Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Nelleke_ schreef:Sammyoo, wat goed, kan een paard dan ook tegelijk hooi en krachtvoer eten of zit daar dan ook weer tijd tussen? Mag ik heel brutaal vragen wat bij jullie zo'n voerstation heeft gekost? Mag ook per pb
Joyce, ik denk dat er überhaupt gewoon te weinig animo voor is. Heel bokt zit altijd te miepen dat paarden meer buiten moeten komen maar als er dan een (mijn inziens) info-topic over hit actief is, is er weinig interesse. Dat kan natuurlijk ook door mijn manier van schrijven komen natuurlijk, maar ik denk dat de paardenwereld nog te 'vast' zit in oude gewoontes. Al zie je wel wat verschuiving maar naar mijn idee nog niet genoeg
Sonja_vR schreef:_Nelleke_ schreef:Sammyoo, wat goed, kan een paard dan ook tegelijk hooi en krachtvoer eten of zit daar dan ook weer tijd tussen? Mag ik heel brutaal vragen wat bij jullie zo'n voerstation heeft gekost? Mag ook per pb
Joyce, ik denk dat er überhaupt gewoon te weinig animo voor is. Heel bokt zit altijd te miepen dat paarden meer buiten moeten komen maar als er dan een (mijn inziens) info-topic over hit actief is, is er weinig interesse. Dat kan natuurlijk ook door mijn manier van schrijven komen natuurlijk, maar ik denk dat de paardenwereld nog te 'vast' zit in oude gewoontes. Al zie je wel wat verschuiving maar naar mijn idee nog niet genoeg
buiten Hit zijn er natuurlijk nog bakken vol manieren om je paarden in de groep buiten te hebben staanik zou voor een paar dieren echt geen station kopen maar gewoon goeie slowfeeders neerzetten, krachtvoer met de hand en klaar...
_Nelleke_ schreef:Ik weet dat er legio mogelijkheden zijn om op andere manieren paarden in groepshuisvesting te houden, alleen vind ik veel systemen verre van handig. Slowfeeders vind ik erg arbeidsintensief om te vullen. Daarnaast vind ik krachtvoer met de hand ook erg arbeidsintensief, zeker als de paarden in een groep staan. Of je moet 1x per dag een grote hoeveelheid willen geven maar dat is mijn inziens ook niet ideaal.
Bovendien lijkt het me erg prettig als je paarden aan huis hebt dat je niet elke dag 's morgens vroeg je bed uit moet om de paarden op een gezet tijdstip te voeren. Dat minimaal 3x per dag. Dan is dit wel echt ideaal en denk ik dat het z'n geld wel terugverdient op ten duur.
Ik heb weer wat foto'sZal ze zo even uploaden en plaatsen voor de liefhebbers.
Sonja_vR schreef:_Nelleke_ schreef:Ik weet dat er legio mogelijkheden zijn om op andere manieren paarden in groepshuisvesting te houden, alleen vind ik veel systemen verre van handig. Slowfeeders vind ik erg arbeidsintensief om te vullen. Daarnaast vind ik krachtvoer met de hand ook erg arbeidsintensief, zeker als de paarden in een groep staan. Of je moet 1x per dag een grote hoeveelheid willen geven maar dat is mijn inziens ook niet ideaal.
Bovendien lijkt het me erg prettig als je paarden aan huis hebt dat je niet elke dag 's morgens vroeg je bed uit moet om de paarden op een gezet tijdstip te voeren. Dat minimaal 3x per dag. Dan is dit wel echt ideaal en denk ik dat het z'n geld wel terugverdient op ten duur.
Ik heb weer wat foto'sZal ze zo even uploaden en plaatsen voor de liefhebbers.
bij een flinkere groep paarden zie ik absoluut de voordelendan is een flinke groep ook iets minder arbeidsintensief op een vrije manier te houden , maar bij een particulier met een 2 tot 6 paarden zie ik de voordelen gewoon niet zo
dan zijn een paar slowfeeders (net open, mik hooi er in, of grote bakken met rooster) veel simpeler en betaalbaarder. krachtvoer is emmer om de kop en even later er weer af halen, ook net zo makkelijk gedaan .
bij een groep van 10+ word dat een hele klus, maar met 4 pony's in je achtertuin geen enkel probleem.
wij voeren de paarden ook maar 2 keer daags, bij voldoende hooi op goede wijze gevoerd is vaker voeren ook niet nodig
vroeg je bed uit is ook puur planning, als je voldoende ruwvoer in de avond voert, hoef je echt niet om 7 uur 's ochtend naast je paard te staan met de volgende lading hooi
maar ik volg je topic nog steeds met belangstellingwant het concept spreekt me absoluut aan en het is leuk om te lezen hoe het hele omschakelen gaat
en dat het voersysteem voor Rowan zo goed lijkt te werken