mika11 schreef:Ik ga voor stal 3.
Die staat er helaas niet bij.
Dat is een tussenweg van beide stallen.
En precies op zo'n locatie staat mijn paard.
Stal 1 en 2 zou ik beide niet willen.
Stal 1 niet omdat de paarden te weinig buiten komen, en zo te lezen weinig ruwvoer krijgen.
Stal 2 niet omdat het mij te primitief zou zijn, dat gerommel op z'n stukje wei in de blubber.
Mee eens
. Dat heb ik bij stal 2 ook. In de winter en zeker de laatste weken is het voor mensen die hun paard 24/7 buiten hebben staan ook niet ideaal. Zeker niet voor wedstrijdruiters. Daarbij komt dat het klimaat in NL steeds natter wordt en de wei in plaats van wei een blubbak wordt. Ook niet fijn. Maar van die 24/7 discussie zijn inmiddels wel honderden topics. Een discussie waar je toch nooit uit komt. Ik vind dat het welzijn van het paard voorop moet staan, goede voeding, voldoende ruwvoer, voldoende beweging en sociaal contact. Volgens mij voelt een paard zich dan het meest gelukkig. Dat kan ook als ze niet 24/7 op de wei staan. Sterker nog voor sommige paarden is dat niet eens goed. Mijn IR paard mag niet de hele dag op de wei en als ik hem de hele dag erop zou laten staan moet dat met een graasmasker. Nou dat is dan fijn voor ze zeg! Maar anders wordt ie ziek en dan is ie ook niet gelukkig. Als een paard 24/7 op de wei staat weet je ook niet hoeveel hij precies eet. En de ene wei is ook de andere niet qua voedingswaarde. Soms te rijk voor bijvoorbeeld de sobere rassen, d1e potentiele IR paarden zijn). Je ziet ze soms moddervet op de wei staan, te vet om uberhaupt te bewegen.

) Maar dan nog kies ik er voor om hem in de winter overdag buiten te laten (snachts binnen en in de zomer 24/7 buiten met open stallen).