Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Heleennn schreef:Oh hier wordt ik zo kwaad van... Sommige mensen hebben gewoon geen tijd om elke dag naar hun pony of paard te gaan? Ikzelf heb mijn pony volpension staan op een manege. Paard heeft een Luik om naar buiten te kijken en de stal is enkel langs de twee zijkanten dicht met een muur. De rest is tralies.
Hij heeft het prima naar zijn zin en wij betalen de stal eigenaar om voor ons paard te zorgen op de dagen dat ik er niet kan geraken (max. Vier dagen in de week) en hij wordt ook getroeteld door de leskindjes die voorbij komen. Het beest is doodgelukkig en mag ook buiten staan met lekker weer.
Kortom. Hij komt niets, maar dan ook NIETS te kort. En ik kan er al helemaal niet tegen dat sommige bokkers zeggen; als je niet elke dag bij je paard kan zijn omdat je geen tijd hebt, moet je er geen nemen. Vind ik zo belachelijk, en bovendien heel erg kort door de bocht.
Ik vind het dus ook ontzettende onzin dat geen van de twee stallen goed is. De eerste lijkt mij prima.
Het is onrealistisch om je paard elke dag te gaan verzorgen voor veel mensen, zeker als je er enkel met de auto heen kan, samen met je moeder of alleen. Net als ik trouwens. Mijn paard komt zeker niets te kort, krijgt twee keer per dag hooi, twee keer voer en wordt elke dag buiten gelaten, behalve woensdag,zaterdag en zondag als ik er zeker weten ben, in de binnenbak door mijn opa, wiens paard op dezelfde stal staat.
Sodeletuut schreef:Allebei verschrikkelijk, is dat ook een optie? Dit soort stallingen zouden de laatste zijn waar ik mijn paard neer zou willen zetten.. Wat je vertelt over dat je paard van 5 weken naar een stuk land mag, 24/7 buiten, dat kán ook gewoon altijd. Ik zou absoluut met spoed op zoek gaan naar iets anders..
Heleennn schreef:Oh hier wordt ik zo kwaad van... Sommige mensen hebben gewoon geen tijd om elke dag naar hun pony of paard te gaan? Ikzelf heb mijn pony volpension staan op een manege. Paard heeft een Luik om naar buiten te kijken en de stal is enkel langs de twee zijkanten dicht met een muur. De rest is tralies.
Hij heeft het prima naar zijn zin en wij betalen de stal eigenaar om voor ons paard te zorgen op de dagen dat ik er niet kan geraken (max. Vier dagen in de week) en hij wordt ook getroeteld door de leskindjes die voorbij komen. Het beest is doodgelukkig en mag ook buiten staan met lekker weer.
Kortom. Hij komt niets, maar dan ook NIETS te kort. En ik kan er al helemaal niet tegen dat sommige bokkers zeggen; als je niet elke dag bij je paard kan zijn omdat je geen tijd hebt, moet je er geen nemen. Vind ik zo belachelijk, en bovendien heel erg kort door de bocht.
Ik vind het dus ook ontzettende onzin dat geen van de twee stallen goed is. De eerste lijkt mij prima.
Het is onrealistisch om je paard elke dag te gaan verzorgen voor veel mensen, zeker als je er enkel met de auto heen kan, samen met je moeder of alleen. Net als ik trouwens. Mijn paard komt zeker niets te kort, krijgt twee keer per dag hooi, twee keer voer en wordt elke dag buiten gelaten, behalve woensdag,zaterdag en zondag als ik er zeker weten ben, in de binnenbak door mijn opa, wiens paard op dezelfde stal staat.
GamblersCup schreef:Siep, JIJ kan er misschien mee leven, maar of je paard er gelukkig van wordt....![]()
En dat er paarden zijn die het slechter hebben, praat het niet goed.
Kippesoep schreef:Veel naar buiten vind ik ook een zwaarwegend punt wat betreft stalling. Op veel stallen is dat in de zomer geen probleem, maar in de winter wordt het op veel plaatsen toch al moeilijk en ook vrijwel onbetaalbaar. (ik heb veel over voor een paard, maar zijn stalling moet niet meer kosten dan de huur voor een appartementje)
Daarnaast denk ik dat er in Nederland niet eens voldoende weiland is om het grote aantal in Nederland wonende paarden 365 dagen 24/7 fatsoenlijke weidegang te geven.... Dus hier en daar zullen compromis gesloten moeten worden.
_Sim_ schreef:Sodeletuut schreef:Wat je vertelt over dat je paard van 5 weken naar een stuk land mag, 24/7 buiten, dat kán ook gewoon altijd.
Helaas is dat niet overal in Nederland het geval hoor. Zeker niet in de randstad bijvoorbeeld. Daar in de omgeving is gewoon te weinig mogelijkheid om je paard veel buiten te hebben.