Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bello2005 schreef:ik heb 2 pony's, een 'eigen' weide die genoeg geld kost, heb een vriend, maar woon wel nog thuis.
ik moet zeggen ik leef in luxe met mijn ong 25 uur werkweek.
mochten mijn vriend en ik samen gaan wonen, gaan we kijken voor een huisje waar ik mijn ponys ( en de rest van mijn dieren ) gewoon achter om gezet kunnen worden, of dat ik eventueel een weiland kan gaan kopen.
mochten er kinderen komen, zullen de kinderen geheel betrokken worden met de dieren.
en ben ik er van overtuigd dat dat allemaal goed samen gaat, het scheelt al een heel stuk als je je ponys dicht bij huis hebt, of eventueel op een plek kunt stallen waar het niet duur is en vol pension staat.
scheelt je tijd en geld. al zal mij dat niet veel uit maken, ik wil het beste voor dier en kind..
bello2005 schreef:mijn dieren zijn ook kinderen voor me en dat zullen mijn kinderen moeten begrijpen.
max66 schreef:Ik ben gestopt met de paarden toen ik kinderen kreeg. Inmiddels is het 20 jaar later en de jongste is 10. Nu pas (sinds twee jaar geleden ongeveer) heb ik weer de rust en ruimte in mijn leven voor een paard....
Als ik sommige verhalen van moeders hier lees wordt ik alleen al moe van het lezen....!
bello2005 schreef:en een kind zal op een gegeven moment er aan moeten wennen dat het dier ook verzorgd moet worden zoals het kind verzorgd moet worden
bello2005 schreef:ik zou nooit of te nimmer 1 van mijn dieren weg doen, omdat mijn kind allergisch zou zijn. en een kind zal op een gegeven moment er aan moeten wennen
Urielle schreef:bello2005 schreef:en een kind zal op een gegeven moment er aan moeten wennen dat het dier ook verzorgd moet worden zoals het kind verzorgd moet worden
Nah, zo simpel werkt het nou ook niet helemaal hoor![]()
Kleine kindjes laat je niet alleen, grote kinderen hebben hun eigen sport/hobbyclubjes en speelafspraken, kinderen kunnen (zeker op de peuter en kleuterleeftijd) veel ziek zijn waardoor je ze niet alleen kunt laten en noem maar op. Je dieren moeten verzorgd maar de kinderen zijn altijd eerste prioriteit. Ik ben dus ook heel blij dat ik nu mijn dieren thuis heb en onder het slapen/schooltijd/afwezigheid van de kinderen nog eea kan doen bij noodgevallen want op een pensionstal zou ik toch echt wel verstek moeten laten gaan soms! En de tijd die ik voor de kinderen in de dieren kon steken, zo'n hele dag op stal van alles doen, dat is er echt niet meer bij, daarvoor moeten we toch echt weer heel wat jaartjes wachten.
Essie73 schreef:bello2005 schreef:ik zou nooit of te nimmer 1 van mijn dieren weg doen, omdat mijn kind allergisch zou zijn. en een kind zal op een gegeven moment er aan moeten wennen
Zo, pas op met wat je zegt. Ik had mijn kat al 12 jaar toen mijn jongste zoontje (toen 6 maanden oud) heel erg allergish bleek te zijn voor deze kat (was een raskat met zachte droge vacht) Hij zat van top tot teen onder het eczeem, verging van de jeuk en had het bovendien heel erg benauwd....
Ga jij me beweren dat je dan je dier niet weg doet???
bello2005 schreef:ik ga jou beweren dat geen enkel dier weg gaat, wat er ook gebeurd..
je kunt een kind altijd scheiden van een dier.
mijn dieren zijn ook mijn kinderen,,
en kinderen verkoop je niet!!