1000m2. Genoeg voor 2 pony's? (c/d en e)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:35

1000m2 is misschien te klein wat betreft gras, maar qua afmeting is het toch prima? 2 paarden op 1000m2 kunnen zich prima vermaken denk ik, mits ze goed bijgevoerd worden en je een stuk paddock heb waar ze droog kunnen staan. Als ze het kapot gaan lopen zul je ze er toch vanaf moeten halen en in de paddock moeten zetten om te voorkomen dat je elk jaar je land opnieuw kunt inzaaien.

Je kunt ze ook een grasmasker om doen, dan eten ze veel langzamer. Ik zou ze sowieso het gras niet te kort laten eten, want dan groeit het volgens mij steeds langzamer.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:08

RusselNuwell schreef:
GamblersCup schreef:
Nee hoor, "de meesten keren hun hoof" dan helemaal niet. Hoe kom je daarbij? Ook dan wordt er gestuiterd, omdat dat natuurlijk veels te weinig is. Maar ook die 100m2 is te weinig.

Aangezien nog altijd een groot deel, waarschijnlijk het grooste deel van de paarden 23 uur per dag op stal staat in de winter, zo kom ik daarbij. En 100m2 en 1000m2 is een groot verschil.

Niet hier op Bokt, zet dat maar eens neer dan krijg je heel Bokt over je heen.

Orchidee21

Re: 1000m2. Genoeg voor 2 pony's? (c/d en e)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:10

Om een paard te laten grazen in de zomer is ongeveer 3000m2 nodig. Een pony heeft wat minder nodig maar 2 pony's op 1000m2 is wat weinig. Ze kunnen er wel lopen maar moeten dan wel bijgevoerd worden en de drollen uit het land halen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:16

Ik las iets met stal, paddock en dit postzegeltje gras... als de dieren 's nachts op stal staan, en de dag verdelen op dit weitje en de paddock (mét hooi!!) dan kan het wel. De situatie was me niet helemaal duidelijk. Al blijft het klein en zie ik de paarden liever de mogelijkheid hebben een stuk rechtuit te galloperen zonder "als een orka in Loro Parque" steeds te moeten afremmen en draaien ivm einde wei. Maar daar kiest iemand zelf voor.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 14:27

GamblersCup schreef:
Ik las iets met stal, paddock en dit postzegeltje gras... als de dieren 's nachts op stal staan, en de dag verdelen op dit weitje en de paddock (mét hooi!!) dan kan het wel. De situatie was me niet helemaal duidelijk. Al blijft het klein en zie ik de paarden liever de mogelijkheid hebben een stuk rechtuit te galloperen zonder "als een orka in Loro Parque" steeds te moeten afremmen en draaien ivm einde wei. Maar daar kiest iemand zelf voor.

Ze kunnen makkelijk een stuk galopperen weiland is rond 60 á 70 m lang heb ik globaal gemeten ;)