Paard met vliegenkap: de reacties van voorbijgangers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Paard met vliegenkap: de reacties van voorbijgangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:49

Soms hoor je wat

wat zielig
of een paard met burka

Weilanden staan naast een fietspad.

Gewoon zeggen beter dit masker dan die stront vliegen in zijn ogen.
Maar meestal kijken ze alleen mensen durven niks te zeggen of te vragen :)

Als ik niet met paarden bezig zou zijn had ik ook nooit geweten waar de maskers voor waren.
En zou het misschien ook wel zielig vinden....Ik verplaats me dan vaak even in de mensen.

Hoor ook regelmatig als ik langs de weilanden met paard wandel bv na het rijden
Dat is nog eens anders dan met je hond wandelen.

Of de been beschermers: heee een paard met polsbandjes.

Zo krijg je altijd van alles te horen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:52

JoyCiej007 schreef:
De Cashel maskers staan bekend om hun goede pasvorm en comfort. Er wordt ook gezegd dat dit het enige masker is dat 70% van de UV-straling tegenhoud.

Je kan ze hier bestellen:
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... bCatID=150

Ik heb de Cashel Crusader Extented (met neusflap) en met oren.
Al schijnt het dat hij minder makkelijk is af te krijgen als er géen oren aan zitten.

Mijn haflinger heeft een afwijking aan haar oogzenuw waardoor ze haar pupil niet kleiner kan maken en dus heel veel last heeft van het zonlicht. Ik heb het field relief masker voor haar die zou volgens de beschrijving 80% uv straling tegenhouden.
http://www.paardendrogist.nl/product/1095/1097/field_relief_midi/115045/?strResource=&iResourceid=0
Ik ben er heel erg tevreden over!

Ik rij haar dus ook buiten gewoon met masker op. Meestal stellen mensen vragen, waar is het voor, kan ze wel nog iets zien enz..
Een paar weken geleden reed ik voorbij een stel met een hond en ik hoorde de vrouw zeggen "zag je dat, dat paard had een muilkorf, ze zal wel bijten"! Ik moest er wel om lachen.. Meestal als mensen het eenmaal horen waar de maskers voor dienen vinden ze het juist fijn voor de paarden ;-) Ik zeg altijd dat het voor mijn paard dient als een zonnebril en tegen de vliegen :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:05

ik word hier al verbaasd aangekeken als ik gewoon ga mennen, omdat Alex zo klein is roepen ze soms:'wat zielig!'. Maar dat negeer ik gewoon en verder krijg ik alleen maar reacties van:'wat een schattige pony'. Laatst was er een man die bleef met zijn auto naast ons rijden om nog eens goed naar het formaat van Alex te kijken, die was echt stomverbaasd.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:10

Hier ook sinds een week zo'n kap op bij een van de pony's en standaard worden ook hier dezelfde vragen gesteld "Kan ie wel zieeen??? Wat ZIELIG kijk nou dat arme paard heeft een blinddoek om" etc. etc. etc. Ik leg het altijd maar uit dat het voor de vliegen en de zon is, en dat hij er prima door kan zien en er geen last van heeft. Maar JEETJE ik word er inderdaad nu al stapelgek van en het zomerseizoen staat pas op het punt van beginnen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:12

Mijn pony krijgt ook altijd een kap op omdat hij enorme traanogen van de vliegen krijgt.

Ik luister niet eens naar wat mensen roepen....als ze iets normaal vragen kunnen ze antwoord krijgen en voor de rest bedenk ik me maar dat sommige mensen nou eenmaal niet snugger zijn... }>
Kan mijn energie wel beter gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:21

Ik woon in dezelfde regio en krijg er nooit reacties over eigenlijk :n
Terwijl mijn paarden er zo bijlopen:
Afbeelding
shet dan nog met eczeemdeken en paard met vliegendeken met hals.

Heb een enkele keer een reactie gehad toen ze de vliegenfrontjes nog omhadden waarvoor dat "gordijn" was. Maar verder nooit :n
Met wandelen dan wel veel :j

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:21

Zo een kap had ik eerst ook totdat ie ineens was verdwenen -O-
Echt gewoon weg,nergens meer te vinden.
Dus ik maar een nieuwe bestelt.....volgende dag weer weg.
Toen weer een nieuwe en dit keer de dader op heterdaad kunnen betrappen.
Was het de buren die hem iedere keer eraf haalde en weggooide want het was dierenmishandeling
:roll: :x :\ 8)7
Ik heb het toen aan ze uitgelegd waar het vor diende en dat ik ze aangaf voor diefstal.
Kom nou,paard had last van oogonsteking aan haar oog en doordat de kap er af werd gerukt duurde het alleen maar langer voor het over ging invm met vliegen enz.
Man,man wat was ik link zeg

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:32

mijn pony heeft al jaren zo'n kap van cashel! ik rijd ermee ook..die zijn zo makkelijk over het hoofdstel...krijg idd wel eens opmerkingen als ik ermee rijd..heb ook liever dat ze het vragen waar het voor is dan dat ze zelf conclusies gaan trekken! topic is ook heel herkenbaar haha..lekker laten praten ..jij rijd tenminste fijn met je paard omdat hij er geen last van heeft zo!

mijn pony heeft wel kap zonder oren met neusflap maat arabian. deze zitten fijner dan met oren!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:36

Afbeelding

Zelfs zonder vliegenkap vinden mensen het zielig, hoe vaak ik te horen krijg: och erm, die ziet toch niks......

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:33

Mijn hafje heeft ook een kap, wel zonder oren. Heb wel eens de opmerking gehad waarom ze een bivakmuts ophad. Gezegd dat we onderweg waren naar een bank. Je moest ze zien kijken. Maar verder geen rare opmerkingen, denk dat de meeste het wel snappen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 18:01

mijn verzorgpaard heeft niet zo'n kapje, maar wel zo'n deken met hals enz. kwam 't buurjongetje aan 'heeft die z'n pyjama noual aan?' ik dus lag echt dubbel :+ sindsdien noemen we 't voor de gein haar pyjama :o mijn moeder noemt paarden met kapjes & deken, altijd boerka-paarden :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:03

Hier wordt de vliegendeken ook standaard pyjama genoemd :)) komt misschien ook wel omdat de ene lichtpaars en de ander lichtblauw is :') Maar dat vinden mensen dan toch weer minder zielig lijkt wel dan alleen een kap om het hoofd..