Wat mag een 'doe het zelf stal' kosten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 23:03

Japeloup schreef:
Ik vind het een nette prijs hoor Ninx.
Ik sta op een stalletje en moet daar ook bijna alles zelf doen en zit ook in die prijs categorie (en regio).

Ps gaat het goed met je knapperds?

Ja... zo liggen die prijzen hier. Ik denk ook met verlangen terug aan de prijzen in Friesland destijds....
Maar goed, hier zit het werk... dus we blijven hier nog even hangen!

Knapperds gaan als een speer.... maar het is een hoop gedoe rond het verhuizen e.d.... hoog tijd voor een pb dus!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 01:51

onley schreef:
ik betaal kaal 75 euro voor een kale box moet alles zelf doen
mesten, binnen en buiten zetten.

Wel hebben we alles onder de huurders afgesproken kwa voeren en buiten zetten..zodat we niet iedere dag met zijn 4e appart gaan voeren of zo..
aangezien ik ernaast woon heb ik 5 vaste dagen dat ik 'iets' moet doen maar in het weekend hoef ik dus niks te doen.
We hebben een kleine rijbak dagelijkse weidegang en ik heb een paddockbox..(dus een box met uitloop)

Wij krijgen weekelijks hooi en stro toegelegd van de verhuurder daar hij dit zelf 'maakt' heeft hij dit altijd voor ons op voorraad.
Heb een giga kast en zeer mooie uitrijmogelijkheden, plus op een steenworp afstand een rijhal waar je voor 5 euro per x vrij mag rijden.

Een baal stro kost 2 euro en hooi 3 euro (kleine balen)
daarop komt nog je eigen brok hoefsmid en ontwormen en enten..

tijdens het weideseizoen ben ik meestal zo om de 100 euro per maand krijt aan stalling hooi en stro
(excl brok geteld)

in de winter maanden waar ze helaas wat minder lang buiten staan ben ik om de 130 euro kwijt met uitschieters naar de 150 euro.

Dit is ook ons financiële plaatje, voor een pony €75,- kale huur. Een paard vraag ik €85,- kale huur voor.
Geen hooi maar voordroog (€35,- per ronde baal) verbruik per maand wordt verdeeld over het aantal dieren.
geen stro maar gehakseld koolzaadstro in plastic zakken van 20kg a €7,50 op dit moment. bij gezamenlijke stal delen van verbruik, bij alleen eigen stal betaal je voor je eigen verbruik. Verzorging wordt verdeeld komt nu met 3 eigenaren (en wat extra hulp af en toe) neer op 5x per week in de winter met 3 verzorgbeurten, en ik woon hier en heb 1 paarden, dus doe nog wat beurten extra zodat zij af en toe vrij hebben en niet meerdere keren per dag hoeven te komen.

Hooi maakt het wel duurder allemaal.

Ik denk voor jouw omgeving dat je toch al snel boven de €100,- uit komt met kale huur.
Voor het voeren zou je er bijvoorbeeld 20 euro bovenop kunnen doen per maand, maar als je het met een uurloon moet gaan berekenen, dan kan het toch nooit uit.

Ik zou eerder proberen een deal te maken dat je elkaar helpt met de voerbeurten, dan kan het met gesloten beurs. jij neemt een aantal voerbeurten van hen over, zij voeren een aantal keer voor jou. Of dat je ook op de andere paarden past in hun vakantie/dagje of weekendje weg of zo...
Zulk soort dingen hebben meer "waarde" dan die paar euro per maand extra... Als zij zelf weg gaan kunnen ze daar namelijk nooit iemand voor een laag bedrag voor inhuren. dan moet het ook al een vriendendienst zijn.

Ik heb liever iemand die met alles uit zichzelf meehelpt en het werk ziet liggen, dan dat ik per maand 50 euro per paard meer binnen krijg, maar dat alles dan alleen op mij aankomt en ik vol pension moet bieden.
Aan de andere kant zie ik ook wel mensen die officieel volpension staan, maar die (vrijwillig) toch regelmatig helpen op stal met voeren, oppassen, vegen, grote schoonmaak, paarden naar de paddock of wei brengen/halen etc. Dat is natuurlijk voor een staleigenaar wel een prettige situatie :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 14:36

Ik ben er inmiddels met ze uit... En ik ben erg tevreden. Het is niet goedkoop, maar het is dan ook wel een mooie plek... en veiligheid en betrouwbaarheid zijn voor mij voldoende reden om een paar tientjes extra neer te leggen.
Dank voor jullie tips en input! Ik ben blij dat het nu allemaal geregeld is!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:56

Hier betaal je 75 euro kaal. Dan heb je een paddock met schuilstal, een stal, een bak en een zadelkamer met eigen kast. Vind dat ook een nette prijs. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:15

fijn dat je wat gevonden hebt!
wat ga je nu doen?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 15:24

Nouvel schreef:
fijn dat je wat gevonden hebt!
wat ga je nu doen?

Per half april verhuizen...
Dan betaal ik voor de stal/ wei en bak en voerdiensten.
Ik koop zelf hooi en bodembedekking in....

Ik heb even zitten rekenen, en ik kom nu aardig uit....
Natuurlijk kan het ongetwijfeld NOG veel goedkoper, en veel mensen met sobere paarden verklaren je vaak voor gek dat je niet alleen voor een paar tientjes een weitje huurt.
Maar goed, als je paard ziek is... is een beetje luxe wel fijn. Dat heb ik afgelopen jaar meegemaakt, en ik wil liever geen spartaanse toestanden meer.
Dan maar iets meer betalen.
Bovendien kan ik dan in eigen bak lekker met mijn puppie aan de slag...

Ik ben dus erg blij... het zijn ook leuke mensen. Enige dat jammer is, is dat ik nog even geduld moet hebben ;-)!