Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:41

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner):Wedstrijd
Je maximale budget: 350
In welke regio ben je woonachtig: België Gent
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive?: Vol pension
Binnenbak wenselijk? Ja
Stapmolen wenselijk? Nee
Solarium gewenst? Ja
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Ja, redelijk groot bezwaar zelfs. De kauwbewegingen bij hooi zijn bij paarden minder dan bij gras. Dit zorgt voor het verkeerd afslijten van tanden. Hierdoor moet de tandarts weer meer komen. Ik de winter zijn die paddocks ideaal, maar ik zie ze dan liever 2, 3 uur buiten en in de zomer op gras dan altijd 5 uur en enkel een paddockje.
Wat is je idee over groepsstallen? Ideaal, maar niet voor mijn wedstrijdpaard. Wel graag weide en paddock gang in kudde.
Trailer stalling wenselijk? Ja, heel grote voorkeur.
Eventuele toevoegingen? Eventueel een wandelpad rond het volledige terrein?

Het missen van weidegang zou voor mij voldoende zijn om hier niet te komen staan. Een binnenbak en solarium zou ik eventueel nog kunnen missen maar dan betaal ik daar geen 350 voor. Ook zou ik gaan voor boven van 3.5 op 3.5 of 3 op 4. Ik heb al 2 paarden die daarin super staan, maar in 1 van 3 op 3 ondoenbaar zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-03-12 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:41

Pinda_Dipje schreef:
Laat ik het zo zeggen: Ik richt me op de gemiddelde wedstrijd- en recreatie ruiter/menner, niet op natuurgoeroes.

Ok, door deze zin haak ik DIRECT af en lees de rest van je reactie niet eens meer. Dit heeft NIETS met "natuurgoeroes" te maken, dit is een belangrijk aspect voor de gezondheid van een paard. En als je ziet hoeveel mensen bezwaar maken tegen het 365 dagen paddock ipv weidegang in de zomer, dan denk ik dat je dáár toch nog even je gedachten over moet laten gaan.

Veel succes met je plannen!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:45

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner):
Je maximale budget: 130 doe het zelf 300 all-inclsief
In welke regio ben je woonachtig: rotterdam (voorner putten)
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? vol pension
Binnenbak wenselijk? ja, maar daarnaast ook graag een omheinde buitenbak
Stapmolen wenselijk? nee
Solarium gewenst? nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?
Ja, paarden horen lekker in de weide. desnoods afwisselend met paddock, wel ten alle tijden ruwvoer/water tot hun beschikking hebben
Wat is je idee over groepsstallen? kan maar liever niet, behalve als paarden van dezelfde eigenaar zijn
Trailer stalling wenselijk? ja
Eventuele toevoegingen?
Voerbeurten op het gehele bedrijf op 1 moment om de onrust te beperken. dus ook bij doe het zelf of in een ander stalgebouw houden

Doe-het-zelf: Zelf uitmesten, voer klaar zetten (1 á 2 voederdiensten per dag verdelen onder stalgenoten), zelf binnen-buiten-zetten middels schema bijv.
Half-pension: Paarden worden gevoerd, zelf uitmesten, zelf binnen-buiten zetten middels schema of tegen betaling door ons (bijv. tijdens vakanties)
Vol-pension: Paarden worden gevoerd, worden uitgemest en worden binnen en buiten gezet
All-inclusive: Paarden worden gevoerd, uitgemest, binnen en buitengezet en verzorgd (algehele verzorging)
Laatst bijgewerkt door butengeweun op 29-03-12 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:46

wedstrijd
Je maximale budget:
350
In welke regio ben je woonachtig?
Gelderland
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive?
Vol pension
Binnenbak wenselijk?
Ja.
Stapmolen wenselijk?
niet noodzakelijk
Solarium gewenst?
nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?
Ja zeker
Wat is je idee over groepsstallen?
liever niet,geef mij maar een aparte box voor de rust op stal.
Trailer stalling wenselijk?
ja
Eventuele toevoeging?
Buitenbak.
Ruime zadelkast
prijs omlaag bij weidemaand
springmaterieel

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:48

Je maximale budget: €250
In welke regio ben je woonachtig: Friesland
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Vol-pension
Binnenbak wenselijk? Ja
Stapmolen wenselijk? Ja
Solarium gewenst? Ja
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Ja
Wat is je idee over groepsstallen? Goed idee voor mensen die het willen, ik liever niet ;)
Trailer stalling wenselijk? Ja
Eventuele toevoegingen? Kantine, (overdekte) longeercircel

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:49

@ Pinda-Dipje

Wij hebben een combi van natuurgoeroe zo hebben we speciaal biologisch voer zoals spelt en bio-ron musli.
Dit is duur dus mag je ong 1 maatschep voor andere mensen hebben we dus ook gewoon voer.
Zo hebben we natuurhooi maar ook ander hooi we hebben 6 soorten hooi en kuil, wil je alleen hooi (dat is duurder dan kuil) betaal je bij.

De stalbedekking is van speciaal biologische laag wat rechtstreeks op het land gaat. In de stal zelf liggen stro en vlas en dan nog soort mengsel die de bodem biologisch maakt een urine afbreekt zodat het nooit vieze damp is.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:52

Pinda_Dipje schreef:
recreatief

Je maximale budget:
250

In welke regio ben je woonachtig:
Veluwe

half of volpension (zelf mesten)

Binnenbak wenselijk?
nee

Stapmolen wenselijk?
nee

Solarium gewenst?
nee

Ja, dan zou ik er mijn paard sowieso niet neerzetten.

Goed idee, maar kan alleen als er weinig verloop is, anders heb je steeds weer gedoe.

Nee

Eventuele toevoegingen?
Ik sta nu op een kleinschalige stal waar geen kinderen/tieners met pony's/paarden mogen staan.
Ideaal, heel rustig is het daardoor. Een stal met 40 paarden vind ik niet kleinschalig maar een grote stal.
Met zoveel ruiters moet je wel meerdere rijbakken hebben.
Uitrijmogelijkheden zou ik ook belangrijk vinden.

...

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:58

Recreatief

Je maximale budget:
250,-

In welke regio ben je woonachtig:
Zuid-Holland noord

half pension: zelf mesten, zelf binnen zetten, jullie zetten buiten

Binnenbak wenselijk?
nee

Stapmolen wenselijk?
nee, liever longeerbak

Solarium gewenst?
nee

Ja, paard hoort enige tijd op het land te kunnen lopen ipv in een stoffige paddock, voor de winter paddock perfect. Weidegang elders niet wenselijk ivm evt. stress verhuizing, geen toezicht, geen bak enz.

Geen gek idee mits met max 4 paarden.

Ja niet noodzakelijk wel handig

Eventuele toevoegingen?
Uitloopstal zou ook wenselijk zijn.
Totale stal max 40 tot 50 paarden.
Kantine met mogelijkheid zelf koffie thee zetten
Ruime zadelkasten met goed slot.
Ruime buitenbak
Minimaal 4 ruwvoer beurten per dag met goed hooi, geen kuil!

Paard krijgt nu Bio-ron muesli en onbespoten/onbemest hooi/stro
Biologisch stal-management zou voorkeur hebben.
Laatst bijgewerkt door Steppe op 29-03-12 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:02

GamblersCup schreef:
Pinda_Dipje schreef:
Laat ik het zo zeggen: Ik richt me op de gemiddelde wedstrijd- en recreatie ruiter/menner, niet op natuurgoeroes.

Ok, door deze zin haak ik DIRECT af en lees de rest van je reactie niet eens meer. Dit heeft NIETS met "natuurgoeroes" te maken, dit is een belangrijk aspect voor de gezondheid van een paard. En als je ziet hoeveel mensen bezwaar maken tegen het 365 dagen paddock ipv weidegang in de zomer, dan denk ik dat je dáár toch nog even je gedachten over moet laten gaan.

Ook ik vind dit erover. Ik heb 3 paarden. 2 op een eigen wei waar we alles zelf doen en die 24 op 24 buiten lopen. En 1 op stalling die mijn wedstrijdpaard is. Ik vraag me af waarom mijn 2 paarden die buiten lopen beter zijn dan die op stal? Waarom zou zij niet mogen grazen en lopen etc. Maakt dit van mij een natuurgoeroe? Als je met zo een mentaliteit een manege start zal je niet veel klanten hebben.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:06

Je hoeft natuurlijk geen 24/7 weidegang doen...maar bijv 4 uurtje per dag.
Wij hebben bijv op stal zowel groeps wei als een aantal aparte kleinere weides...
Juist in de zomer vind ik weidegang wel fijn...

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 16:06

GamblersCup schreef:
Pinda_Dipje schreef:

Haha :D

Ik ben het ook met je eens dat het een belangrijk aspect is voor het paard, juist. Staat ook in de rest van mijn reactie vermeld. :) Waarin ik zelfs mezelf 'natuurgoeroe' noem, afhankelijk van het paard dat ik voor me heb, dus bedoel niets negatiefs met deze term.

Zomerweidegang is hier vrij gemakkelijk en nabij te vinden in een straal van een paar kilometer, en bij het pand dat we op het oog hebben zelfs aan de overkant van de weg, waar wellicht zelfs afspraken mee gemaakt kunnen worden. Nogmaals we proberen een combinatie te realiseren, maar ik weet uit eerdere ervaringen van andere pensionhouders dat het niet gemakkelijk is. Mijn persoonlijke voorkeur zou zelfs liggen bij minder pensionklanten en meer ruimte, maar dat hangt dus nogmaals af van het uiteindelijke pand. Tnt proberen we vooral reacties te peilen, en wat extra te triggeren om mensen zelf aan het denken te zetten over hun wensen. :)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:06

Soort ruiter/combinatie:Recreatief, mss. ooit nog wedstrijd (dressuur).

Je maximale budget:Ik betaal nu € 340 voor half-pension, mijn max. ligt wel rond dat bedrag.

In welke regio ben je woonachtig:Gegeven mijn antwoord op de vorige vraag zal het je niet verbazan: Randstad, regio Delft.

Doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive: Heb nu half-pension, maar óók een zeer drukke baan. Afhankelijk van kosten zou ik vol pension in overweging nemen.

Binnenbak wenselijk:Nee hoor, ik vind buitenbak in weer en wind heerlijk! Ja, ook als het vriest of plenst. Raar he! ;-)

Stapmolen wenselijk:Ja, prettig. Maar heb ook op stallen gestaan waar geen stapmolen was en het toen niet echt gemist. Luxe, geen noodzaak.

Solarium gewenst:Zie antwoord bij stapmolen. Luxe, geen noodzaak.

Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden:Lastig... weidegang in de Randstad beperkt zich sowieso tot de zomer, dat weet ik maar al te goed. Sta nu op een stal waar ze 's ochtends in ploegen buiten komen, maar dat is maar kort (uurtje) en dan kan ik die van mij 's avonds als ik er ben weer buiten in de paddock zetten. Altijd gehannes met plek. Alles overdenkende: dát ze buiten komen en liefst hele jaar rond vind ik belangrijker dan of dat op t gras is of niet. Maar dan graag ook wel iets in de paddocks om de paarden wat bezig te houden (takken, pion, bal, kuil/hooi).

Wat is je idee over groepsstallen:Als 't paard het kan hebben, prima. Maar zie die van mij er niet in staan. En veel stalgenoten zie ik ook erg voorzichtig zijn, willen paarden soms niet eens met maatjes in de paddock. Weet niet of dat gaat werken.

Trailer stalling wenselijk: Voor mij niet, heb geen trailer(-rijbewijs). Maar in 't algemeen zou ik dat wel aanbieden ja, hoor veel dat dat ca. € 15 p.m. extra kost. Vind ik zelf nog best veel.

Eventuele toevoegingen: Goed stalmanagement is echt zó belangrijk in het welslagen van een stal. Paardenmensen met hart voor de beesten en die goed zicht houden op de beesten (alert op veranderingen in gezondheid etc.), flexibiliteit in het aanbod/diensten en bereidheid om de eigenaren te helpen. En dan tegelijkertijd wél strak de regels die er zijn, geen voorkeursbehandelingen voor sommigen.

Succes, ben benieuwd naar het resultaat van je inventarisatie, zeker ook omdat je in de omgeving van mij zit.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:17

Dit zou echt precies zijn wat ik zoek!

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): wedstrijd
Je maximale budget: 285
In welke regio ben je woonachtig: utrecht
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? doe het zelf
Binnenbak wenselijk? nee
Stapmolen wenselijk? ja
Solarium gewenst? nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? nee
Wat is je idee over groepsstallen? maximaal 4 paarden bij elkaar
Eventuele toevoegingen? grote stallen ivm stijfheid

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:21

GamblersCup schreef:
Pinda_Dipje schreef:
Lieve mensen willen jullie asjeblieft ook nog even vertellen waarom je precies bezwaar hebt als zomerweidegang op eigen terrein wordt vervangen door extra paddocks waardoor buitengang voor ALLE paarden en het GEHELE jaar door (winter + zomer) mogelijk word? Alle paddocks worden dus wel voorzien van hooiruiven. En is dat voor jullie een reden om per definitie al niet voor deze stal te kiezen of zouden jullie de zomermaanden gewoon elders overbruggen voor de weides?

Denk je in dat binnen de randstad het aantal stallen met wat extra luxe, en het gehele jaar buitengang op één hand te tellen zijn (helaas....) en het niet mee zal vallen om dusdanig veel vrije grond te vinden dat ook verweiden of alleen buiten zetten nog haalbaar is. Het zal dus al snel neerkomen op; Of van mei t/m oktober weidegang OF 12 maanden per jaar paddocks met hooiruiven en frisse buitenlucht.

Omdat een paard met z'n kop op de grond hoort, grazen. En kilometers maken.
Bij paddocks is de ervaring dat die A) te klein zijn B) hooiruiven zijn niet gezond, risico op verstoppingen, een paard hoort van de grond te eten en C) de ervaring leert dat er vaak GEEN onbeperkt ruwvoer wordt gevoerd, maar 2 keer per dag ofzo.
Gras eten, in een kudde staan en kilometers maken is natuurlijk, in een paddock staan met een vriendje, eten uit een hooiruif, is dat absoluut niet en niet zonder risico's ook. Ik denk dat veel mensen daarom geen paddocks willen als het niet nodig is.

Als je denkt dat er binnen de randstad maar een paar stalletjes zijn waar dit wel te krijgen is, dan moet je je onderzoek nog eens grondig overnieuw doen. Dat is echt een misverstand, er zijn ZAT stallen die het hele jaar door weidegang bieden, en ook wat langer dan maar 5 uurtjes per dag. Ervaring ;)

Kan je voorbeelden geven van die stallen in omgeving Rotterdam?
Met binnenbak/buitenbak en volpension? En kundig personeel?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 16:23

DeMolenhoek schreef:
Ook ik vind dit erover. Ik heb 3 paarden. 2 op een eigen wei waar we alles zelf doen en die 24 op 24 buiten lopen. En 1 op stalling die mijn wedstrijdpaard is. Ik vraag me af waarom mijn 2 paarden die buiten lopen beter zijn dan die op stal? Waarom zou zij niet mogen grazen en lopen etc. Maakt dit van mij een natuurgoeroe? Als je met zo een mentaliteit een manege start zal je niet veel klanten hebben.

Typisch bokt. :P

Mijn paarden gaan ook iedere zomer naar de wei, dat staat er ook duidelijk bij. De reden dat niet al mijn paarden het hele jaar op de wei staan is puur omdat ze er 1. niet tegen kunnen (verveling, verzwakt), 2. het blessure-risico voor mij te groot is in de kudde. Kortom ik wil ze allemaal op de wei, maar dan in een klein groepje en met beschikbaarheid van goede faciliteiten. Met mijn pony rijd ik echter alleen maar recreatief, zijn alle faciliteiten overbodig en hij is gezond en sterk genoeg om hele dagen in een kudde te staan, en dit zou ik ook wenselijk vinden maar kan het hier helaas nergens op 1 locatie vinden. Kortom ik ben net zo'n 'natuurgoeroe' als jullie, en die uitspraak zegt NIETS over de mentaliteit waarmee ik een stal start. Ik richt me echter wel op een specifieke doelgroep, en werk aan de hand daarvan een plan uit. :)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:23

@Zooist... Die voorbeelden rond Den Haag - Rotterdam ken ik iig. niet (en waarsch. bedoel je dat ook...), weidegang in zo'n watterrijk gebied onder NAP is echt lastig! Ken geen stallen (mét voorzieningen, dus geen boerderij), bij wie dan de weide niet binnen twee seizoenen in modder-paddocks zouden veranderen... Maar goed, wie ben ik! ;-)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:30

Soort ruiter/combinatie:wedstrijd (dressuur) Wanneer er menners op stal staan haak ik af. Zonde van de banen!

Je maximale budget:Maximaal 330 per paard. Bij meerdere paarden wel korting verlenen

In welke regio ben je woonachtig:Rotterdam, zuidkant, A15/A16

Doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive: Wat is je verschil tussen volpension en all-inclusive.

Voeren, mesten en binnen- buiten zetten

Binnenbak wenselijk:Ja, absoluut, minimale afmeting 20*60

Stapmolen wenselijk:Verdient wel de voorkeur. Wel een ruime molen met een goede bodem en niet zo'n molen waar je ze aanvast moet binden en die superklein is.

Solarium gewenst:Verdient wel de voorkeur. Net als een aantal wasplaatsen en poetsplaatsen met warm en koud water voorziening

Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden: Nee, hoewel graspaddocks in de zomermaanden erg prettig kunnen zijn.

Wat is je idee over groepsstallen:No way. Wel stallen met lage tussenwanden zodat ze goed contact kunnen hebben

Trailer stalling wenselijk: Verdient wel de voorkeur. MAar wel tegen een redelijk tarief of in bij de stalling.

Eventuele toevoegingen: Lessen door eigen instructie toegestaan, zowel binnen als buitenbanen (20*60 of meer), paddocks en longeercirkels. Ruime openingstijden en mogelijkheid om eerder of later te komen ivm concoursen. Afsluitbare zadelruimte en nog meer voorkeur om units per 4 of 5 te maken met een eigen zadelkamer. Je kan dan een eigen unit huren, of met een paar anderen een unit delen. Ruimte om dekens op te hangen om te drogen en op ze op te bergen. Degelijke en veilige omheiningen en deskundig personeel.

En geen paniekmanagement als er rhino heerst! :P

En mochten jullie nog personeel zoeken :D

EsterW, ik ken die voorbeelden ook niet.... vandaar mijn vraag... :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 16:32

EsterW schreef:
@Zooist... Die voorbeelden rond Den Haag - Rotterdam ken ik iig. niet (en waarsch. bedoel je dat ook...), weidegang in zo'n watterrijk gebied onder NAP is echt lastig! Ken geen stallen (mét voorzieningen, dus geen boerderij), bij wie dan de weide niet binnen twee seizoenen in modder-paddocks zouden veranderen... Maar goed, wie ben ik! ;-)

Hier idemdito... Op deze grond is het nagenoeg onmogelijk om een redelijk aantal paarden winter-weidegang te bieden. Mijn buurvrouw heeft het vorig jaar geprobeerd op de grond waar wij zitten, en zelfs met verweiden e.d. was er geen ontkomen aan modderpoelen. En dan heb ik het toch slechts over 1 D-pony + mini shetlander op 1 hectare grond. Het gaat al iets beter als je ze 24/7 weidegang bied in combinatie met drooggelegde stukken, omdat je dan niet steeds weer een blij-heid-explosie hebt van ieder paard dat een paar uurtjes buiten mag spelen. Maar dessalniettemin, helaas echt geen succes. In mijn directe omgeving zie je ook echt NERGENS paarden buiten in de winter, maar ik zit dan ook op het laagste punt van Nederland ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:33

Ik sta nu aan de overkant van het water bij jou PD.
En daar kan je zelf het gras niet eens op in de winter..... %)

Hoekse Waard en de Polder bij Rhoon/Poortugaal wordt al beter. Daar ligt het land hoger (of het water lager, haha)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:33

@ Zooist ja bij ons op stal.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:34

tita schreef:

Dat is heel duidelijk :)
Waar is dat?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 16:35

Zooist schreef:
Ik sta nu aan de overkant van het water bij jou PD.
En daar kan je zelf het gras niet eens op in de winter..... %)

Haha ik weet het, ik kom van origine uit nieuwerkerk ad ijssel ;)
Woon nu in ambacht, maar dat is met zekerheid niet de plaats waar een stal zal komen. Eerder vlakbij Rotterdam... Hier kunnen we met alle stalgenoten een roeibootje in de wei leggen voor een heuze stal-cruise, daar is niets aangelogen. :')

Zooist

Re: Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:36

Sein mij even in als het er echt van gaat komen. En zeker als je units gaat maken :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:38

Pinda_Dipje schreef:
Kortom, aan jullie (mensen uit of nabij de randstad) het verzoek het volgende lijstje + eventuele toevoegingen eens in te vullen:

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): recreatie
Je maximale budget: 250,-
In welke regio ben je woonachtig: Utrecht
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Ik zou de keuze halfpension met buiten/binnenzetten kiezen
Binnenbak wenselijk? nee
Stapmolen wenselijk? nee
Solarium gewenst? nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? ja, ik wens het hele jaar door weidegang.
Wat is je idee over groepsstallen? liever niet.
Eventuele toevoegingen?, kantine, toilet, wasplaats

Doe-het-zelf: Zelf uitmesten, voer klaar zetten (1 á 2 voederdiensten per dag verdelen onder stalgenoten), zelf binnen-buiten-zetten middels schema bijv.
Half-pension: Paarden worden gevoerd, zelf uitmesten, zelf binnen-buiten zetten middels schema of tegen betaling door ons (bijv. tijdens vakanties)
Vol-pension: Paarden worden gevoerd, worden uitgemest en worden binnen en buiten gezet
All-inclusive: Paarden worden gevoerd, uitgemest, binnen en buitengezet en verzorgd (algehele verzorging)

Graag jullie ideetjes.... :j
Houd er rekening mee dat dit pas de eerste opzet is. We willen vooral ontdekken waar de vraag momenteel ligt...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:40

Zooist schreef:
tita schreef:

Dat is heel duidelijk :)
Waar is dat?

}> ik heb wel idee dat mijn posten hier in dit topic niet goed gelezen worden ik lees aantal keren oo zoek ook zo'n stal en dan denk ik ...duhhhh staat er toch

Mijn eerste post in dit topic is kleine aanvulling van onze stal, er zijn nu aardig wat paarden die bij Laarakkers lopen en dan krijgen ze ook nog netjes 3x daags hun medicijnen.

Stal is in Gorinchem