zou jij je paard verkopen voor......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zou jij je paard verkopen voor een ander, beter, jonger, liever, leuker paard?

nee nooit!
101 (63%)
ja, zou ik geen moeite mee hebben
3 (1%)
ja, maar ik zou er veel moeite mee hebben
31 (19%)
ja heb ik zelfs al eens gedaan.....
23 (14%)

Totaal aantal stemmen: 158

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:41

Ikke niet!
Heb er wel een tijdje over gedacht toen alles mega slecht ging en Koor niks fatsoenlijks meer wilde doen. Nu gaat het wel goed, erg goed zelfs.
Toevallig had ik vanacht gedroomd dat ik Kore naar een manege moest verkopen en dat ik haar zelfs niet meer uit de wei mocht halen of haar gaan poetsen. Een vreselijke nachtmerrie, werd dan ook bijna in tranen wakker Bloos maar het is wel een bewijs hoeveel ik om mn paardje geef! Ach gut

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:44

Geen denken aan!! Mijn paard is nog heel jong ( pas 9 ) en daar ben ik super blij mee Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:45

Mijn pony is toch vrij klein, dus het zou beter passen. Maar ik zou het met heel veel moeite doen, hij heeft zo'n geweldig karakter! Lovers

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 00:02

mijn pony stond te koop omdat ze te klein voor me was geworden. En ik heb dus een nieuw paard gekocht, en daardoor is de pijn een stuk minder om haar weg te doen! dit paard is inderdaad jonger, maar groter! En daar ging het me om omdat ik toch echt verder wil met dressuur! Ik heb dus de laatste stem gedaan:)

Groetjes BounceBabe

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 00:17

Nooit zal starlight bij ons weggaan omdat er een beter/leuker/liever paard rondloopt. Ze is alles voor mij en ze blijft de rest van dr leven.
Het is mn eerste paardje, en zeker ook de eerste waarbij het zo diep zit. Ze is echt alles voor me, ik KAN er niet eens aan denken dat ik haar zou verkopen, ik zou echt niet zonder haar kunnen.

En haar verkopen omdat ze te oud zou zijn... daar kan ik kwaad om worden, heeft zo'n beestje haar hele leven hard voor je gewerkt, zich opgeofferd en ingehouden en ga jij dr verkopen omdat je een jongere wil waar je nog alles mee kan... Misselijk
Nee, ik vind dat een paard niks minder is dan je vriend, familie of vrienden. Waarom zouden ze minder zijn?
Je verkoopt je man of kinderen toch ook niet als je ze te oud vindt of als je betere kan krijgen? (ik niet tenminste Scheve mond )

Of ze nou wil of niet, mn floempie blijft hier, de rest van dr leven Lovers

Robijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 06:40

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 24-jarig gepensioneerd manegepaard. Ik heb verder niets aan hem, maar het feit dat ik hem gered heb van de slacht geeft mij genoeg voldoening om hem tot z'n dood te onderhouden. Ik zal hem nooit wegdoen, voor geen goud. Schijnheilig

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 07:11

Robijn schreef:
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 24-jarig gepensioneerd manegepaard. Ik heb verder niets aan hem, maar het feit dat ik hem gered heb van de slacht geeft mij genoeg voldoening om hem tot z'n dood te onderhouden. Ik zal hem nooit wegdoen, voor geen goud. Schijnheilig

Ik kan maar een ding hierop zeggen: OK dan! . Geweldig dat ie bij jou nog zijn oude dag mag slijten. Dat is nou eens een sterk staaltje 'anti-egoisme'. OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:48

ik zou Banjer ook nooit weg doen... Lachen

Ze heeft toen ik haar pas had te koop gestaan ja... het klikte niet, ik was bang geworden, en ik liet me teveel door anderen beïnvloeden....

Op een gegeven moment waren daar kopers die haar wilden hebben en ik had het bod geaccepteerd.... ik was er zo kapot van, dat ik op dat moment bijna voor een trein ben gesprongen... Mijn meissie weg... wie weet wat er met haar gebeuren gaat... ze had al veel eigenaren gehad, en nu moest ze WEER weg... alleen omdat ze zichzelf trouw bleef...

2 dagen later heb ik de verkoop afgeblazen en ben mijn eigen weg gevolgd... veel minder naar anderen geluisterd en mijn hart gevolgd...

Het resultaat is nu, bijna 3 jaar later, dat we nu samen alles doen... springen, "gewoon" in de bak, buitenrijden, zonder zadel/hoofdstel, etc.
Banjer en ik zijn nu een echt team.... en goede teams haal je niet uit elkaar... Lachen

Wel wil ik er een paardje BIJ kopen, als ik volgend jaar in Groningen woon... wat voor paardje weet ik nog niet, maar wel één waar Banjer het mee kan vinden... Lachen

Vidaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:45

Nee ik zou Vidal ook niet verkopen voor een ander jonger paard ofzo.. Vidal is net 3 dus om nog jonger te nemen nee... hij is echt alles wat je in een goed paardje zoekt ( voor mij althans ) Maar eerlijk gezegd heb ik het wel gedaan met mijn allereerste pony, maar dat was NIET mijn keuze... groetjes alyssa en vidal

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:53

Ik zit voortdurend in dubio. Mijn verstand zegt verkopen: nu is er vraag naar een goed Z2-paard en kan ik een leuk jong paard van de opbrengst kopen.
Maar dan staat Fitz keihard te hinniken als ik aan kom lopen en denk ik bij mezelf: je vriendje verkoop je ook niet.

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:28

Ik zou ze verkopen
Voor een Liever paard,aanhankelijker enmisschien meer dressuurgericht
maar dat neemt niet weg dat ik er moeite mee zou hebbbben