Probleem met de boer, Help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 14:45

RosiePosie schreef:
Het is niet ideaal, dat weet ik, maar wij hebben 's winters meestal op allerlei verlaten veldjes, bouwterreinen, zandweggetjes etc gereden en geoefend omdat de bak(ken) niet bruikbaar waren (we zitten op kleigrond). ik ken zelfs iemand die met haar paard jarenlang dagelijks in een breed stuk berm langs de grote weg heeft getraind en inmiddels z is geworden.
Alle andere oplossingen zijn beter, maar misschien kun je ergens anders een bak aanleggen, een boer in de buurt die het misschien wel ziet zitten, ondanks dat hij misschien geen stallen beschikbaar heeft.

nee we hebben ook niet echt problemen tegen rijden op een ander stuk buiten de bak, maar we hebben 2 paarden die nog geheel onbeleerd zijn en daarmee is dit niet ideaal,
We hebben inderdaad alle boeren van 5 dorpen omringd ons dorp al opgebeld,
ook al was er geen stalling dan hadden we het opgelost met zee containers ( natuulijk moet je die wel verbouwen maar ook dat vonden we geen probleem)
hellaas was er geen enkele boer die dit zag zitten.
Ook hebben we eraan gedacht zelf een bak aan te leggen maar hier krijgen we geen toestemming voor door de eigenaren van het stuk grond.
dus we zitten op dit moment behoorlijk vast,

we gaan nu naar de medehuurders overleggen hoe we dit gaan aanpakken

sallandval

Re: Probleem met de boer, Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:48

hebben jullie al voorgelegd om het zelf te betalen?

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:50

Wat betalen jullie nu per maand per paard?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:58

als het probleem is dat de boer er geen werk aan wil zou ik echt overwegen om alles zelf te organiseren en te betalen (als je verder tevreden bent over alles) de boer heeft er immers niets aan, alleen last van... dus aan jullie om het werk te doen.

Dus plan van aanpak maken, de boer er bij halen met een kop koffie, zeggen wat jullie allemaal gaan doen en wat voor last hij er van heeft *dit uiteraard tot een minimum beperken) en wanneer het zal gebeuren. Duiselijk zijn dat jullie voor de kosten opdraaien en het hem geen centje pijn kost, alleen een "ja". Dan kunnen jullie nog jarenlang met veel plezier hier gestald staan.

succes!!!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:27

de boer weet dat jullie toch niet weggaan en doet daarom niets. Kort maar krachtig, dat is jullie probleem. Zolang jullie niet bereid zijn opofferingen te maken en met 5 of 10 paarden weg te gaan, als is het maar naar verschillende stallen, zal hij niets doen want jullie blijven toch wel plakken.

Ik weet zeker dat er zoveel mensen in ene weg gaan er wel mogelijkheden zijn namelijk. Zeker als de andere klanten dan ook zeggen weg te gaan als hij niets aan de bak doet. Zodra de bak gemaakt is kan je weer terug komen.

van praktische aard;
Er zijn bedrijven die de bak met vlokken oid verbeteren die een schoon grond verklaring geven, dan kan hij het rustig afvoeren en zijn er geen smoezen dat de grond niet meer afgevoerd kan worden.

Wat ook een optie is, en misschien voor jullie boer wel de beste is een eb en vloed systeem. Dan zit je niet met allerlei toevoegingen in de bodem, alleen zal er misschien ander zand en een ondergrond in moeten, maar daar zitten geen gekke toevoegingen in.

edit, alle kosten op je nemen is geen optie, leuk idee, maar wat als je over 2 jaar weggaat? Dan heb je duizenden euro's geïnvesteerd en dat ben je dan in een klap kwijt en de boer lacht in het vuistje, daar dus nooit aan beginnen.
Als je mankracht ter beschikking hebt, zoals opvragen offertes etc, geen probleem, maar zelf investeteren met geld en hetzelfde stalgeld blijven betalen, nooit doen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:40

Wat een reacties hier zeg... :n

Als ik die boer was dan had ik gezegd: bevalt het je niet? Dan ga je toch lekker ergens anders heen? Het is niet zijn probleem dat jullie 10 paarden hebben, daar kiezen jullie zelf voor, en het is dus ook je eigen verantwoording. Sorry TS, maar zo werkt het in de wereld, en niet op jullie manier.

Het is zijn grond, en dus ook zijn eigendom, en hij beslist erover. Nee is nee en daar heb je je bij neer te leggen.
Bovendien kun je zelf inschatten bij een bezoek aan een nieuwe stalling of zo'n bodem het hele jaar door te gebruiken valt.

En ik snap je frustratie, maar zo zit het inmekaar.. ik loop 's winters ook tegen dit probleem aan, maar ook hier veranderd niks. Dan zal ik zelf een oplossing moeten zoeken buiten het terrein. Eind dit jaar neem ik een lidmaatschap op de bak van de ruitervereniging een stuk verderop, moet ik met de trailer heen. Is niet anders, maar dan heb ik wel de beschikking over een goede bak van 20x80 met achterbergbodem.

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 16:04

xx_Kelly_xx schreef:

Als ik die boer was dan had ik gezegd: bevalt het je niet? Dan ga je toch lekker ergens anders heen? Het is niet zijn probleem dat jullie 10 paarden hebben, daar kiezen jullie zelf voor, en het is dus ook je eigen verantwoording. Sorry TS, maar zo werkt het in de wereld, en niet op jullie manier.

Het is zijn grond, en dus ook zijn eigendom, en hij beslist erover. Nee is nee en daar heb je je bij neer te leggen.
Bovendien kun je zelf inschatten bij een bezoek aan een nieuwe stalling of zo'n bodem het hele jaar door te gebruiken valt.

En ik snap je frustratie, maar zo zit het inmekaar.. ik loop 's winters ook tegen dit probleem aan, maar ook hier veranderd niks. Dan zal ik zelf een oplossing moeten zoeken buiten het terrein. Eind dit jaar neem ik een lidmaatschap op de bak van de ruitervereniging een stuk verderop, moet ik met de trailer heen. Is niet anders, maar dan heb ik wel de beschikking over een goede bak van 20x80 met achterbergbodem.

Nou lekker kort door de bocht dit!
Alles valt te bespreken en te overleggen, en dat we in de winter niet altijd kunnen rijden is logisch het is en blijft een buitenbak!
Maar ik denk dat er prima wat te overleggen valt en dat het op een nette manier opgelost kan worden!
Ik vroeg alleen of iemand wist hoe we dit het beste aan konden pakken, lijkt my zon rare vraag nog niet,
Beetje jammer weer zon reactie

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 16:07

ingvdh schreef:
de boer weet dat jullie toch niet weggaan en doet daarom niets. Kort maar krachtig, dat is jullie probleem. Zolang jullie niet bereid zijn opofferingen te maken en met 5 of 10 paarden weg te gaan, als is het maar naar verschillende stallen, zal hij niets doen want jullie blijven toch wel plakken.

Ik weet zeker dat er zoveel mensen in ene weg gaan er wel mogelijkheden zijn namelijk. Zeker als de andere klanten dan ook zeggen weg te gaan als hij niets aan de bak doet. Zodra de bak gemaakt is kan je weer terug komen.

van praktische aard;
Er zijn bedrijven die de bak met vlokken oid verbeteren die een schoon grond verklaring geven, dan kan hij het rustig afvoeren en zijn er geen smoezen dat de grond niet meer afgevoerd kan worden.

Wat ook een optie is, en misschien voor jullie boer wel de beste is een eb en vloed systeem. Dan zit je niet met allerlei toevoegingen in de bodem, alleen zal er misschien ander zand en een ondergrond in moeten, maar daar zitten geen gekke toevoegingen in.

edit, alle kosten op je nemen is geen optie, leuk idee, maar wat als je over 2 jaar weggaat? Dan heb je duizenden euro's geïnvesteerd en dat ben je dan in een klap kwijt en de boer lacht in het vuistje, daar dus nooit aan beginnen.
Als je mankracht ter beschikking hebt, zoals opvragen offertes etc, geen probleem, maar zelf investeteren met geld en hetzelfde stalgeld blijven betalen, nooit doen.

Ja je hebt inderdaad gelijk zo is het maar net!
We hebben straks een gesprek dus even kijken waar we kunnen komen, misschien dat het nu wel wilt lukken, ik neem aan als je ergens voor betaald dat het zo normaal is dat je dat ook krijgt. Maar bedankt voor je reactie hier kunnen we zeker wat mee!

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 16:10

xx_Kelly_xx schreef:

En daarbij vraag ik om hulp en niet om negatieve reacties, je mag je mening natuurlijk wel geven maar ik denk dat als je ergens voor betaald dat je daar ook recht op hebt. Maar dat is de mening van ons allemaal,

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:06

_taane_ schreef:
Laura_x_ schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat er niks in de buurt is.

Het is dus:
- ofwel genoegen nemen met een slechte bak (en eventueel een rijbak in de buurt zoeken waar je wel fatsoenlijk in kan rijden).
- ofwel naar een andere stalling gaan, ook al is die niet in de buurt

;)

Het is wel echt zo, we hebben alles al geprobeerd,
En er is wel een binnenbak in de manege maar zoals mijn zus al aanngaf zijn er doodeweeks elke avond lessen en in het weekend overdag, dan zouden wij vrij moeten nemen van werk/school om onze paarden te kunnen rijden, ik denk niet dat dat een oplossing zou zijn.

en verder uit de buurt is ook geen oplossing aangezien ik niet in bezit ben van een rijbewijs

Openbaar vervoer?

Vrij nemen is inderdaad geen optie, dat is logisch.

Je zult toch concessies moeten doen in dit geval denk ik. Een bokker postte dat het wel de grond van de boer is en hij dus bepaalt wat hij ermee moet doen. Daar ben ik het mee eens, je kunt hem eigenlijk niks verplichten. Ga nog eens goed om te tafel zitten met de boer en alle eigenaren van de paarden op stal, ben bang dat je anders niet veel kunt doen.

Maar er zijn toch zat rijbakken in de buurt? Je hoeft toch niet per se naar een manege? Er zijn soms ook particulieren die een rijbak 'uit lenen'.

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 17:31

Probleem opgelost,
We hebben alles voor gelegd en het hem laten zien,
Gelukkig zag hij dit keer ook in dat het te erg was, en vanavond onderneemt die al actie!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:41

+:)+

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:10

Super dat het is opgelost! ;)

Maar wat ik probeerde te zeggen, je kan een hoop willen, maar in deze situatie valt niks te willen als de boer niet zou meewerken (wat hij nu dus wel doet). Want het is nog altijd zijn eigendom, en niet het jouwe. En hij maakt daar de dienst uit, zo simpel is dat.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:35

Vind ik niet hoor. Als je daar gekomen bent in de veronderstelling dat er een bruikbare bak is, en die verdwijnt in de loop der tijd gewoon, dan klopt dat niet. Je zou dat zelfs oplichting kunnen noemen, want je wordt onder valse voorwendselen gelokt naar iets wat er uiteindelijk niet blijkt te zijn. Dat dat langzamerhand gebeurt doet daar niks aan af.

Als mensen een vakantiehuis huren met een zwembad, en bij aankomst blijkt er geen water in dat zwembad te zitten (en het kan ook niet gevuld worden), dan hoeven ze dat ook niet te pikken.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 16-05-12 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:36

Wat betaal je per paard per maand daar bij die boer?

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 19:30

LindyH schreef:
Vind ik niet hoor. Als je daar gekomen bent in de veronderstelling dat er een bruikbare bak is, en die verdwijnt in de loop der tijd gewoon, dan klopt dat niet. Je zou dat zelfs oplichting kunnen noemen, want je wordt onder valse voorwendselen gelokt naar iets wat er uiteindelijk niet blijkt te zijn. Dat dat langzamerhand gebeurt doet daar niks aan af.

Als mensen een vakantiehuis huren met een zwembad, en bij aankomst blijkt er geen water in dat zwembad te zitten (en het kan ook niet gevuld worden), dan hoeven ze dat ook niet te pikken.

Nee inderdaad daar ben ik het mee eens, het is inderdaad zijn eigendom maar dan had die het niet moeten aanbieden als die er verder niets mee wou doen.
Je kan bij de hema ook geen 2 rookworsten halen en er 1 betalen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar goed eind goed al goed en we zijn echt enorm geholpen door een aantal reactie´s

dus even voor de mensen die ons geholpen hebben erg bedankt!

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 19:30

Akhal_Teke schreef:

Sorry, het is niet aan ons om in het openbaar over de kosten te praten,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:48

Met zijn allen de bak opknappen, met beetje geluk doet de boer dan ook mee. Ga de goedkoopste geopadsnippers halen en vraag de boer deze er doorheen te frezen, met zijn allen betalen, dan kan je nog jaren staan met 10 paarden......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:50

_taane_ schreef:
Akhal_Teke schreef:

Als dat geheim is zal het bitter weinig zijn,voor de meeste boeren is het zwarte inkomsten, dat is geen geheim...in zo een positie heb je dan ook niets te verwachten, daarom zullen jullie verbeterpunten zelf moeten aanpakken

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:54

_taane_ schreef:
Akhal_Teke schreef:

Dan zal het wel niet zoveel zijn. Waarschijnlijk ook de reden dat de boer geeb extra kosten wilde maken

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 19:58

Nee het is zeker niet bitter weinig ;)
Maar wij zijn er niet zo van om in het openbaar over kosten te praten,
Beetje vreemd dat dat geassocieerd word als weinig, maar goed.
En zoals al eerder vermeld zijn we al tot een oplossing gekomen.

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:10

_taane_ schreef:
Nee het is zeker niet bitter weinig ;)
Maar wij zijn er niet zo van om in het openbaar over kosten te praten,
Beetje vreemd dat dat geassocieerd word als weinig, maar goed.
En zoals al eerder vermeld zijn we al tot een oplossing gekomen.

IDD! daar ben ik het mee eens.
Vind ook niet dat dat uit zou moeten maken, zolang de afspraken maar nageleefd worden.

Wel super dat jullie een oplossing gevonden hebben *\o/*

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:48

Wat super dat hij actie gaat ondernemen! Er bestaan dus nog boeren die wél luisteren. ;)

Scarabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:57

Goed dat het tot zover opgelost is

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 00:44

Fijn dat er een oplossing gekomen is! Wat zijn de plannen?