Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammy_xxs schreef:Ik zie hier vaker hoor dat er paardjes in de tuin staan...dan zullen ze waarschijnlijk allemaal een vergunning hebben aangevraagd.
Maar het kan dus wel als je er een vergunnning voor kan aanvragen, anders zou je dat ook niet kunnen doen;)
Edit, ik vind wel dat het zou kunnen hoor, hoeveel paarden staan er 22/7 in box? Die komen er ook alleen maar ff uit. En als deze shetjes een grote uitloop hebben hebben ze het een stuk beter als menig paard.
nokie schreef:Sammy_xxs schreef:Ik zie hier vaker hoor dat er paardjes in de tuin staan...dan zullen ze waarschijnlijk allemaal een vergunning hebben aangevraagd.
Maar het kan dus wel als je er een vergunnning voor kan aanvragen, anders zou je dat ook niet kunnen doen;)
Edit, ik vind wel dat het zou kunnen hoor, hoeveel paarden staan er 22/7 in box? Die komen er ook alleen maar ff uit. En als deze shetjes een grote uitloop hebben hebben ze het een stuk beter als menig paard.
En omdat er nog slechtere omstandigheden zijn keur je minder slechte (maar ook slechte) omstandigheden maar goed?
Sorry, snap jou logica niet erg goed. :s
Danielliee schreef:Laura_x_ schreef:Ik blijf erbij dat het te klein is. Formaatje rijbak. Ik vraag me af hoe lang het zal duren voor de tuin zwart is. Vinden je ouders dit wel goed?
Ik verzorg zelf 2 shetties en die hebben de grootste lol in de "rijbak fomaatje". Zij worden ook gelongeerd, mee gewandeld, op gereden. Ze krijgen dus voldoende beweging en ze hebben ook grote lol, ze hoeven ook niet veel te doen. Wat wel bij de maneges is. De dierenbescherming ofzoiets vinden de maneges toch ook "best". Die paarden lopen soms wel 5 uur per dag! En zitten voor de rest op stal. En 1x in de week mogen ze lekker gek doen in de wei van een rijbak formaatje met vele paarden bij elkaar. En jullie rijden of hebben zeker bijna allemaal op een manege gereden. En jullie vinden dat toch ook niet zielig?
Danielliee schreef:magriet schreef:geiten zijn echte uitbrekeers, gelukkig hebben wij een uitzondering. Konijnen graven wel dus moetje de omheining een heel stuk in de grond zetten.
Wat bedoel je met uitzondering?
Jibbel schreef:Het ligt er maar aan wat je wilt en hoe je ze wilt houden. Hier staan ook 2 grote paarden op 300m2 in een paddock. Gras is geen succes in dit formaat, maar op het zand gaat het prima. Dus ja, in mijn optiek kan het wel, maar ligt het aan wat je wilt.
Thirty schreef:Jibbel schreef:Het ligt er maar aan wat je wilt en hoe je ze wilt houden. Hier staan ook 2 grote paarden op 300m2 in een paddock. Gras is geen succes in dit formaat, maar op het zand gaat het prima. Dus ja, in mijn optiek kan het wel, maar ligt het aan wat je wilt.
Dus dan ontneem je een paard zijn belangrijkste dagbesteding. Grazen. Dat is ook niet geweldig.
300m2 is ontzettend klein, ruimte voor een sprintje is er amper.
Alweer de conclusie dat je het niet moet willen.