Kan dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:46

Sorry, Ik zou er gewoon een heerlijke tuin van maken waar je heerlijk kan zonnen en zwemmen met van die leuke tuinhuisje erbij.

Met veel bloemenpracht en een moestuinhoekje en noem maar op.

Dus geen dieren die alles kapot maken en alles onderkakken.

voor ponys is de tuin te klein.

Als je toch perse een dier wil in de tuin, dan is een konijn wel makkelijk.

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 18:52

Danielliee

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 18:52

Heb al 1 konijn. We kopen nog een vrouwtje en laten deze castreren (:

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:56

Ik woon ook in de bebouwde kom maar heb wel 2 paarden bij huis staan en dat is ook gewoon toegestaan. Mijn burvrouw heeft zelfs een tijd een semiprofessionele stal gehad met max 7 paarden bij huis

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:02

Ik begrijp dat je nu maar 1 pony wilt nemen en een geit... Niet doen hoor! Een paard is een kuddedier en heeft altijd soortgenoten nodig. Een pony zonder soortgenoot is NOT DONE!

826 m2 is te weinig voor pony's. Ze moeten de hele dag buiten staan (hele dag op stal kan natuurlijk niet), en dan is het zeker te weinig! Binnen een week is je hele tuin een modderpoel.
Thuis alleen een stal hebben en 2 keer per week op een grote wei moet je ook niet doen. Paarden moeten lekker buiten mét soortgenoten.

Als je die grote wei van verderop gaat gebruiken, waarom kunnen ze er dan niet gewoon 24/7 in?

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:03

Sammy_xxs schreef:
Ik zie hier vaker hoor dat er paardjes in de tuin staan...dan zullen ze waarschijnlijk allemaal een vergunning hebben aangevraagd.
Maar het kan dus wel als je er een vergunnning voor kan aanvragen, anders zou je dat ook niet kunnen doen;)

Edit, ik vind wel dat het zou kunnen hoor, hoeveel paarden staan er 22/7 in box? Die komen er ook alleen maar ff uit. En als deze shetjes een grote uitloop hebben hebben ze het een stuk beter als menig paard.

En omdat er nog slechtere omstandigheden zijn keur je minder slechte (maar ook slechte) omstandigheden maar goed?
Sorry, snap jou logica niet erg goed. :s

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:11

geiten zijn echte uitbrekeers, gelukkig hebben wij een uitzondering. Konijnen graven wel dus moetje de omheining een heel stuk in de grond zetten.

Angelin4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:25

ik denk dat voor de zomer het wel gaat, maar in de winter lekker op stal :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:59

nokie schreef:
Sammy_xxs schreef:
Ik zie hier vaker hoor dat er paardjes in de tuin staan...dan zullen ze waarschijnlijk allemaal een vergunning hebben aangevraagd.
Maar het kan dus wel als je er een vergunnning voor kan aanvragen, anders zou je dat ook niet kunnen doen;)

Edit, ik vind wel dat het zou kunnen hoor, hoeveel paarden staan er 22/7 in box? Die komen er ook alleen maar ff uit. En als deze shetjes een grote uitloop hebben hebben ze het een stuk beter als menig paard.

En omdat er nog slechtere omstandigheden zijn keur je minder slechte (maar ook slechte) omstandigheden maar goed?
Sorry, snap jou logica niet erg goed. :s

Nou waarom zouden die shetjes het slecht hebben? Paarden die in pension/manege staan hebben het ook niet slecht. Niet iedereen heeft zoveel hectare ter beschikking, en hoe zij het wil doen is het gewoon mogelijk hoor.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:02

Een pony alleen kan niet, dat is sneu. En 800m2 is simpelweg te klein.

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 00:41

Ik snap al die ophef niet? De paarden krijgen een fijn leven. Beter dan de manege paarden. Ook veel beter als de Shetlanders van PPC. Maar goed, ik had verwacht op advies. War ik anders zou kunnen doen. Niet alleen maar van, nee dat is onmogelijk klein etc. Eigelijk zou het juist goed zijn voor de paarden. Op ene kinderboerderij is en een paard (inmiddels overleden) die maar in een halve bak stond. Dat paard was oud, mager en stond alleen. Bij het paard stond een bordje dat ze goed verzorgd word, maar volgens de dierenarts niet meer forser word.
Maar goed, zoals ik al eerder aangaf doe ik geen TWEE Shetties meer die een heerlijk fijn leven kunnen krijgen. Nou, voorlopig. De vergunning is er echter al (:. De paarden mogen ook dan 3x per week nog de grote weiland en krijgen vollop BEWEGING! Dus hier geen commentaar meer op aub (:

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 00:43

magriet schreef:
geiten zijn echte uitbrekeers, gelukkig hebben wij een uitzondering. Konijnen graven wel dus moetje de omheining een heel stuk in de grond zetten.

Wat bedoel je met uitzondering?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 00:45

Danielliee schreef:
Maar goed, ik had verwacht op advies. War ik anders zou kunnen doen. Niet alleen maar van, nee dat is onmogelijk klein etc.

Je wilt dus eigenlijk alleen maar horen dat het prima kan :') . Sorry, helaas, het gaat niet.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:45

Danielliee schreef:
Laura_x_ schreef:
Ik blijf erbij dat het te klein is. Formaatje rijbak. Ik vraag me af hoe lang het zal duren voor de tuin zwart is. Vinden je ouders dit wel goed?

Ik verzorg zelf 2 shetties en die hebben de grootste lol in de "rijbak fomaatje". Zij worden ook gelongeerd, mee gewandeld, op gereden. Ze krijgen dus voldoende beweging en ze hebben ook grote lol, ze hoeven ook niet veel te doen. Wat wel bij de maneges is. De dierenbescherming ofzoiets vinden de maneges toch ook "best". Die paarden lopen soms wel 5 uur per dag! En zitten voor de rest op stal. En 1x in de week mogen ze lekker gek doen in de wei van een rijbak formaatje met vele paarden bij elkaar. En jullie rijden of hebben zeker bijna allemaal op een manege gereden. En jullie vinden dat toch ook niet zielig?

Ik vind een manege wel degelijk 'zielig', daarom kom ik er ook niet meer :)

Ik ben van mening dat pony's en paarden gewoon genoeg ruimte moeten hebben. Het lijkt misschien wel genoeg, maar dat is het niet. Het is meer dan menig manege paard, daar heb je een punt. Maar om dat nu te vergelijken. Maar je schreef wel dat ze een paar keer per week na een groot weiland gaan, hoe vaak zou dat dan zijn?

En nog steeds: Mag je van je ouders de hele tuin gebruiken? En maakt het hen niet uit als deze zwart wordt? (want in stukken opdelen kan je het niet, dan worden het nog meer postzegelstukjes).

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:31

Het ligt er maar aan wat je wilt en hoe je ze wilt houden. Hier staan ook 2 grote paarden op 300m2 in een paddock. Gras is geen succes in dit formaat, maar op het zand gaat het prima. Dus ja, in mijn optiek kan het wel, maar ligt het aan wat je wilt.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:44

Danielliee schreef:
magriet schreef:

Wat bedoel je met uitzondering?

Die van ons blijft keurig binnen de hekken.
2geitjes kan trouwens prima op 800m2 mits er wel een schuilhok is

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:59

Jeetje wat ben jij eigenwijs zeg :=
Je vraagt zelf of het kan en het antwoord is nee. Waarom heb je het topic dan geopend als je het toch gewoon doet? En wat een onzin om te gaan vergelijken met een manege of met paarden die het slecht hebben..:\

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:21

Ik ben het eens met Jibbel. Als je er gewoon een slowfeeder in zet met onbeperkt hooi kan het makkelijk. Ruimte zat om te rennen en gek te doen. Ik snap de ophef hier niet zo. Hier staan een e-pony en een shetlander samen in een paddock op zand van 500m² en ze hebben het hartstikke goed.

Een paard alleen houden kan echter NIET.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:43

IK vind het op zich ook niet echt te klein als je tenminste de hele ruimte voor de pony's als paddock mag gebruiken en daar dan een schuilstalletje inzet. De paarden hier stonden in de winter ook op een paddock ten grote van een rijbak, eerst met zijn 3en later met 2 en dat waren gewoon grote paarden. Die stonden daar omdat het weiland (kleingrond) gewoon echt te nat was in de winter en dat ging echt prima.

Die 2000-3000 m2 gaat volgens mij trouwens vooral over de hoeveelheid gras die je van zo'n oppervlakte kan halen. Dus over de hoeveelheid grasland die je nodig hebt om een paard te voeden, niet over de ruimte die je nodig hebt voor vrije beweging.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:46

Jibbel schreef:
Het ligt er maar aan wat je wilt en hoe je ze wilt houden. Hier staan ook 2 grote paarden op 300m2 in een paddock. Gras is geen succes in dit formaat, maar op het zand gaat het prima. Dus ja, in mijn optiek kan het wel, maar ligt het aan wat je wilt.

Dus dan ontneem je een paard zijn belangrijkste dagbesteding. Grazen. Dat is ook niet geweldig.
300m2 is ontzettend klein, ruimte voor een sprintje is er amper.

Alweer de conclusie dat je het niet moet willen. :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:48

Misschien moeten jullie even de update van ts lezen, ze gaat het toch al doen, heeft al vergunning aangevraagd etc.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:08

Thirty schreef:
Jibbel schreef:

Dus dan ontneem je een paard zijn belangrijkste dagbesteding. Grazen. Dat is ook niet geweldig.
300m2 is ontzettend klein, ruimte voor een sprintje is er amper.

Alweer de conclusie dat je het niet moet willen. :')

Er zijn nou eenmaal meer paarden dan dat er ruimte is voor weiland. Ik ben al blij dat ik alleen al ruimte heb om mijn paard de hele dag beweging te kunnen geven, al is dat niet op het gras. Overal hier in de buurt staan de paarden gewoon in stallen.. Erg eigenlijk dat ik daar al blij mee moet zijn.. ;( Maar mijn pony's hebben het gewoon top en die staan minimaal een paar keer per week op een groot stuk gras.

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 18:17

Dan maken we er geen "weiland" maar een zandland :). We nemen 2 shetlanders. Geen geiten, kippen whatever :$. Nogmaals DE SHETLANDERS KRIJGEN VOLLOP AANDACHT EN BEWEGING. DAT SOMMIGE NOU HUN PAARDJE 24/7 IN EEN WEILAND PLAATSEN IS TOCH OOK NIET GOED? DIE VRETEN ZICH KAPOT VOL. DEZE SHETLANDERS KOMEN IN DE "ZANDLAND" GAAN 3X PER WEERK NAAR EEN GROTE WEILAND VAN 2 HECTARE. ER WORD MEEGESPEELD, GEKNUFFELD, GELONGEERD, TRUCJES LEREN, BOSWANDELING EN ALS ZE VERKEERSMAK ZIJN HEEL AF EN TOE WANDELEN DOOR EEN RUSTIGE STRAAT :). NIET IEDEREEN HEEFT DE BESCHIKKING OVER 3 HECTARES OFZOIETS? IK WIL NIET ALLEEN HOREN WAT IK WIL HOREN HOOR? IK HEB DIT TOPIC GEMAAKT OMDAT IK GEWOON ADVIES WOU. HOE IK HET DAN MOET DOEN. HOEVAAK EN HOELANG PER WEEK NAAR EEN GROTE WEILAND. DAAROM HEB IK DIT TOPIC AANGEMAAKT, NIET ALLEEN OM TE HOREN DAT HET NIET KAN. IK ZET DOOR OMDAT ER OOK POSITIEVE REACTIES ZIJN. Oow, capslock staat nog steeds aan (;...

Misschien nemen we wel fallabella's (: Of Fallabella+Shetlander
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-05-12 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:08

Waarom zou 24/7 in een weiland niet goed zijn? _O-

laura_appie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:14

Het land is wel te klein voor 2 shetjes, je zou er (zoals andere al zeiden) wel geitjes, konijnen, kippen, kunnen houden :)