Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spookje schreef:Sonja_vR schreef:...zolang de dieren correct geïntroduceerd worden, er voldoende ruimte is en de voeding gewoon in de gaten word gehouden is het risico op beschadiging bij permanent in de groep in mijn ervaring veel kleiner dan wanneer paarden iedere dag even naar buiten gaan met een groepje waarbij ze telkens weer lekker jolig zijn omdat ze weer mogen.
Ik ben benieuwd hoe mensen hierover denken.
watje123 schreef:In de zomer is er meer weide en paddock ter beschikking en wordt er maar minimaal tot niks bijgevoerd, itt winter waar meestal een stuk wordt afgegrensd en op meerdere plaatsen wordt bijgevoerd. Dit levert de grootste ruzie´s op, met heel vaak stokkreupele paarden. ( Op moment staan er hier nog 3 die niks kunnen, alle 3 flinke klap op schouder gekregen, terwijl 2 ervan eigenlijk bovenaan in de rangorde staan)
spatter schreef:ik zou mijn paarden nooit in een groep willen hebben van 65 paarden
dat is net zo onnatuurlijk als alleen op stal
of ze moeten echt hectare's grond ter beschikking hebben zodat de groep uitéén kan vallen in tig kleine groepjes van een stuk of 8/10 wat normaler is kwa maat
anneliesdj schreef:petitparis schreef:ongeacht sportpaard of niet.
- Ik wil dat mijn paard eraan gewoon is om ook alleen in een stal staan zonder vriendjes
Ben benieuwd hoe je ze dat leert.
anneliesdj schreef:En als ze wel onrustig zijn, hoe los je dat op?