stalling shetlander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:26

MachoXRuby schreef:
ik heb me shetje net binnen gezet in een dik pak stro! hij begon meteen te rollen hij leek het heerlijk te vinden! hij moest daarna wel 2x snel achter elkaar plassen? maar hij staat nu lekker aan zn hooi te krabbelen! ik hooop dat hij het fijn vind! :D

Dat doet mijn shetje van mij ook, ik heb de mazzel dat ik een inloop stal voor hem heb.

minibinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:47

die van mij staan ook 's winters 's nachts binnen, tot 2 jaar terug als het erg slecht weer was met zn tweeën in een stal van 4*4 en nu staan ze vanaf vorige winter apart in stalletjes van 2*2 tegenover de stal van mn paard, zodat ze elkaar kunnen zien, de reden dat ze apart staan is dat er 1 langzaam eet en 's winters niet genoeg binnen kreeg omdat de ander alles opat... nu staan ze om die reden vanaf oktober 's nachts binnen...
maar overdag staan ze altijd allemaal buiten, kunnen ze lekker lopen en ze hebben 2 schuilhokken waar ze kunnen eten

gezien de reden waarom je shetje alleen staat vind ik het goed dat je hem/haar gered heb, maar probeer dan wel zelf zoveel mogelijk tijd voor het dier vrij te maken om ermee bezig te zijn!

LucasM

Re: stalling shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:17

mijn shet staat de hele winter binnen maar ik kom (bijna) elke dag dus ze krijgt wel wat beweging.
stal is 4 x 5 ongeveer en daar staat ze dan samen met een andere shet ruin in.

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 19:36

omdat me shet vandaag nogal trubbelig was in de stal (proberen eruit te komen enzo). heb ik hem in de wei gezet en laat ik hem vanacht buiten. ik vind het wel erg gevaarlijk met die sneeuw omdat het onder de hoefjes blijft plakken en er klonten aan komen! is dit gevaarlijk, kunnen ze uitglijden? ik heb hem ook extra veel hooi geven in zn schuilhokje :j

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:05

Goed dat je zo kijkt hoe je pony reageerd! Mijn pony's hebben geen last van klonten onder de hoeven als ze geen ijzers hebben, zonder ijzers is het niet zo'n gevaar! :) Het hooi is een soort kacheltje dus ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:11

Mijn shet staat weer op stal. Morgen rond 9 uur mag hij weer naar buiten.
Sneeuw onder de hoeven ben ik niet bang voor, zolang ze maar geen ijzers hebben.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:16

Idd goed dat je zo naar je pony luistert!
Neuh, je hebt geen kans op ijs onder de voeten, tenminste de meeste niet (als je geen ijzers hebt)!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:43

Super dat je m weer lekker op de weide laat, en het hoefmechanisme zorgt ervoor dat de sneeuw niet helemaal als grote plakken er onder komt te zitten. :)
Met onbeperkt hooi kan hij zich gewoon lekker warm houden. Nu alleen nog een vriendje.

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 22:02

Slofje schreef:
Super dat je m weer lekker op de weide laat, en het hoefmechanisme zorgt ervoor dat de sneeuw niet helemaal als grote plakken er onder komt te zitten. :)
Met onbeperkt hooi kan hij zich gewoon lekker warm houden. Nu alleen nog een vriendje.

jaa ik zou ook heel graag een klein shetje erbij willen, maar omdat ik dit jaar een pony krijg weet ik niet of het mag. want dan heb ik 3 ponys! maarja.. die shetten zijn zo leuk! en dan zou ik gewoon lekker met me pony kunnen rijden enzo en hoef ik niet bang te zijn dat me shet alleen achter blijft! dus ik ga nog wel even door zeuren voor miss en 2e shet! lijkt me super gezellig. :+:

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:05

:) Geef dan vooral het argument dat pony's NIET alleen horen te staan.

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 14:46

ik heb trouwens besloten mijn shet buiten te houden ;) .

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:02

meid als ik het zo lees luister je heel goed naar je pony en weet je zelf heel goed waar hij zich prettig bij voelt. Ik snap wel dat je je met dit weer toch een beetje druk maakt of de pony het niet koud heeft ja of nee. Ik zou dat zelf ook hebben dat is nou eenmaal menseigen.
Je hebt echt een leuke pony, heet die ook Macho? omdat dat op het halster staat. Echt onwijs leuk :D

nazdarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:10

2 bij 3 moet wel voldoende zijn
wij hebben zelf shets op stal staan in een geinproviseerde (schrijf je dat zo goed? :$) boxje, die 2 bij 3 zijn.
zolang ze maar goed beweging krijgen, maar dat moet ieder soort paard natuurlijk!

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 17:54

eszsie86 schreef:
meid als ik het zo lees luister je heel goed naar je pony en weet je zelf heel goed waar hij zich prettig bij voelt. Ik snap wel dat je je met dit weer toch een beetje druk maakt of de pony het niet koud heeft ja of nee. Ik zou dat zelf ook hebben dat is nou eenmaal menseigen.
Je hebt echt een leuke pony, heet die ook Macho? omdat dat op het halster staat. Echt onwijs leuk :D

jaa hij heet macho <3

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:28

hihi, ik vind 't wel geweldig, macho met een roze deken :D echte mannenkleur :j

SCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:17

en wat is dat een mooie shet zeg! Ik weet niet of je ook vitamine koek voert maar ik geef mijn shet zo af en toe een kwart vitamine koek, dat is altijd wel gezond en ze zijn er gek op ook! Die van mij in ieder geval wel haha.
Op deze manier leer je je shetje het beste kennen, dingen uitzoeken, dat is prima. Als je perongeluk 1 ding fout doet gaan ze daar niet gelijk dood aan en doe je de volgende keer het wel goed. Iedereen heeft zo moeten leren en iedereen heeft wel eens een fout in de paarden wereld gemaakt, dat vind ik heel normaal.

romeeroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:22

Ik heb mijn Shet in een stal van 3 bij 4 staan.
Hij heeft vlas in de stal liggen en een automatisch drinkding :P
Hij heeft trouwens ook een ton water staan in de zomer want das is hij te lui om z'n kont te keren.

Eigenlijk is het best een druk kereltje maar ja als het om drinken gaat... ;)

XxXik

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:58

Ik geloof dat als alle shetten er zo bij stonden als jouw shet ts, dan hadden ze geen klagen.
En wat een mooie shet.
Ik geloof echt dat jullie het beste voor hebben met hem.

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 16:44

bedankt, hij is indd een schat! :+: :+:

lara331

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:40

ja kan een schuifstal doen, dan kan hij/zij binnen of buiten wanneer hij/zij wilt :)

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:47

lara331 schreef:
ja kan een schuifstal doen, dan kan hij/zij binnen of buiten wanneer hij/zij wilt :)

Je bouwt/koopt niet zo 1,2,3 een mooie schuilstal =). Tuurlijk, het is ideaal. Maar voor veel niet haalbaar vanwege; kosten, eigenaar van de grond vind het niet okee enz.

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 21:23

FIrisje schreef:
lara331 schreef:

Je bouwt/koopt niet zo 1,2,3 een mooie schuilstal =). Tuurlijk, het is ideaal. Maar voor veel niet haalbaar vanwege; kosten, eigenaar van de grond vind het niet okee enz.

we hebben een schuilstal, wel niet heel groot maar hij kan er makkelijk onder staan :)