jolliegirl en rommulus, nergens wat van aantrekken gewoon doen wat je hart je zegt, ongeacht wat anderen ervan zeggen lopen allemaal te kakelen, van er is zoveel paardenleed of weet ik niet wat, maar zelf de ballen niet hebben om er wat aan te doen of in ieder geval het dan anoniem doen. en als er mensen zijn(zoals jullie) die zich ervoor willen inzetten, is dat alleen maar super toch.
heel veel succes iig, ik hoop dat t jullie lukt. en k blijf t zeker volgen
leoenpat
Geplaatst: 16-02-12 13:27
Rumpleteaser schreef:
Politie benaderen, zij doen ook nog steeds rechtstreeks controles uitoefenen
Goed initiatief !! Hoop dat er iets zal gaan veranderen, blij dat er mensen zijn die zich daar voor willen inzetten.. Media aandacht misschien? Om antwoord te geven op je vraag.Heel veel succes in ieder geval!!
rommulus
Jol & Rommulus, goed bezig Hoop van ganzer harte dat jullie wat bereiken met deze actie!
En Rommulus, niet schuldig voelen, je doet je best en meer dan dat kun je niet doen!
uryanne
Geplaatst: 16-02-12 13:36
rommulus schreef:
Media heb ik 2 jaar geleden al ge probeerd
wat was de reden dat ze daar niet op ingegaan zijn? Tegenwoordig wordt er veel aandacht aan geschonken in de media (mede door de aandacht van de politiek op dit moment). Wellicht kun je het nog eens proberen?
Ben toch wel bang dat het moeilijk wordt voor je. Wanneer een dier in de stal staat en verder geen wonden heeft is het (lijkt mij) lastig om iemand te betichten van verwaarlozing.
rommulus
Jolliegirl, ik heb je even een pb gestuurd: mischien heb je er nog wat aan Wens jullie veel succes, dit MOET stoppen!!
uryanne
Geplaatst: 16-02-12 13:45
Wanneer er echt sprake is van mishandeling/ verwaarlozing heb ik er alle vertrouwen in dat het dier in beslag genomen wordt. Een dierenarts zal snel door een ineens schoongemaakte stal heen kijken. En een paar 100 kilo erbij voeren gaat niet in een paar dagen. Ik neem aan dat het dus geen problemen zal geven zaterdag. Wel is de tip van 144 bellen een hele goede ipv. eigen rechter te spelen. Ook voor je eigen veiligheid...
rommulus
De beste man van de aid heeft toen letterlijk tegen me gezegd... Het dier is idd echt mager en er moet een smid bij zijn hoeven komen, maar ik heb gezegd dat ie hem ook eens goed moet borstelen en zijn manen korter moet knippen en uit kammen
Diep triest dat de instanties die ervan af weten zo weinig hebben gedaan. Aan de andere kant hebben ze ook nauwelijks bevoegdheid en helaas volgens mij niet altijd een goede kennis, getuige de opmerking van de man van aid.
Wat moet dit frustrerend zijn. En idd... als die man steeds weer doet wat er wordt gevraagd bij een hercontrole, schiet het niet op. Lijkt me nog niet zo verkeerd als een politieagent mee gaat (in burger) om de zaak te bekijken. Misschien zijn ze daar bij de dierenpolitie na uitgebreide uitleg toe bereid? Sta je meteen stukken sterker.
Heb zelf over een dergelijke situatie gehoord (betrouwbaar) De betreffende dekhengst is uiteindelijk in geslapen omdat hij volledig doordraaide en levensgevaarlijk werd. Tja... niet zo vreemd, natuurlijk
jelson
Geplaatst: 16-02-12 13:56
@TS weet niet of je deze websites ook kent, misschien heb je er wat aan.
Ik wil dat er opgehouden wordt over de foto's alsjeblieft. Deze worden niét geplaatst. Op de foto's is een mager paard waarbij je de ribben en het heupbot kunt zien te zien in een vieze, natte stal, met té lange hoeven en een omgevallen wateremmer en géén hooi. De beste man heeft de vorige keer in een paar maanden zijn paard weer ''dik'' gekregen voordat de instanties weer kwamen kijken... Vandaar dat ze er niéts mee kunnen.
Verder plaats ik de foto's niet ivm privacy van de eigenaren en Rommulus die veel met deze mensen te maken heeft. Geloof me, dit heeft met een stukje veiligheid te maken.
Orienta : We zijn met z'n 3e En zoals iemand hierboven praat over politie in burger. Ik zit eraan te denken om idd de politie in te lichten over wat wij gaan doen en wanneer en waar. Just for sure.
liljebo
Geplaatst: 16-02-12 18:08
Jolliegirl schreef:
r. Ik zit eraan te denken om idd de politie in te lichten over wat wij gaan doen en wanneer en waar. Just for sure.
Ja, dat was ik Lijkt mij inderdaad een goed idee. Wellicht kunnen ze helpen/tips geven e.d. als je de situatie uitlegt.
Ik had begrepen (en het lijkt me ook logisch) dat de eigenaar personen die hem/ haar betichten van verwaarlozing/ mishandeling ze niet met open armen ontvangt.
Een paar posts geleden spreek je over, alvorens het bezoek, de politie te verwittigen. Dat zie ik toch wel als zijnde een risico operatie. Ik hoop natuurlijk dat het allemaal goed gaat en dat het toch loos alarm blijkt te zijn. Lijkt me wel zo fijn voor het betrokken dier.
't gaat alleen niet door dit weekend, wordt verzet naar een andere keer.
uryanne
Geplaatst: 19-02-12 16:29
Jolliegirl schreef:
Dat is omdat we geen eigen rechter gaan spelen
't gaat alleen niet door dit weekend, wordt verzet naar een andere keer.
Wat ga je dan doen?
Sorry, als het een beetje eigenwijs overkomt, het is zeker niet vervelend bedoeld.
max66
Geplaatst: 19-02-12 16:32
waarom is het uitgesteld? Als je zo begaan bent met het lot van die hengst is iedere dag dat er eerder actie ondernomen wordt meegenomen toch?
Ik zou gewoon de politie inlichten en het aan hun overlaten. Ik zie niet in waarom jij eerst zou moeten gaan kijken. De politie vindt het echt niet erg om "voor niks" te gaan kijken hoor. En als het echt zo erg is als jij vermoedt, komen ze daar niet voor niks!