Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vuurneon schreef:Ik heb het hooinet bijna op de grond hangen, paarden hebben geen ijzers, hoeven zijn groot genoeg en de mazen zijn 3 cm. Is veilig
Citaat:Maakt het uit hoe het komt? Of gaat het er om dat die dingen gewoon stom zijn om in een stal te hangen. Als paard een beetje begint te klooien met zo'n hooinet kunnen al die dunne touwtjes ook tussen z'n tanden komen. Lijkt me ook geen prettig idee.
Alternatief lijkt me een grote voerbak met een ijzeren rooster er in. Zo eten ze langzamer, moeten er meer moeite voor doen, blijft van de grond en gevaarlijk is het ook niet.
Citaat:En als je iets in de stal hangt: een simpel stro- touwtje is al sterk genoeg. En dan ook simpele knoop, geen vlechtwerk ofzo. Ik draai alleen de koordjes van het net in elkaar, zodat hij er niet tussen kan komen op wat voor manier. Mocht het paard vast komen te zitten: dan knapt het stro-touwtje.
BoemPats schreef:Citaat:Maakt het uit hoe het komt? Of gaat het er om dat die dingen gewoon stom zijn om in een stal te hangen. Als paard een beetje begint te klooien met zo'n hooinet kunnen al die dunne touwtjes ook tussen z'n tanden komen. Lijkt me ook geen prettig idee.
Alternatief lijkt me een grote voerbak met een ijzeren rooster er in. Zo eten ze langzamer, moeten er meer moeite voor doen, blijft van de grond en gevaarlijk is het ook niet.
Dat komt niet zo geloofwaardig over![]()
En ik denk niet dat een paard zijn hoofd in zo'n klein gaatje kan krijgen? Of ligt dat aan mij? Ik hang het hooinet altijd op de hoogte van zijn/haar neus zodat ze de resten hooi er makkelijk uit kunnen plukken![]()
Maar ik zou iig wel een fijnmazige nemen die zijn het minst gevaarlijk volgens mij, ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehadCitaat:En als je iets in de stal hangt: een simpel stro- touwtje is al sterk genoeg. En dan ook simpele knoop, geen vlechtwerk ofzo. Ik draai alleen de koordjes van het net in elkaar, zodat hij er niet tussen kan komen op wat voor manier. Mocht het paard vast komen te zitten: dan knapt het stro-touwtje.
Dat noem ik nou een goed idee
Anoniem schreef:ik zit hier ook aan te denken....voor op stal,maar dan wel zo laag mogelijk op hangen...
maar dan word ik weer bang van het feit dat er openingen in zitten(je moet het hooi er toch ergens indoen??)en dat mijn pony dáár in haakt..