Paard staat al 2-3 jaar in opgesloten stal, wat doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Paard staat al 2-3 jaar in opgesloten stal, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:57

Anoniem, omdat je de eigenaren nog wel een hard tegen je op kunt krijgen??

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:58

als dit bij mij gebeurd maak ik er meteen werk van maakt me niet uit wat er zou gebeuren als dat beest maar veilig is, dus dat verhaal van 9 jaar is ook te triest...vind ik beetje raar maar ieder zijn ding natuurlijk..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:00

Het gebeurt helaas.

Zit hier in Beilen ook n redelijk grote handelstal die z'n jaarlingen rustig 1-2-3 jaar op stal laat...
Zo nu en dan komen ze er eens uit (in de winter helemaal niet) en als ze ''echt paard'' zijn gaan ze pas 't land op.
Trieste bedoeling.

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:02

dan zullen het goeie sportpaarden worden.. NIET DUS

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:05

liekiej20 schreef:
als dit bij mij gebeurd maak ik er meteen werk van maakt me niet uit wat er zou gebeuren als dat beest maar veilig is, dus dat verhaal van 9 jaar is ook te triest...vind ik beetje raar maar ieder zijn ding natuurlijk..

Als de dierenbescherming niks doet, kun jij nog zo je best doen voor een paard, maar dan blijft hij lekker 9 jaar in die situatie.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:06

Jolliegirl schreef:
Anoniem, omdat je de eigenaren nog wel een hard tegen je op kunt krijgen??

En daarom laat je een paard/ pony verkommeren? Je hoeft niet direct de db te bellen, mar in overleg met de eigenaar/ stalhouder is toch het minste.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:08

uryanne schreef:
Zeker degene die zegt 'al 9 jaar te vechten voor een dier'. Vreemd dat je het 9 (!) jaar laat duren. :(

Ik denk niet dat je in de positie bent om te oordelen dat ik het 9 jaar heb laten duren
Je weet niets van de situatie af en je weet niets van het werk wat ik en mensen om me heen er al in hebben gestoken

Je wil niet weten hoe machteloos je je voelt om telkens weer niets voor elkaar te krijgen hoe hard je ook ervoor vecht
Je wil niet weten hoe het vreet aan je
Oordeel niet voor je het verhaal kent

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:09

Ik vindt dit ook schandalig van de pensioneigenaar. dit hoort niet te mogen hoor.

kunnen zij hem dan niet s avonds in de bak laten rennen zodat hij in ieder geval die box eens uit is.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:11

simongek schreef:
Ik vindt dit ook schandalig van de pensioneigenaar. dit hoort niet te mogen hoor.

kunnen zij hem dan niet s avonds in de bak laten rennen zodat hij in ieder geval die box eens uit is.

En als er dan wast met het paard gebeurd hebben zij problemen. Lijkt me niet zo handig.
Willen ze het paard niet verkopen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:11

rommulus schreef:
uryanne schreef:
Zeker degene die zegt 'al 9 jaar te vechten voor een dier'. Vreemd dat je het 9 (!) jaar laat duren. :(

Ik denk niet dat je in de positie bent om te oordelen dat ik het 9 jaar heb laten duren
Je weet niets van de situatie af en je weet niets van het werk wat ik en mensen om me heen er al in hebben gestoken

Je wil niet weten hoe machteloos je je voelt om telkens weer niets voor elkaar te krijgen hoe hard je ook ervoor vecht
Je wil niet weten hoe het vreet aan je
Oordeel niet voor je het verhaal kent

Amen...
Oordeel niet voor je er meer van weet.

Ik ga nog een poging doen voor Rommulus.
Of het gaat werken weten we niet.
Maar dit paard moet daar weg....

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:24

Daphne__ schreef:
liekiej20 schreef:

Als de dierenbescherming niks doet, kun jij nog zo je best doen voor een paard, maar dan blijft hij lekker 9 jaar in die situatie.

dan haal je dat beest toch daar weg? (het is idd makkelijker gezegd als gedaan) maar geef het een kans en red dat beest

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:27

Tuurlijk ben ik snel met oordelen (maar he, dit is bokt :D )

Toch kan ik me geen situatie voorstellen (zeker in dit huidige politieke klimaat) waarbij je 9 jaar lang vecht tegen dierenmishandeling. Je hoort juist veel verhalen waar de politie voor niets gaat en aan de andere kant wachten ze 9 jaar met inbeslagname?
Wat de een mishandeling / verwaarlozing noemt, noemen deskundigen het wellicht heel anders.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:29

liekiej20 schreef:
dan haal je dat beest toch daar weg? (het is idd makkelijker gezegd als gedaan) maar geef het een kans en red dat beest

En dat is dus diefstal.

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:30

beter diefstal als een paard dat straks afgemaakt moet worden of zelf doodgaat door deze toestand

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:31

liekiej20 schreef:
beter diefstal als een paard dat straks afgemaakt moet worden of zelf doodgaat door deze toestand

Je hebt er niets aan. Diefstal.
Je wordt gepakt en het dier gaat terug naar de huidige eigenaar.

Je denkt echt dat het zo makkelijk kan he?
Je moet even heel snel gaan nadenken wat je allemaal post....want dit kan héél verkeerd overkomen.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 15-02-12 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:32

Je wil niet weten hoe hard jou opmerkingen aankomen bij me

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:34

nee ik denk niet dat het makkelijk kan zo dom ben ik ook weer niet, maar ik vind het te triest voor woorden dat je in het geheim op wil treden voor een dier waar je uiteindelijk niks aan kan doen, moeite hebt om naar de btreffende instanties te bellen logisch maar why dan op bokt reacties vragen.. dat je dat paard niet mee kan nemen ala maar als je de eigenaren niet zover krijgt en dus ook niet met de instanties zou ik dat (IK) het beest weghalen of de eigenaren vragen wat ze vor dat beest willen hebben en zoeken naar mensen die erbij willen helpen, kijk maar naar reacties van van de week over de exmoorpony's
Laatst bijgewerkt door liekiej20 op 15-02-12 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:34

Jeetje wat ontzettend sneu voor dat paardje! En ook belachelijk dat die stal eigenaar daar niets aan doet. Denk dat het beestje later wel problemen gaat krijgen met zijn spieren etc doordat hij alleen maar stilstaat. Dat is echt niet gezond. Paarden zijn juist gemaakt om veel te lopen en niet om stil te staan.
Je zit denk ik wel in een lastige positie om hier iets aan te doen. Maar ik zou toch de dieren politie hier over informeren en vragen of er iets aan te doen is.
Om eerlijk te zijn zou ik niet eens op zo'n stalling willen staan waar er zo met paarden wordt omgegaan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:35

Allemachtig wat een trieste verhalen, om kotsmisselijk van te worden. Rommulus, ik denk dat je je ook een beetje moet kunnen verplaatsen in de lezers van dit topic. Dat zoiets 9 jaar kan duren is toch te zot voor woorden?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:36

liekiej20 schreef:
nee ik denk niet dat het makkelijk kan zo dom ben ik ook weer niet, maar ik vind het te triest voor woorden dat je in het geheim op wil treden voor een dier waar je uiteindelijk niks aan kan doen, moeite hebt om naar de btreffende instanties te bellen logisch maar why dan op bokt reacties vragen.. dat je dat paard niet mee kan nemen ala maar als je de eigenaren niet zover krijgt en dus ook niet met de instanties zou ik dat (IK) het beest weghalen of de eigenaren vragen wat ze vor dat beest willen hebben en zoeken naar mensen die erbij willen helpen, kijk maar naar reacties van van de week over de exmoorpony's

Dus om een lang verhaal kort te maken heb je het over de TS en niet over Rommulus?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:36

Ts zie je die eigenaars wel eens? Praatje maken,vragen wat dat mooie paard daar in die box doet? of ze daar plannen mee hebben etc,met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.

Het is sneu dat het paard zo'n leven heeft.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:37

Kinke schreef:
Allemachtig wat een trieste verhalen, om kotsmisselijk van te worden. Rommulus, ik denk dat je je ook een beetje moet kunnen verplaatsen in de lezers van dit topic. Dat zoiets 9 jaar kan duren is toch te zot voor woorden?

Het paard waar ts het over heeft staat 2-3 jaar op stal, het paard waar rommulus het over heeft 9 jaar, terwijl rommulus alles probeert om de situatie van dat paard te verbeteren. Het gaat dus over 2 verschillende paarden én verhalen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:38

Pfoe. Ten eerste vind ik het schandalig dat mensen nog klant zijn op een bedrijf waar paarden al 3 of 9 jaar opgesloten staan.

Ik weet niet wat ik zou doen. Er een DA naar laten kijkken denk ik, en dan gaan samenwerken met instanties.

Ik zou het paard overigens losgooien oid. Een beenbreuk zou ik dan wel kosten voor willen maken en zon beest is dan dood toch beter af.

Ik zou iig iets doen.

Al 9jaar erbij staan te kijken snap ik ook niet. Tuurlijk sta je machteloos maar ik had in die 9 jaar toch ergens al een keer echt wat voor het beestje betekend.:

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:39

Jolliegirl schreef:
liekiej20 schreef:

En dat is dus diefstal.

Hoe wilde je dat doen, als het dier niet van jouw is?
En dan maar diefstal is wel erg easy gedacht.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:39

liekiej20 schreef:

Ze heeft niet in het geheim opgetreden!
Ze is bekend bij die stal, al 9 jaar!

Een dier weghalen is diefstal, en daar staan grote gevolgen voor!
Dat DOE je NIET!

Ze willen 'm niet verkopen.

Dat jij zo super bent om een exmoor te redden geeft jou niet het recht om hier iemand af te zeiken die zich keihard heeft ingezet met pogingen om een dier daar weg te krijgen.
Instanties doen NIETS!

Ik ga nu contact opnemen met de VWA en een connectie van mij die nog wat wil gaan proberen.
Het zal een spelletje hard tegen hard worden, en daar gaan gevolgen aan vast zitten.
Of het paard hier levend wegkomt gaat nog de vraag zijn!

Als jij het zo goed weet... Doe JIJ het dan!
Haal jij het paard vanavond op? Dan stuur ik je nu per pb de adresgegevens.
Nee zeker? Nou dan moet je ook niet zeuren over een ander.
Of haal jij nu 2 verhalen door elkaar en heb je het over TS en niet over Rommulus haar situatie????