Barbara88 schreef:Het plaatje dat ik nu in mijn hoofd heb is het volgende. Mijn vriend en ik werken beiden fulltime. Ik zou wel proberen om iets thuis te kunnen doen, en mijn vriend ook. Dus dat je bijv. 1 dag in de week thuis werkt.
Ik heb op dit moment twee paarden, en ik wil er niet meer. Verder zou ik gaan voor een huis, met bak stallen en een stukje land. Met onze inkomens in deze regio is dat prima te doen.
Waar ik vooral tegenaan hik is dat ze overdag in de wei lopen en er dan niemand thuis is. Stel dat ze losbreken?
Snel contacten leggen met de buren.
Mijn paardje Stafanja stond bij mensen in pension en dat was achter iemand zijn huis. Uiteindelijk is die overleden aan een maagbloeding en niemand heeft iets gezien.
Mijn huidige paardje Mona staat middenin de polder en staan verderop paar huisjes, verder niets. Ik woon er 5 min vandaag en eigenaresse 2 min, maar zit precies achter een dijkje, dus kan de paarden niet zien. In de winter zijn de paarden de schapen achterna gegaan over het ijs heen, nou binnen 2 min had de eigenaresse 4 buren aan de lijn dat de paardjes los liepen. Dus zorg gewoon goed dat je goed contact hebt met de buren en geef ze je tel nr.