn man werkt 32 uur.
Ik heb het de eerste twee jaar gecombineerd, maar ik heb na een tijd aanmodderen besloten mijn paard te verkopen. Ik had alle concessies gedaan die ik wilde doen (paard op all-in stal, bijrijder meerdere dagen in de week, extra betalen zodat hij altijd door de staleigenaar buiten gezet werd). De rekeningen liepen op en mijn tijd met mijn paard liep steeds verder terug. Ik had er gewoon geen zin meer in. Ik moest ook ontzettend vaak afzeggen op mijn werk, omdat ik naar mijn paard moest en ik was net op een punt in mijn loopbaan dat dat echt niet handig was. In het weekend moest ik dan ook weer, maar dan bleef ik eigenlijk liever thuis met mijn gezin.

Ik heb mijn paard dus weggedaan. Hij heeft het geweldig en ik voel me ook veel gelukkiger! Ik rijd nu wel drie dagen op een stal in de buurt. Ik mag zo vaak komen als ik wil en als ik een keer niet kan komen, is het ook prima. Iedereen gelukkig. Ik heb het recreatief rijden leren waarderen, dat is wel een groot verschil met eerst. Daarnaast hebben wij ook heel veel andere zaken geregeld, waardoor we veel meer tijd als gezin doorbrengen. We zijn dichter bij ons werk gaan wonen, mijn man is een dag minder gaan werken, we hebben een huishoudster etc. Als je aan kinderen begint, dan denk je dat het allemaal wel gaat met passen en meten, maar eerlijk is eerlijk, dat valt ontzettend tegen! Het kan, maar het kost zo ontzettend veel energie!

Mijn dochter is helaas allergisch voor paarden, anders hadden we in de huidige situatie (dus geen woonwerk-tijd etc) wellicht uitgekeken naar een huis met een weitje erbij. Nu komt dat huisje er waarschijnlijk toch wel, maar dan met geitjes ofzo.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:38

bello2005 schreef:
mijn dieren zijn ook kinderen voor me en dat zullen mijn kinderen moeten begrijpen.

Dat is wel heel makkelijk gezegd, leg dat maar eens uit aan een baby van 6 maanden of een puberpeuter :')
En dan heb je nog het risico om in een situatie zoals die van mij te belanden: dochter kan niet in de buurt van paarden komen, of ligt meteen in het ziekenhuis met zware allergische verschijnselen.

Zolang je er nog zo over denkt, lijkt het me verstandig niet aan kinderen te beginnen ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:51

als een kind allergisch is, is wat anders. dan neem je je kind ook niet mee. maar ik zou nooit of te nimmer 1 van mijn dieren weg doen, omdat mijn kind allergisch zou zijn. en een kind zal op een gegeven moment er aan moeten wennen dat het dier ook verzorgd moet worden zoals het kind verzorgd moet worden
een baby zou ik ook niet mee nemen na mijn ponys. maar als je je dieren achterom hebt , is het zo wie zo een heel ander verhaal, dan als je ze op een pension stal hebt staan.

het scheelt, ik wil nog veels te veel, dus kinderen zitten nog lang niet in de planning..

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:23

ik heb toen ik mijn dochter kreeg mijn paard moeten verkopen
ook omdat ik toen bij een boer stont en alles zelf moest doen binnen buiten zetten voeren en stal mesten
en dat is met zo'n kleintje niet te doen zeker in de winter niet

we hebben weer een paardje gekocht toen mijn dochter 7 was (ze is ook gek op paarden en rijd nu zelf ook )

maar heb haar nu wel op vol pension staan anders red ik dat echt niet met een gezin en werk

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:30

wij hadden al paarden voordat ik zwanger werd van de eerste, het was even lastig om het voor mijn eigen gevoel goed te kunnen combineren met de kleine vanwege de regelmatige voedingen. Wij hebben altijd de paarden aan huis gehad en dat is voor ons een heel groot plus punt geweest, als ze in pension stonden was het een heel ander verhaal geweest omdat je met de regels van een ander zit.

Inmiddels is de oudste 4 en de jongste 2,5 vanaf augustus gaat de jongste ook full time naar school dus kan ik de paarden nagenoeg allemaal onder school tijd doen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:33

bello2005 schreef:
a maar ik zou nooit of te nimmer 1 van mijn dieren weg doen, omdat mijn kind allergisch zou zijn. .

het is wel duidelijk dat je niet weet wat een kind in houd, ik zeg, houden zo voorlopig! Met zo een gedachtegang krijg ik medelij met het kind

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:38

Ik heb mijn paard inmiddels al bijna 8 jaar (28 juni deze maand) en mijn zoontje wordt deze maand 1 jaar!
De optie om paard weg te doen heb ik nooit overwogen, dat was gewoon geen optie. Dan maar een verzorgster - bijrijdster of luizeleventje op de wei. Hij gaat echt niet weg. Ik vind dat je er goed over na moet denken, je weet van te voren dat een kind veel tijd (en geld) kost..

Ik heb het echter allemaal redelijk in kunnen schatten maar ik 'mis' heus wel eens de buitenritten van 4,5 uur. Dat zit er nu niet zo snel meer in.
Mijn paard staat bijna 30 km van mijn woonplaats af, maar mijn ouders wonen weer vlakbij het paard. Die zijn ook mijn zoontje hun gastouders..
Ik breng hem daar vaak voor wat eerder ik naar het werk ga en kan dan nog net even langs paard. De 3uur per dag die ik vroeger aan mijn paard besteedde zit er niet meer in. Het is nu vaak 1 tot 1,5uur per dag. Hij wordt 1x per week gereden door mijn bijrijdster en verder krijgt hij nog 2 tot 3x per week beweging (naast de fiets mee naar buiten, buitenrit, longeren, in de bak rijden) Probeer het veel af te wisselen!
We hebben samen verder geen wedstrijd ambities en zijn puur recreatief bezig, dat scheelt misschien nog iets.

Het is dus best wel mogelijk maar je moet een goede balans vinden. En dingen 'opofferen'. Mijn sociale leven staat op een laag pitje, uitgaan doen we hier bijna niet... maar dat vind ik geen probleem. En mijn vriend gelukkig ook niet.

In het begin vond ik het erg moeilijk mijn kleine mannetje alleen achter te laten bij mijn ouders. Maar nu ik zie dat hij het daar super naar zijn zin heeft (wat wil je anders bij opa en oma) en het gewoon ontzettend goed voor hem is niet alleen maar bij zijn moeder en vader te zijn. Hij is heerlijk sociaal en helemaal niet verlegen. Ideaal!

1 ding is zeker, zonder de steun van mijn ouders was het allemaal een stuk lastiger geweest!
Ik werk overigens 16,5 uur buitenshuis dus dat is niet zo heel veel :)
Wel ben ik net gastouder geworden en verdien zo nog wat bij terwijl ik thuis ben ;)

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:49

Ik heb een dochter van bijna 2,5 en ik werk 3 dagen per week. Ik vind dit best lastig te combineren met een paard. Gelukkig staat mijn paard op volpension en is het niet erg als ik een weekje niet kom. Verder heb ik een stalgenootje die haar zo nu en dan beweging wil geven, als ik echt niet kan. Ik kom er zelf nu meestal 2x per week. Ik had graag vaker gewild, maar dat lukt me gewoon niet. Dat heeft niet altijd met tijd te maken, maar ik ben soms gewoon te moe. Onze dochter slaapt slecht, tot een maand geleden moesten we er zelfs nog elke nacht uit. Dan daalt je energieniveau behoorlijk!
Gelukkig heb ik een paard die niet elke dag beweging nodig heeft, als ik een maand niet rijd, kan ik zo weer opstappen, dat is helemaal geen probleem. Maar een beetje meer aandacht en beweging zou niet slecht zijn voor haar. Haar verkopen wil ik niet, ik heb haar al bijna 12 jaar. De enige reden dat ik dit zou doen, is als ik haar niet meer kan betalen.
Een bijrijdster heb ik gehad, maar helaas stopte die er na 1,5 jaar zomaar mee. Ik vind het moeilijk om weer een nieuwe bijrijdster te zoeken, waar je je paard weer volledig aan toevertrouwd.
Het is dus op zich wel te doen, omdat ze op volpension staat en veel buiten komt. Maar ik kan haar niet meer de tijd en aandacht geven die ik zou willen. Dit is dan ook zoals het nu lijkt mijn laatste paard. Mocht ze er over een aantal jaren niet meer zijn, dan zoek ik denk ik een bijrijdpaard.

Indraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:58

Wat een interessant topic! Ik wil tzt ook een eigen paard en heb een zoon van bijna 11 en een dochter van 8. Op dit moment vind ik zelf dat het nog niet zover is om eraan te beginnen. Over een jaar over 3-4, dan is mijn dochter wat ouder en wat meer ervaren in het rijden en kunnen we er samen tijd aan besteden. Ook zou ik nu niet weten hoe het in te passen valt in het al drukke schema. Dus leuk (en leerzaam) om te lezen hoe iedereen ermee om gaat!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:15

max66 schreef:
Ik ben gestopt met de paarden toen ik kinderen kreeg. Inmiddels is het 20 jaar later en de jongste is 10. Nu pas (sinds twee jaar geleden ongeveer) heb ik weer de rust en ruimte in mijn leven voor een paard....

Als ik sommige verhalen van moeders hier lees wordt ik alleen al moe van het lezen....!

maar dan moet je in staat zijn je paard te verkopen oid. dat wilde ik dus niet, heb in de tropenjaren een verzorgster gehad en kwam zelf niet vaak.
nu heb ik de paarden dag en nacht buiten zodat het (in de zomer) niet zoveel werk is. kinderen zijn wat ouder en kunnen zichzelf wat meer redden en hebben het bovendien druk met hun eigen leven, school en sport.
het was een drukke tijd maar het was het wel waard om de pony die 19 jaar terug in mijn armen geboren is al die tijd te houden.
en naast de drukte hebben we ook hele fijne tochten gemaakt die ik niet had willen missen.. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:23

bello2005 schreef:
en een kind zal op een gegeven moment er aan moeten wennen dat het dier ook verzorgd moet worden zoals het kind verzorgd moet worden

Nah, zo simpel werkt het nou ook niet helemaal hoor :D
Kleine kindjes laat je niet alleen, grote kinderen hebben hun eigen sport/hobbyclubjes en speelafspraken, kinderen kunnen (zeker op de peuter en kleuterleeftijd) veel ziek zijn waardoor je ze niet alleen kunt laten en noem maar op. Je dieren moeten verzorgd maar de kinderen zijn altijd eerste prioriteit. Ik ben dus ook heel blij dat ik nu mijn dieren thuis heb en onder het slapen/schooltijd/afwezigheid van de kinderen nog eea kan doen bij noodgevallen want op een pensionstal zou ik toch echt wel verstek moeten laten gaan soms! En de tijd die ik voor de kinderen in de dieren kon steken, zo'n hele dag op stal van alles doen, dat is er echt niet meer bij, daarvoor moeten we toch echt weer heel wat jaartjes wachten.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:20

bello2005 schreef:
ik zou nooit of te nimmer 1 van mijn dieren weg doen, omdat mijn kind allergisch zou zijn. en een kind zal op een gegeven moment er aan moeten wennen

Zo, pas op met wat je zegt. Ik had mijn kat al 12 jaar toen mijn jongste zoontje (toen 6 maanden oud) heel erg allergish bleek te zijn voor deze kat (was een raskat met zachte droge vacht) Hij zat van top tot teen onder het eczeem, verging van de jeuk en had het bovendien heel erg benauwd....

Ga jij me beweren dat je dan je dier niet weg doet???

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:27

Dat is wel wat anderd, wat een kat leeft in de directe omgeving van je kind en je paard loopt waarschijnlijk niet de hele dag in de huiskamer rond.

Ik heb mijn pony ook nooit weggedaan, hoe lastig het soms ook te combineren was met werk, man, rest van mijn dieren en autistische zoon. Het is mijn passie en die gaat echt niet weg. Heb het altijd met weinig hulp kunnen redden en dat op een doe-het-zelf-stal. En nu heb ik zelfs weer tijd om voor wedstrijden te trainen. (met mijn jonge paard) Als je iets echt graag wilt, dan ga je ervoor. maar je moet het dan ook wel écht willen want het is een hoop gedoe met plannen en jezelf in 3-en splitsen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:48

Fijn al die reacties, ik vind het prettig om te lezen hoe andere moeders hier in staan en hier mee omgaan.
Ik vind wel dat als je echt hele jonge kinderen hebt ( onder de drie jaar dus, zoals ik) het het houden van een paard er niet makkelijker op maakt.
De kindjes hebben veel zorg nodig en mijn paardje staat niet aan huis.( daarbij komen ook de kosten die het met zich meebrengt)
Wel heeft mijn paard een ontzettend lief karakter en is echt een aanwinst voor ons gezin, hij is ontzettend makkelijk
En we gaan dan ook in Juli weer met hem op vakantie ( niet dat ik nu nog rij met mijn buik, maar genieten doe ik toch wel van hem hoor <3 <3 )
Tja, ik heb nog wel wat maanden 'denk werk' te verzetten geloof ik

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:02

Urielle schreef:
bello2005 schreef:
en een kind zal op een gegeven moment er aan moeten wennen dat het dier ook verzorgd moet worden zoals het kind verzorgd moet worden

Nah, zo simpel werkt het nou ook niet helemaal hoor :D
Kleine kindjes laat je niet alleen, grote kinderen hebben hun eigen sport/hobbyclubjes en speelafspraken, kinderen kunnen (zeker op de peuter en kleuterleeftijd) veel ziek zijn waardoor je ze niet alleen kunt laten en noem maar op. Je dieren moeten verzorgd maar de kinderen zijn altijd eerste prioriteit. Ik ben dus ook heel blij dat ik nu mijn dieren thuis heb en onder het slapen/schooltijd/afwezigheid van de kinderen nog eea kan doen bij noodgevallen want op een pensionstal zou ik toch echt wel verstek moeten laten gaan soms! En de tijd die ik voor de kinderen in de dieren kon steken, zo'n hele dag op stal van alles doen, dat is er echt niet meer bij, daarvoor moeten we toch echt weer heel wat jaartjes wachten.

ik heb het ook absoluut niet over kinderen alleen laten.
en nogmaals als je je dieren ergens anders hebt staan of achterom, dat is ook een heel groot verschil.
en ik praat over het feit dat je dieren achterom staan.
en of mijn kind mijn eerste prioriteit is, daar kan ik nu nog niet over oordelen.

Essie73 schreef:
bello2005 schreef:
ik zou nooit of te nimmer 1 van mijn dieren weg doen, omdat mijn kind allergisch zou zijn. en een kind zal op een gegeven moment er aan moeten wennen

Zo, pas op met wat je zegt. Ik had mijn kat al 12 jaar toen mijn jongste zoontje (toen 6 maanden oud) heel erg allergish bleek te zijn voor deze kat (was een raskat met zachte droge vacht) Hij zat van top tot teen onder het eczeem, verging van de jeuk en had het bovendien heel erg benauwd....

Ga jij me beweren dat je dan je dier niet weg doet???

ik ga jou beweren dat geen enkel dier weg gaat, wat er ook gebeurd..
je kunt een kind altijd scheiden van een dier.
mijn dieren zijn ook mijn kinderen,,

en kinderen verkoop je niet!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:10

bello2005: het gaat er denk ik vooral om dat jij er vanuit gaat dat er niks verandert als er een kind komt, geloof me dat is wel zo. Je zal merken dat je echt je aandacht moet verdelen en de tijd en aandacht die naar je dieren gaat anders verdeeld word. De band met je kind is zo anders als de band met je (huis) dieren, kind gaat echt voor alles.

Wij redden het allemaal omdat wij 1 paard hebben met zijn tweetjes en beiden rijden. Alleen kunnen we nu niet meer iedere dag gaan, als ik bijvoorbeeld late dienst heb staat hij een dagje stil. Dat is gemiddeld 2 keer per week. We proberen 5 keer per week te rijden/longeren en dat lukt eigenlijk altijd wel. Dochterlief is nu 2 en gaat heel graag mee naar stal, dat scheelt. We hebben er laatst wel bewust ervoor gekozen dat het wat ons betreft voorlopig bij 1 kind blijft, omdat het anders moeilijker te combineren is allemaal en we erg genieten van onze paardenhobby. Daarbij speelt mee dat ons paard al 20 is, en als ik zwanger ben en hem niet kan rijden hij nog meer dagen stil zou komen te staan wat niet bevorderlijk is voor zijn conditie. Een bijrijder willen we niet meer, en verkopen of wegdoen is gezien de leeftijd van het paard geen optie. We willen zo lang hij nog goed gezond en fit is lekker van hem blijven genieten.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:14

bello2005 schreef:
ik ga jou beweren dat geen enkel dier weg gaat, wat er ook gebeurd..
je kunt een kind altijd scheiden van een dier.
mijn dieren zijn ook mijn kinderen,,

en kinderen verkoop je niet!!

Grappig altijd om te lezen hoe mensen die geen kinderen hebben er over denken. Geloof me, als je echt weet wat het is om een kind te hebben, dan weet je dat dat absoluut niet hetzelfde is als het hebben van een huisdier. Ik hou vreselijk veel van mijn katten en mijn paard, mijn katten heb ik al 11 jaar en mijn paard 12 jaar, maar de liefde voor mijn kind gaat heel wat dieper! Maar daar kom je misschien over een aantal jaren nog wel achter ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:17

Combinatie, paard, werk, gezin....ik mis het heetste hangijzer....het huishouden, boenen, schrobben en poetsen. ;(

Maar het is lastig. Met een kind was het nog wel te doen. Met twee, laat ik eerliijk zijn, bijna niet.

Echter, ik kan niet zonder paard. Mijn man erkend dat nu ook. Ik heb een 3/4 jaar geen paard gehad en toen heeft hij er heel rap eentje voor me gekocht.

Hoe doen we het? Plannen, plannen en soms op onmogeliijke avonduren te paard.
Maar de jongste is nu 4 en de oudste begint ook met rijden.