*Je grootste blunder met paarden/rijden*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:17

echt ik lach me rot hier!!! De tranen lopen over mn wangen!!

Paarden?!?!?! wat moet je dr mee?!?!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:36

Ik heb niet zoveel geloof ik. Wel een hele recente - afgelopen weekend. Ik was lekker aan het rijden in het bos; Rowan is nog behoorlijk in conditie dus we hadden er een lekker drafpasje in. Kom ik een buitenrit van de locale manege tegen en die stappen een stuk langzamer, dus ik haal rustig aan (in jog) die hele rij ruiters in, groet de begeleider en laat Rowan rustig draf verruimen. Ik kijk om of ik niet per ongeluk en manegepaard meesleep. Niets aan de hand. Voor me komt een flinke plas, en denkende dat Rowan z'n natte-voeten angst inmiddels te boven is zeg ik "kom maar, even spetteren".

Waarna Rowan met een noodsprong over die plas heenkomt en ik een flinke klap in m'n rug kreeg. Verloor even m'n evenwicht een beetje, maar bleef wel zitten. Wel een banketstaaf moment met die club manegeruiters als publiek Bloos!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:03

*LOL* er zitten echt leuke dingen tussen! Ik zal er ook eentje vertellen:

ik had een verzorponytje, een shetje van 23 jaar. We gingen er mee wandelen (is eens wat anders dan rijden) en ze wilde eigenlijk alleen maar rennen. Dus wij aan de hand rennen en toen ze weer rustig werd, ging ik er ff op. Gewoon in stap. In het begin had mijn vriendin haar vast want ze had alleen een halster om met halstertouwtje. Maar omdat we weer op het oude vertrouwedse paadje waren als altijd. Durfde ik wel zodner zat ze haar vasthield. Ik had dus alleen het touwtje vast.
De eerste paar bochtjes ging het goed, maar toen had ze in eens door dat niemand haar vasthield ofzo, want ze zette het opeens op een rennen. (ik trekken aan het touw maar rende lekker verder) Ze rent gewoon dwars door het bos! En toen keerde ze opeens naar rechts waardoor ik mijn been helemaal afstak omdat ik er anders aflag. En toen bleef ik met mijn been in de braamstruiken hangen! De pony galopeerde zo onder me door! *LOL*
Lag ik op de gonrd in de doornen Scheve mond POny gewoon weg gerent, gelukkig stond ze gewoon bij de wei te wachten op ons.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:32

haha echt geweldig, wat paarden wel niet kunnen veroorzaken Tong uitsteken
Ik heb niet zo veel boeiende blunders, maar geen mij een shetlander en ze komen spontaan. Die beestjes moeten mij gewoon niet Knipoog ze ontsnappn, sleuren me mee, proberen me eraf te gooien enz..

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:34

Eén van mn grootste blunders was om tijdens een concour de verkeerde hindernis te springen. Ik sprong als eerste de laatste hindernis. Verward Verder ben ik eens een keer vergeten om aan te singelen en toen hing ik onder de buik van mn pony. Nou dan schaam je je wel even. En ik ben een keer met opstappen uit mn broek gescheurd.... Bloos Bloos! Dan kun je wel door de grond gaan Verdrietig

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:36

HAHAHAHAHA Echt grappig!
Tja en ik heb altijd zoiets van: Van een pony afvallen voorover met een koprol en dan heel hethoofdstel meetrekken Verward... Of tijdens een springwedstrijd er afvallen en dan keihard erafvallen tegen een hindernis aan je pony halen die inmiddels al 2 hindernissen heeft gesprogen er weer opklimmen en vrolijk dorrijden en dan nog 3e worden Verward Verward

Maar echt rampzalige dingen niet......

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:03

Hahahahaha sommige......Gijsenkim die van jou klinkt helemaal geweldig, ze waren toch zekers wel onder de indruk he Knipoog

Eh..heb vandaag samen met een vriendin van me een klein soort van blundertje gemaakt....we zouden vandaag 5 paarden binnenhalen, die 2 ettertjes van ons, en nog drie van een ander meisje bij ons op stal.
We hadden er al 2 binnenstaan, die van ons en een laatste van haar moesten nog...

Uitleg, wij hebben het weiland, dan een stuk van ongeveer 3 meter breed en eh 100 meter lang.
Aan dat eind zit een draad en aan het begin van dat lange smalle stuk.
Dus slim idee, als ik die 2 eruit had gehaald zou ik aan het beginstuk het draad vastmaken en dan konden de overige paarden alvast naar voren rennen.

Zij ziet me de laatste eruit halen *in het pikkiedonker en roept SYL???
En ik: hij is nog niet dicht!!!

Gooi net het paard in de stal toen er 3 superzoefs *jongste 2 en een half oudste ruim 4* binnen kwamen rennen....

Dit verstond zij: Hij is dicht!!!

Gelukkig verder geen ongelukken, ze rennen zo alledrie hun stal in....maar als je de gezichten bij ons op stal zag Haha!

Blunders van mijn broertje: Heel stoer bij een superchaggie shetje in pony park slagharen de wei in lopen....en er daarna gillend en jankend weer uitrennen omdat dat beest achter hem aanjoeg.

Hij hield een keer een pony voor me vast, maar was er dus als de dood voor....dus beest komt een stap naar voren.....Marcel dus ook....beest nog een stap naar voren...Marcel ook maar weer....beest kwam opeens naar hem toelopen, Marcel rende weg.....met de teugels nog in zijn hand!!!
Dus enige optie voor dat beest was achter hem aan te blijven lopen met zijn oren in zijn nek Haha!
Toen Marcel gillend en rennend voorbij mij kwam rennen heb ik de teugels uit zijn handen gegrist....arme jongen heeft er nog steeds een trauma van Haha!

En de mooiste met de meeste getuigen:
Marcel stapt op Par zonder zadel en 1 maand onder het zadel *dat doen westernruiters namelijk ook en dus kan hij het ook!!!*
Hij zit er 2 tellen op...Par stapt....
Marcel: Syl Syl niet zo hard!!!! niet zo hard Syl, ho Par rustig Par. Syl....
Syl: Marcel benen naar beneden, benen naar beneden Marc!!!

Boink......grijnsz....zijn benen zaten tegen die tijd in zijn nek, hij lag opgekruld op de grond, mijn paard liep los want ik had de teugels niet meer beet want stond eff in mijn broek te piesen Haha!

Voor de duidelijkheid...het was stap ja Haha!

Laat ik nu maar stoppen, zou er een dagboek vol mee kunnen tikken Schijnheilig

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:16

pff...nou ik heb er ook nog wel een paar hoor *LOL* (meeste is gewoon doordat de pony zo dom is Tong uitsteken )

* samen met een vriendin op haar paard (zonder zadel) door de bak heen draven, bij een zoveelste hoek aangekomen maak ik me klaar om de hoek om te gaan....loopt die stomme knol rechtdoor |:( , ik val, trek m'n vriendin mee...liggen we daar samen op de grond

en nu nog een hoop met Tinker *LOL*
*zonder zadel op z'n rug proberen te klimmen, vanaf de grond lukte het niet dus ik denk..ik ga via het hek :! , ik klim op het hek, leg een been over zijn rug en zet af met mijn andere zodat ik netjes op zijn rug zou landen...niet dus Boos! ...hij zetten een stap opzij en ik gleed er zo weer af op de grond

*nog een: ik was vrolijk aan het rijden, tinker was wat irritand, het was zomervakantie (lees: veel pennymeisjes rond de bak) tinker klemt het bit tussen zijn tanden, kop recht vooruit tussen zijn benen en rent zo op het hek af, ik denk hij stopt wel optijd...NIET!!! hij knalt gewoon zo met zijn kop tegen dat hek aan (hoe dom kan je zijn? *LOL* )

*ok laatste :p : dezelfde dag als die hierboven maar dan een paar minuten later: in een hoek in de buurt van waar hij tegen het hek knalde(nog steeds al die pennymeisjes rond de bak) bleef hij nog wat staan klooien en ging eigenwijs met zijn kont tegen het hek in de hok staan, ik kon schoppen wat ik wilde maar hij bleef alleen maar harder in de hoek gedrukt. daar kan ik dus niet tegen en al helemaal niet als er irritante mensen staan te giegelen dus ik geef hem een knal met mijn zweep waarop hij weer een lel naar achteren gaf...niets aan de hand zou je denken maar laat het nou net het geval zijn dat zijn been vast bleef zitten in het hek *LOL* , zit je daar te balen op een knol die niet mee wil werken en dan staattie ook neg een drie poten met de 4e naar achter vast in het hek

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:25

Haha, dit is echt een leuke topic zeg, al die verhalen Haha!
Van de zomer deden mijn vriend en ik en een stel vriendinnen mee aan een trektocht. En elke ochtend was er een oud mannetje met een belg met een heeeeeleboel bellen die al een half uur voor vertrek rondparadeerde Boos! En heen langs onze wagen en paardjes en weer terug langs onze wagen en paardjes en weer heen... en je snapt het wel, paardjes helemaal geiriteerd door die pokkebellen en wij nog meer (7 uur 's ochtends...). Dus mijn vriend zet demonstratief onze spullen in het pad waar die man steeds langsreed Komt er een vrouw langs die iets zegt als ''goh jullie hebben de boel uitgestald''. Begint mijn vriend spontaan een hele klaagzang over die man met belg en die pokkebellen die er steeds langsrijdt, zegt ze ''oh, die is van ons...''
En daar moet je dan nog een week mee op pad...

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 23:16

Ik was bij Bugs aan het kijken of zijn 2e bal al uitgedaalt was, en hij stond aan een fiespad te grazen.
Ik zeg zo: Nou Bugs je balletje is gegroeid, maar die andere voel ik niet terwijl ik aan voelen ben.
Fietsen er net oud klasgenootje's langs. *schaam* Bloos

Ben een keer 8 keer in 10 minuten van een pony afgevallen. En in de kantine de mensen maar mee tellen. Bloos! Schijnheilig

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 00:01

Ik heb er ook wel een paar, maar de 2 domste;
- Ik reed regelmatig samen met een vriendin bij een handelaar die regelmatig nieuwe paarden binnen kreeg. Het was iedere week wel weer spannend wat er nu weer was.
Die man had ook een aantal pensionpaarden staan.
Wij komen daar, en hij zegt: neem die vos met die bles maar in het ruinenland. Dus ik dat paard uit het land gehaald, gepoetst, gereden, en weer terug op stal. Komt die man kijken, en vragen hoe het was gegaan. Staat hij naar dat paard te kijken; Heb je daar op gereden? Huh? Ja.
Oh, dat is een pensionpaard. Hij is net lange tijd geblesseerd geweest, en wordt nu weer rustig aan bereden. Oh, wat schaamde ik me. En wat was ik bang dat dat paard er iets aan over zou houden, we hadden de paarden best flink aan het werk gezet. Hij was wat sloom, maar ik heb verder niets aan hem gemerkt. Ik voelde me zo schuldig!
Gelukkig heeft hij er verder niets aan over gehouden!

- de tweede is tijdens een strandrit met de manege waar ik in die tijd les reed. Ik reed op een pony die buiten niet altijd een van de makkelijkste was, maar het ging eigenlijk altijd goed.
We zaten in een heel rustig stapje, en ik zat te kletsen met degene achter mij. De pony stapt heel relexed, en staat op een gegeven moment stil vanwege het paard voor hem. Op het moment dat hij stil gaat staan, kletter ik er van af! Bloos!
Met het schaamrood op mijn wangen, klom ik er weer op.
Na een minuut of 20, gebeurde er gewoon weer precies hetzelfde!
Je kunt misschien wel raden hoe ik me voelde.... Koe

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 00:02

Oww, ik kom niet meer bij van deze verhalen Haha!

Wat ik wel eens heb meegemaakt is dat ik vlak voordat ik opsteeg uit mijn broek scheurde *LOL* De naad had losgelaten.. Ik stijg lekker zonder enig vermoeden op, rij een paar rondjes en denk ineens dat het toch wel erg luchtig is daarzo Haha!

Ik kijken, tja, gescheurd Bloos! Heb het ritje maar afgemaakt, ik zat toch al Haha! Daarna maar een trui omgeslagen en zsm naar huis vertrokken *LOL*

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 00:39

Ik ging een keer meerennen in de beginnersles toen een meisje met Rodi (ijsco van de manege waar ik eerder op les zat..) en toen gingen ze springen.. heeeel laag kruisje, nog geen 30 cm.. Ze zaten in draf en ik struikelde dus toen ik mee aant rennen was over de balk.. Lag languit in de bak en de hele kantine zat vol en iedereen keek Bloos!

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 01:54

Ilindra schreef:
Ook moest ik een keer heel erg nodig plassen tijdens een bosrit.
Ik had heel goed gekeken of er niemand aan kwam en ging in de struiken zitten.
Opeens hoor ik een vrouw achter me vragen:"moet ik even uw paard vasthouden" Bloos!
Bleek dat er achter me in de struiken 2 vrouwen gebukt zaten om bosbessen te plukken die ik niet had gezien Scheve mond

WHAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
hiervan lig ik echt in een deuk!!! *LOL* HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Haha!

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 01:58

Lianne007 schreef:
Ook was Michael laatst een beetje aan de "dunne".
ik stond achter bij hem gebukt om zn sokken mooi wit te poetsen.
toen liet meneer plotseling een "windje",en ik had allemaal bruine troep over mn arm heen! het wil niet meer uit mn shirtje Scheve mond
hij heeft gewoon over me heen "gepoept" haha

WHAHAHAHAHAHAHAHA ik kan straks goed slapen door deze lollige verhalen. *LOL*

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 02:28

rona schreef:
En ik ben een keer met opstappen uit mn broek gescheurd.... Bloos

WHAHAHAHAHAHA die is ook geinig!!! *LOL*

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 02:30

De rest (vanaf Sily) ga ik morgen lezen. Ik ga nu maar eens slapen. Truste!! Doei, doei Slapen Gaaaap Dromen

Trixy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 03:24

Al deze verhalen samengevoegd en verwerkt in een Hot Shots deel 3 of 4 zouden het heel erg goed doen!
Heb zelf dit toe te voegen (beetje dom, maar niet echt lachwekkend):
Zou een paardje rijden dat niet wou halthouden. Was eerste keer en kon stroomschakelaar niet vinden. Enige manier om paardje te stoppen was hoofd naar het hek dwingen. Je raadt het al... die kreeg een tik van de stroomdraad. Paardje bokkend weggerend en ik op mijn rug gekletterd en paar dagen met krukken gelopen (niks ergers gelukkig). Nooit weer met stroom erop gereden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 11:58

Blunders genoeg...

Tijdens een buitenrit op de Veluwe had ik ineens hoge nood. Ik was alleen en op een superafgelegen plek. Normaal loop ik dus eerst wel even de bosjes in, maar die keer had ik zo'n haast dat ik dacht: 'dat kan ook wel heel snel midden op het ruiterpad (ik was de hele rit nog niemand tegen gekomen). Uitgerekend op dat moment, komt er een groep van zo'n 20 ruiters aan. Oeps... Bloos!

Met 'in dameszit rijden' er aan de andere kant afdonderen en dwars door de omheining van de bak vallen.

Over een zeiltje willen stappen met een paard en er aan de achterkant afglijden omdat hij ineens recht omhoog komt.

Pony middenin de ring laten staan en zelf kwaad weglopen tijdens een springwedstrijd Bloos!. Ik had zo veel geoefend met die pony en hij werd in de ring spontaan onbestuurbaar. Op een gegeven moment stormt hij op een triple bar af van de verkeerde kant en ... springt er middenin. De balken vlogen om mijn oren. Toen was ik echt kwaad Boos!. Ik stapte af en liep weg...

Springles op een paard met een springtrauma die eindigde in een halve ronde in een heel vreemde houding (rechterbeen had ik nog net klem om het zadel, mijn linker zat al onder zijn buik door naar rechts en ik hing min of meer ondersteboven) door de bak scheuren, waarna ik het wonder boven wonder voor elkaar kreeg om weer terug te krabbelen in het zadel. Maar het mooiste was nog het hoofd van het paard op het moment dat hij het in de gaten had.

Uit de bak vallen is ook al zo'n stomme actie. Dus gewoon over het randje van de omheining de bak uit gelanceerd worden (gelukkig buiten, dus geen 'betonlanding' Haha!)

Een vriendin van mij is een keer door de ruit van de kantine gevallen. Paard galoppeerde recht op de ruit af en stopte. Vriendin ging dwars door de ruit heen en belandde in de kantine.

Dit zijn maar een paar voorbeeldjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 12:01

CCCCorine schreef:
Blunders genoeg...

Tijdens een buitenrit op de Veluwe had ik ineens hoge nood. Ik was alleen en op een superafgelegen plek. Normaal loop ik dus eerst wel even de bosjes in, maar die keer had ik zo'n haast dat ik dacht: 'dat kan ook wel heel snel midden op het ruiterpad (ik was de hele rit nog niemand tegen gekomen). Uitgerekend op dat moment, komt er een groep van zo'n 20 ruiters aan. Oeps... Bloos!

Gelukkig ben ik dus niet de enige die dat gevoel kent Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 12:06

Trixy schreef:
Al deze verhalen samengevoegd en verwerkt in een Hot Shots deel 3 of 4 zouden het heel erg goed doen!
Heb zelf dit toe te voegen (beetje dom, maar niet echt lachwekkend):
Zou een paardje rijden dat niet wou halthouden. Was eerste keer en kon stroomschakelaar niet vinden. Enige manier om paardje te stoppen was hoofd naar het hek dwingen. Je raadt het al... die kreeg een tik van de stroomdraad. Paardje bokkend weggerend en ik op mijn rug gekletterd en paar dagen met krukken gelopen (niks ergers gelukkig). Nooit weer met stroom erop gereden...

Zoiets heb ik ook eens gehad met een fjord die ik verzorgde.. Dat was nog in de tijd dat ik echt nog zonder zadel op een paard kom komen Tong uitsteken Ik neem een aanloop om op de merrie te klimmen, ik blijf halverwege steken, zij begint te lopen en ik hang dus half over d'r rug. Vervolgens kom ik dus met mijn voeten tegen een stroomdraad, wat resulteerd in dat de stroom door mij heen vliegt en via mijn ellebogen bij het paard in de rug beland Scheve mond

Ik lag op de grond, ( en lag in een stuip ) paard stond helemaal aan de andere kant van de bak de proesten en briesen, ze was zich een ongeluk geschrokken *LOL*

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:49

Kom niet meer bij na dit topic! Lachen Bedankt iedereen Lachen

Een blunder van mij: ik reed thuis op een manege, en tijdens het uitrijden was het dan gewoonte met je zweep stof van de bakrand te poetsen. Geen flauw idee waarom, maar iedereen deed het. En toen mocht ik op ponykamp, was nog superbeginner, dus ik werd op een superrustig paard gezet. En na de eerste les in de buitenbak, inderdaad weer met die zweep over de bakrand... alleen toen stond er stroom op Lachen

Kortom: paard schrikt zich helemaal kapot en stuift weg, ik hang om haar hals. ((en de manegemensen die er omheen staan hadden zoiets van; WAT??? TESSA??? DAT KAN NIET??? *LOL*

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 17:47

Ik heb een keer een hele rodeo doorstaan en dacht weer controle te hebben over 'm. Stuur rechtaf.... Paard gaat links.... En ik lig ertussen Clown

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:38

Dit topic maakt echt mijn zaterdag weer goed, ik lig me hier helemaal te bescheuren want ik zie het dus gewoon al voor me... (heb nogal een levendige fantasie)....

Oke ik geef toe.... heb ook wel blunders gemaakt.

* Ik was een jaar of 12 en reed zonder zadel en zonder halster op een pony in de bak. De "deur" was afgezet met een touwtje... paardje schiet onder het touwtje door ik draai om het touwtje heen en ik zat vast in het touwtje.... resultaat, een lachend publiek en 8 open vingers (die zaten een beetje klem)

* Vorig jaar ging ik met een vriendin in de zomer naar buiten. Het paardje waar ik op reed was zo gewend aan buiten rijden dat hij dus echt nergens van schrok.
Op een gegeven moment rijden we naast elkaar en ik zeg..."goh wat een hoop muggen boven ons hoofd he"... en vrolijk ga ik met mijn zweep boven mijn hoofd zitten zwaaien.. gaf zo'n leuk geluid Bloos Ineens zie ik mijn vriendin op haar draver er in volle galop vandoor gaan.. hahaha *LOL* ... dus je snap wel dat ik helemaal in een deuk lag.

* Ik wilde vorig zomer op mijn verzorgpaardje stappen (een haffie) (niet zo groot) en kon er dus zo niet opkomen. Bloos! Zei een van die knullen van de manege... zal ik je een voetje geven (zo net voor het terras)... Ik helemaal blij... Geeft ie een voetje, donder er ik net zo hard aan de andere kant , voor het overvolle terras, weer vanaf. Iedereen in een scheur natuurlijk. (ik ook) Het heeft een half uur geduurt eer ik er weer op kon en die Haff, heeft het er in het gras maar even van genomen.

* Of gewoon op van die randjes staan bij de bakrand, net je been eroverheen zwaaien omdat je zonder zadel wilt rijden....en paard loopt weg..... dan is de grond hard aan je kont hoor.....

* Mijn laatste blunder was vorige week. Ik wil springen.. hij struikelt over het balkje en staat met zijn neus op de balk. Ik glij naar voren en hang naast hem over de balk heen... lachend.
Even later een oxer springen hij weigert weer en ik vlieg wederom over zijn oren, langs zijn snoet en kom op 2 benen terecht tadaaaaaaaaa.

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 01:17

Hahahaha heb nu alles gelezen!!!! Echt super lachwekkend is dit!! *LOL* Leuk topic. OK dan! *LOL*