Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:Ik loop ook met jerrycans,ga niet investeren in thermolint enzo,in de grond bevriezen die ellendige leidingen toch met deze temperaturen.
ElCamino schreef:We hebben verwarmde waterbakken van Agradi opgwhangen van de week, ze kosten bijna €300 per stuk!! Zit een spiraal in die het water en het bakje mét wartel warm houdt. Verder een thermokabel om de leidingen heen, die kost ook €70.00 ( 2 meter)Dan een transformator in de garage die van 220V naar 24 Volt gaat en de stekker in stopcontact.
Wel netjes de boel weggewerkt aan de muur, tussen de spijlen van de box door en langs het plafond ( hufterproof ivm een paard wat werkelijk alles lostrekt).
Zelfs met -19 alles gewoon ontdooit en lekker water waar de kou vanaf is!!!
Paardjes blij....ik ook blij.....vriendje blij ( geen klagende vriendin meer)
loulou schreef:ElCamino schreef:We hebben verwarmde waterbakken van Agradi opgwhangen van de week, ze kosten bijna €300 per stuk!! Zit een spiraal in die het water en het bakje mét wartel warm houdt. Verder een thermokabel om de leidingen heen, die kost ook €70.00 ( 2 meter)Dan een transformator in de garage die van 220V naar 24 Volt gaat en de stekker in stopcontact.
Wel netjes de boel weggewerkt aan de muur, tussen de spijlen van de box door en langs het plafond ( hufterproof ivm een paard wat werkelijk alles lostrekt).
Zelfs met -19 alles gewoon ontdooit en lekker water waar de kou vanaf is!!!
Paardjes blij....ik ook blij.....vriendje blij ( geen klagende vriendin meer)
aii dan ben ook ook afgezet ElCamino, naja als het nu dan vorstvrij is valt het nog te overzien
loulou schreef:ik heb vandaag 4 meter gekocht voor 52 euro. en dat was omdat ik het met spoed vandaag nodig had, want mijn vorige setjes was 65 euro voor 12 meter.
beide zijn kant en klare setjes.
ikke schreef:loulou schreef:ik heb vandaag 4 meter gekocht voor 52 euro. en dat was omdat ik het met spoed vandaag nodig had, want mijn vorige setjes was 65 euro voor 12 meter.
beide zijn kant en klare setjes.
Merk? Type? Met thermostaat? Vermogen?
Er zit nogal een verschil tussen verschillende soorten lint. Prijsverschil is dito. Duurdere versies zijn 3 tot 4 keer zo duur als de goedkoopste. heeft alles te maken met constructie en toepassing.
loulou schreef:op de doos staat:
'Therma lint'
'4 meter'
'vermogen: 64 watt'
'Therma-lint is een stekkerklaar product; de aangegoten thermostaat wordt op het koudste punt van de leiding geplaatst, waarna de verwarmingskabel m.b.v de bijgeleverde pvc-tape eenvoudig langs de leiding wordt bevestigd'
edit:
dit staat er ook nog: ' -Therma-lint is geschikt voor waterleidingen voor binnen- en buitentoepassingen en het vermogen bedraagt 16 Watt per meter met ingeschakelde thermostaat.
-De thermostaat schakelt in als de leidingtemperatuur lager is dan 4 °C, waarna therma-lint de leiding zal verwarmen. Indien de leidingtemperatuur hoger is dan 7 °C schakelt therma-lint volledig automatisch uit.'
ikke schreef:http://www.dugoshop.nl/Vorstbeveiligingstracing.html
Geeft iets andere prijzen, maar ook een andere kwaliteit (minder vermogen, goede werking).
Vonnie84 schreef:Ik had deze gezien: http://www.magnumheating.nl/producten/v ... deal-lint/
Wij hebben hier buitenshuis een bevroren PVC afvoerbuis. Zou zo'n warmtedraad door de pvc schroeien?
loulou schreef:ikke schreef:http://www.dugoshop.nl/Vorstbeveiligingstracing.html
Geeft iets andere prijzen, maar ook een andere kwaliteit (minder vermogen, goede werking).
wat is daar dan anders/beter aan in jou ogen?
loulou schreef:ow, je hebt het puur over het verbruik. ik dacht dat je het ook over de werking had.
ik heb gelukkig geen km's lint, dus dat is nog te overzien
Alani schreef:Tja, het is effe niet anders.
Ik ga voor een paar weken per jaar dat het vriest dat het kraaktniet 10 stallen voorzien van mega dure drinkbakken en thermolint. Als ik optel wat voor een investering dat is, dan verdien ik toch best wat met mn emmers water sjouwen
.
Citaat:De thermostaat schakelt in als de leidingtemperatuur lager is dan 4ºC, waarna Thermalint de leiding zal verwarmen. Indien de leidingtemperatuur hoger is dan 7ºC, schakelt Thermalint volledig automatisch uit.
loulou schreef:Citaat:De thermostaat schakelt in als de leidingtemperatuur lager is dan 4ºC, waarna Thermalint de leiding zal verwarmen. Indien de leidingtemperatuur hoger is dan 7ºC, schakelt Thermalint volledig automatisch uit.
versta je dit onder zelfregulerend?
wat dat heeft mijn lint namelijk ook gewoon.
ach het maakt voor mij verder ook niet uit, want het zit er al op en het heeft zijn werking al bewezen
alani: verwarmde waterbakken zijn ook helemaal niet nodig, want met dat thermo lint blijven mijn waterbakken ook gewoon werken.
ikke schreef:Alani schreef:Tja, het is effe niet anders.
Ik ga voor een paar weken per jaar dat het vriest dat het kraaktniet 10 stallen voorzien van mega dure drinkbakken en thermolint. Als ik optel wat voor een investering dat is, dan verdien ik toch best wat met mn emmers water sjouwen
.
Totdat je door je rug gaat en de rest van je leven met een hernia zit te kijken.........
jesito schreef:Ik ben het met alani eens, ik zou ook niet gaan investeren in peperdure drinkbakken voor die paar weekjes.
En met je rug zal het wel meevallen, je hebt prachtige H2O zakken en jerrycans die je op een kruiwagen laad.
loulou schreef:jesito schreef:Ik ben het met alani eens, ik zou ook niet gaan investeren in peperdure drinkbakken voor die paar weekjes.
En met je rug zal het wel meevallen, je hebt prachtige H2O zakken en jerrycans die je op een kruiwagen laad.
je hebt ook geen peperdure waterbakken nodig, warmtelint is genoeg.
ik heb vorig jaar die H2O zakken gebruikt, wat een ondingen zeg! beter dan het zo in de kruiwagen natuurlijk, maar het blijft onhandig.
ik heb toen besloten dat ik het nooooit mee zo wil en ik kan je vertellen dat het heerlijk is als je waterbakken gewoon blijven werken. het scheelt ook zoveel werk en tijd.
maar als jij liever met een H2O zakt sjouwt moet je dat natuurlijk gewoon lekker doen