TLNLSDB schreef:Ik ben dan waarschijnlijk een mens met paarden met een hart voor paarden.?
Heb dus alles zelf bij huis, stallen , weiland / inmiddels 2 paddock's.
2 Hooi en stro opslag schuren.
Ben van 2 naar 4 paarden gegaan waarvan ik er 1 voor symbolisch bedrag verkocht heb voor goed te huis waarna ik er weer 1 heb opgevangen maar helaas overleden is. waardoor nu de teller voorlopig op 3 blijft.
ivbm de kosten. Ik inversteer alleen maar in Eten Drinken D.A hoefsmid tandarts wormekuren en alle benodigdheden, ( los van de reparatie's ) ben totaal geen rij-type maar vind het heerlijk om ze te borstelen ermee te wandelen en voor de rest lopen ze 24/7 over 1,3 hectare en kunnen ze de stallen in en uit.
Ik heb nu nog 1 Konik die met regelmaat ziek is vanaf vorrig voorjaar en waarvoor ik dus maandelijks een d.a over de vloer heb.. het kost me alleen maar geld en krijg er niets voor terug. BEHALVE de liefde en het genot van de paarden. los van het feit dat er hier gemaaid wordt, het land bespoten wordt,er bemest wordt onbeperkt ruwvoer gegeven wordt + daarbij het "aansterking" voer + vitaminen. ed
Maar ik hou met mijn hele hart van paarden, geniet er enorm van om paarden weer op te knappen om ze vervolgens van ongelukkige of verwaarloosde paarden naar imo een nu 3tal gelukkige goed uitziende ( los van de konik die ook nog vaak gezondheidsklachten heeft ) in vrolijke paarden te zien veranderen.
Zolang de konik niet topfit verklaard is blijft de teller op 3.
Mocht hij uiteindelijk helemaal opgeknapt zijn en helemaal gezondverklaard is door de DA probeer ik ook voor hem voor een symbolisch bedrag net zo'n goed te huis te vinden als dat ik voor de andere konik heb mogen vinden.
De andere 2 paarden heb ik overigens jaren gereden ( 1 daarvan is met pensioen )
De ander is een inmiddels bijna 5 jarige friese merrie. ( waar ik voornamelijk grondwerk mee doe )
Dus voor ons is het hier veel geld, meer dan op pension maar hun geluk is mij alles waard.
een ander kan geluk anders zien natuurlijk maar ik ben dan wel benieuwd
Ben ik dan een mens met paarden of een paarden mens?
Huh? De vraag was toch heel anders? Je kan het bij alles zo duur maken als je zelf wilt..maar paarden houden kost gewoon veel geld, ook aan huis

Ik kom uit Het Gooi, richting Drenthe gegaan, dus ja, dan is het aan huis houden stukken goedkoper, zelfs met alle 5 mijn opknappers en 3 rijpaarden;)