kaatjemuts schreef:ik kan me eigenlijk er niet zoveel bij voorstellen. Bij ons staan 20 merries, waarvan een paar erg dominante, bij elkaar in een ploeg, waarbij meer dan de helft rondom op ijzers staan. Als je een beetje normaal wedstrijden wilt rijden moet dat nl. wel... Er worden bij ons echt wel eens klappen uitgedeelt, maar we hebben alleen nog maar gewonden gehad die niets met ijzers te maken hebben gehad. Als je risico's wilt vermijden, dan moet je je paardje in een gouden kooitje opsluiten.
Ik vind het redelijk egoistisch dat je het uberhaupt van iemand vraagt (behalve als het je eigen stal is, dan kan je vragen wat je wilt). Vervolgens wil iemand je tegemoet komen, maar omdat het niet helemaal is zoals je het wilt hebben, ben je nog niet tevreden, tja jammer...
Je zou bij mij en zo te lezen bij sommige anderen ook, echt aan het verkeerde adres zijn...
Is ook weer zo'n vastgeroest fabeltje!
Paarden die gezonde hoeven hebben en goed in balans zijn kun je op ieder terrein dressuurmatig rijden,vaak nog beter dan met ijzers en schroeven,rij zelf al jaren paarden zonder ijzers in de Z klasse en ja ook op het gras!